וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המפקדת" והבמאיות הטובות בצרפת: פסטיבל סרטי הסטודנטים והסטודנטיות חוזר בגדול

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 13:18

לאחר שהתקיים במהדורה וירטואלית בעקבות הקורונה, פסטיבל סרטי הסטודנטים והסטודנטיות חוזר ובגדול לסינמטק תל אביב, עם תוכנית עשירה ומרגשת

מתוך "דיוקן של נערה עולה באש"/קולנוע לב

חוזרים לחיים - ובגדול! הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים וסטודנטיות חוזר להתקיים באופן פיזי, לאחר שהמהדורה הקודמת שלו נערכה באופן וירטואלי בגלל מגבלות הקורונה. האירוע יתארח בסינמטק תל אביב בין העשרים ל-26 ביוני, ויציג תפריט משובח.

את הפסטיבל תוציא לדרך הקרנת בכורה ישראלית של "קיץ 85", סרטו החדש והמרגש כתמיד של פרנסואה אוזון, שהשתתף בפסטיבל כסטודנט באמצע שנות התשעים, ומאז צמח להיות אחד הבמאים האירופאים המוערכים בדורו.

מלאני לורן. פסקל לה סגרטן, GettyImages
אורחת כבוד/GettyImages, פסקל לה סגרטן

וסף לכך, הפסטיבל יקיים כיתות אמן עם שלל אושיות קולנוע צרפתיות, שבשלב זה לא ברור אם יגיעו לארץ או ידברו בזום. בין המשתתפות: סלין סיאמה, הבמאית שחתומה על יצירות מופת בסדר הגודל של "דיוקן של נערה עולה באש" ו"חבורת בנות"; מלאני לורן, הזכורה לעד בתור שושנה מ"ממזרים חסרי כבוד", אך הרזומה שלה כולל עוד שלל פרויקטים, כולל את "לנשום", סרט הביכורים המצוין שלה כבמאית, שיוקרן בפסטיבל; קלייר דני, אחת הבמאיות הוותיקות והמהוללות ביבשת הקלאסית; ברטרן בונלו, במאי צרפתי שמוכר קצת פחות בקרב הקהל הרחב, אך גם הוא שם מוערך; הבמאי הפורטגלי חביב הפסטיבלים מיגל גומש; והצלם פרדריק אלמס, שעבד בין השאר עם ג'ון קסווטס, ג'ים ג'רמוש ודיוויד לינץ' על הגדולים בסרטיהם, וצילם גם את הסדרה "ליל האירוע". הדובדבן שעל הקצפת: הבמאי הרומני ראדו ג'ודה, שסרטו החדש והמבריק "מזל מזוין או פורנו משוגעים" זכה החורף בפרס דב הזהב בפסטיבל ברלין.

מעריצי ומעריצות "המפקדת" ישמחו בוודאי להשתתף באירוע מיוחד בהשתתפות היוצרת והיוצר של הסדרה המצליחה, עטרה פריש וניר ברגר, שגם הם היו פעם סטודנטיות לקולנוע. השניים יספרו על תהליך הכתיבה, ובמסגרת זאת יוקרן גם הסרט הקצר של פריש, "מכתב אהבה למ"מ שלי".

בלב הפסטיבל יעמדו כמובן התחרויות המקומיות השונות בהשתתפות סרטים קצרים מקומיים ובינלאומיים. חברי השופטים והשופטות יכללו בין השאר את המפיק הצרפתי אלן גולדמן, שהפיק לאחרונה את "קצין ומרגל" של פולנסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully