וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל סירנה גורמת לי לבכות": התשובה של רננה בת ה-10 מכפר עזה לג'ון אוליבר

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 21:28

לאחר שהמגיש האשים בתוכניתו את ישראל בפשעי מלחמה נגד הפלסטינים, מגיבה לדבריו הילדה רננה בוצר-סוויסה, בת 10 מכפר עזה: "מאז שנולדתי אני חיה בפחד. מאז גיל שש אני הולכת לטיפול. אני רק רוצה שזה ייגמר". צפו במונולוג המרגש שלה

הילדה רננה בוצר-סוויסה מכפר עזה פונה למגיש הטלוויזיה ג'ון אוליבר לאחר שבמונולוג הפתיחה של תוכניתו "השבוע עם ג'ון אוליבר" האשים את ישראל בפשעי מלחמה נגד הפלסטינים ובאפרטהייד/וואלה! NEWS

המגיש והקומיקאי ג'ון אוליבר הקדיש השבוע את הדקות הראשונות של תוכניתו הפופולרית "השבוע עם ג'ון אוליבר" לביקורת חריפה נגד ישראל, ובין השאר האשים את ישראל בפשעי מלחמה נגד הפלסטינים ובאפרטהייד. כעת מגיבה לדבריו הילדה רננה בוצר-סוויסה, בת 10 מכפר עזה, שעונה לו במונולוג נוגע ללב ורב עוצמה (צפו מעל).

"שלום, מר ג'ון אוליבר", היא אומרת. "קוראים לי רננה בוצר-סוויסה, אני גרה בכפר עזה ואני בת עשר. שמעתי את מה שאמרת בתוכנית שלך, ואני רוצה להגיב לדברים. כל סירנה גורמת לי לבכות ולהרגיש עצובה. רק שתדע, הצבא שלי חזק, אבל זה לא מגן עליי מלפחד. מאז שנולדתי אני חיה בפחד. מאז גיל שש אני הולכת לטיפול. ישראל הוקמה כדי להגן על העם היהודי, ולא נתנצל על כך שאנחנו מדינה חזקה. המדינה שלנו לא תוקפת מה שמתחשק לה, אבל תנועת החמאס תוקפת ב-20 השנים האחרונות איפה שמתחשק לה. אני רק רוצה שזה ייגמר. אני רק רוצה שלום. וילדות נורמלית בשבילי ובשביל כל הילדים בעזה".

אוליבר התייחס במונולוג הפתיחה של תוכניתו למשבר המתמשך בישראל, בעזה ובמזרח ירושלים. הוא תיאר את השתלשלות האירועים, החל מכוונתה של ישראל לפנות משפחות ערביות משייח ג'ראח לטובת יהודים ועד לטילים שירה חמאס על ישראל. המגיש הבהיר שדרוש הקשר רחב כדי להבין את האירועים והוא אינו מתכוון לתקצר את ההיסטוריה או להציע פתרון, אבל הוסיף שגם במעט הזה יש כמה דברים שהם פשוט עוול.

"צד אחד סבל מפי 10 יותר נפגעים, מה שמעיד הן על חוסר איזון הכוח החמור כאן והן על כך שלעתים קרובות העובדה הזו מעומעמת על ידי האופן שבו אנחנו בוחרים לדבר על זה", אמר אוליבר בתוכניתו. "לישראל יש 'כיפת ברזל'. אז לא מדובר בגזרה שווה. קיים חוסר איזון מאסיבי בכל הנוגע לנשק וליכולות של שני הצדדים. בעוד שרוב הרקטות שהופנו כלפי אזרחי ישראל השבוע יורטו, זה לא המקרה בהתקפות של ישראל מהאוויר. הן פגעו במטרותיהן, כולל בית במחנה פליטים, בניין של סוכנות הידיעות אל-ג'זירה, ובניין משרדים ודירות בן 13 קומות. ובעוד שישראל התעקשה כי ישנן מטרות צבאיות בבניין ההוא והרסה אותו בצורה הומנית ככל האפשר, ואפילו הזהירה אנשים לפנותו מראש, הריסת בית מגורים אזרחי ודאי נראית כפשע מלחמה, לא משנה אם אתה שולח התרעה מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully