וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר רגע האמת של עדן אלנה. צפו בחזרה האחרונה שלה

עודכן לאחרונה: 21.5.2021 / 15:37

עדן אלנה מגיעה אל שני רגעי האמת עם פתיחת החזרות לגמר אירוויזיון 2021 ברוטרדם, הולנד, שיתקיים מחר וישודר בכאן 11. אמש ניקבע שהשיר "Set Me Free" יהיה השלישי בסדר ההשמעה. צפו בחזרה הגנרלית הראשונה

עדן אלנה בחזרה הראשונה לקראת גמר אירוויזיון 2021 בהולנד/יניב דורונבוש

עדן אלנה מגיעה אל שני רגעי האמת עם פתיחת החזרות לגמר אירוויזיון 2021 ברוטרדם שבהולנד. הלילה (שישי) ב-22:00 תתקיים חזרת השופטים, שבו תיקבע מחצית מהניקוד הסופי, ומחר באותה השעה יחל המופע החי שישודר בכאן 11. אמש ניקבע שהשיר "Set Me Free" יהיה השלישי בסדר ההשמעה, מיקום לא כל כך טוב עבור מדינות שחושקות בניצחון. צפו בחזרה הגנרלית הראשונה היישר מאולם אהוי ברוטרדם. בסוף החזרה עדן נשמעה שמחה ומרוצה.

עדן והצוות הישראלי לא נחים לרגע, וכבר בשעה 9:00 בבוקר שעון מקומי (10:00 בישראל) הם התייצבו באולם והחלו בחזרות למופע הדגלים שפותח את האירוויזיון. בשעה 13:00 (14:00 בישראל) נפתחה החזרה הראשונה והביצוע של עדן היה מצוין. יש לקוות שגם הלילה, בחזרת השופטים, ומחר, בשידור החי, עדן תתפוצץ על הבמה ותסיים במקום גבוה.

לאחר ההישג בחצי הגמר סיפרה עדן אלנה לוואלה! תרבות: "זה היה אחד הרגעים הכי מלחיצים בחיים שלי. שכחתי את המילים, היד שלי הייתה חצי רדומה. אבל ברגע ששמעתי את המוזיקה הייתי בתוך זה והרגשתי כאילו באמת השתחררתי, היה לי 'Set Me Free' על הבמה".

"זה היה החלום שלי שנים", הוסיפה, "היה לי חלום להצליח לגעת ולרגש. כל בן אדם שפוגש אותי וכל בן אדם שאני שרה אליו אני פשוט… מבחינתי זה חלום שמתגשם. ממש בא לי שיראו את ישראל באור אחר, שיבינו שיש עוד כל כך הרבה דברים. כמו שיש לעדן אלנה עוד כל כך הרבה דברים לתת, ככה גם לארץ שלנו ולאנשים שלנו, ואני כל כך שמחה. זה הכי מרגש אותי, שהצלחנו לגעת באנשים שלא בהכרח היינו. לא ידעתי על זה, איזה כיף".

ריאיון עם עדן אלנה, 19 במאי 2021. יניב דורנבוש, מערכת וואלה!
עדן אלנה בעת ריאיון לוואלה! תרבות/מערכת וואלה!, יניב דורנבוש

איסלנד, שהעפילה לגמר האירוויזיון, לא תופיע בלייב אלא בהקלטת החזרה שבוצעה ב-13 במאי, לאחר שאחד מחברי הלהקה אובחן כחיובי לקורונה. דאדי, סולן ההרכב שקרוי על שמו, מצייץ הרבה נגד ישראל ומפרסם פוסטים נגדה באינסטגרם. גם דאנקן לורנס, זוכה האירוויזיון בתל אביב שהביא את האירוויזיון להולנד אחרי יותר מ-40 שנה, אובחן כחיובי לקורונה ולא ישתתף בשידור החי אלא בפורמט שונה, כפי שהודיעה הפקת האירוויזיון.

ולמה אנחנו אומרים שהשיבוץ כשיר מספר שלוש פחות מעודד? ב-22 השנים האחרונות ניצחו רק שבעה שירים שהיו בחלק הראשון של גמר האירוויזיון, רק פעם אחת שיר שהיה בחמישייה הראשונה וזה קרה אי שם ב-2003, אפס פעמים שיר בשלישייה הראשונה. בששת האירוויזיונים האחרונים ניצחו ארבעה שירים מחלקו הראשון של הגמר, אך בכל המקרים מדובר במיקום 10 עד 12 בסדר ההופעות.

נתון מעניין נוסף: ארבע מדינות מבין חמש המובילות בהימורים, נכון לכתיבת שורות אלה, שרות בשפת מדינתן ללא מילה באנגלית. אלו הן איטליה (1), צרפת (2), שוויץ (4), ואוקראינה (5). מלטה שמדורגת שלישית בסיכויי הניצחון שרה באנגלית, אך זו אחת השפות הרשמיות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully