וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: אמזון רכשה את אולפני MGM במיליארדי דולרים

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 16:25

האולפן שמאחורי ג'יימס בונד ואלפי קלאסיקות קולנועיות נוספות - יתמזג אל שירות הסטרימינג של אמזון, פריים וידאו, תמורת 8.45 מיליארד דולר. בין הכותרים שנרכשו במסגרת הזו: סרטי רוקי, "השור הזועם", "סטארגייט", "מוכת ירח" ואלפים אחרים

שון קונרי בתור ג'יימס בונד. GettyImages
עובר עם האריה של MGM. ג'יימס בונד (בדמותו של שון קונרי)/GettyImages

אחרי דיווחים על משא ומתן מתקדם, עכשיו מגיעה הבשורה הרשמית: אמזון רוכשת את אולפני MGM תמורת 8.45 מיליארד דולר. במסגרת העסקה אמזון תהיה הבעלים של תכני MGM, בכללם סרטי ג'יימס בונד ועוד אלפי קלאסיקות קולנועיות, כמו סרטי רוקי, "תלמה ולואיז", "מוכת ירח", "השור הזועם", "12 המושבעים", "פולטרגייסט", "שתיקת הכבשים" ועוד ועוד. כמו כן יש לאולפנים בקנה מספר סרטים חדשים מסקרנים, כמו החדשים של רידלי סקוט ופול תומאס אנדרסון.

עיקר הפעילות של אמזון פריים וידאו עסק בטלוויזיה, כך שהרכישה תקנה לה ספרייה ענקית שתציב אותה בשורה אחת עם שירותי סטרימינג מתחרים, כאלה שיש להם מורשת קולנועית גדולה משל עצמם, דוגמת דיסני, פרמאונט ויוניברסל. עם זאת, MGM עצמה הפיקה גם סדרות שצפויות להגיע בעתיד אל השירות, בהן "סיפורה של שפחה" (אחרי שיפוגו הזכויות אצל הגורמים שכבר רכשו אותה - הולו בארצות הברית, הוט בישראל וכן הלאה), "פארגו" (כנ"ל), "סטארגייט" ואחרות.

הכלי החשוב ביותר מבחינת אמזון הוא הקניין הרוחני - היכולת להשתמש במותגים פופולריים קיימים כדי להרחיב את היקום שלהם וליצור במסגרתם עוד ועוד סרטים וסדרות. כפי שציין בהודעה לעיתונות מייק הופקינס, סגן נשיא בכיר בפריים וידאו ואולפני אמזון: "הערך הכלכלי האמיתי מאחורי העסקה הוא המטמון בדמות הקניין הרוחני שבקטלוג העמוק, שאנחנו מתכננים להגות מחדש ולפתח ביחד עם הצוות המוכשר של MGM. זה מאוד מרגש ומקנה הזדמנויות רבות לסיפורים באיכות גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully