וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת "עובדה": השחקנית שפוטרה אחרי שאיבגי הטריד אותה נחשפת

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 1:25

עכשיו אפשר לגלות: אחת העדות המרכזיות בתחקיר וואלה שחשף את פרשת איבגי היא השחקנית דלית קהן, שטענה שתקף אותה מינית בהפקה בה שיחקו, היא הדפה אותו, ופוטרה ממנה. הערב נחשפה לראשונה בפניה ב"עובדה". המפיק שפיטר: "שלא תתעסק איתנו. פיטרנו אותה בגלל הקול הנמוך שלה"

השחקנית דלית קהן, שהעידה בעילום שם בתחקיר וואלה! שחשף את פרשת משה איבגי, נחשפת לראשונה בשמה ובפניה בתחקיר התכנית "עובדה" של קשת 12, שעסק בהטרדות המיניות של השחקן. קהן העידה שאיבגי תקף אותה מינית על סט צילומים, ולמחרת ההטרדה פוטרה מהסדרה/מתוך "עובדה", קשת 12

עכשיו כבר אפשר לגלות: אחת העדות המרכזיות בתחקיר וואלה שחשף את פרשת איבגי ופורסם בפברואר 2016, היא השחקנית המוכרת והמוערכת דלית קהן, שהייתה כוכבת ענקית בשנות התשעים, ובלטה במיוחד בסרט שהפך לקאלט, "שירת הסירנה" בבימוי איתן פוקס. קהן העידה אז לוואלה בעילום שם שאיבגי תקף אותה מינית בהפקה בה שיחקה, כפה עליה נשיקה עם הלשון ללא שום קשר אינטימי ביניהם, וזמן קצר לאחר שהדפה אותו - פוטרה מההפקה. בבדיקת פוליגרף אליה נשלחה קהן היא נמצאה מאה אחוז דוברת אמת, בדיוק כמו עדה נוספת - אנה סטפן, שתיארה דפוס התנהגות זהה. כמה ימים לאחר פרסום התחקיר קהן גם כתבה בעילום שם לוואלה מאמר עוצמתי, תחת הכותרת "אני אמיתית - לא רוח רפאים", שבו התייחסה במכתב פתוח לביקורת שהוטחה במתלוננות, לסיבה שבגללה לא פנתה למשטרה ולנורמות שבין נשים וגברים.

לאחר שהעידה בוואלה בעילום שם, הערב (חמישי) קהן נחשפה לראשונה בפנים גלויות בתוכנית "עובדה" בקשת, במסגרת תחקיר חדש על איבגי. בתכנית היא חזרה למקרה שהתרחש בשנות התשעים, על סט צילומי הסדרה "דו"ח איבגי סוויסה" (צפו בקטע שפרסמנו בראשוניות בתחילת היום - מעל). תחקיר "עובדה" תיאר את הדפוס של איבגי לאורך שנים. שורת נשים התייצבו מול המצלמה מתארות בדיוק את אותן שיטות הפעולה: איך הטריד אותן, באופן שיטתי, על סטים ומאחורי הקלעים, ואיך פעל לפיטוריהן כשהדפו אותו. הן גם פירקו את קשר השתיקה שאפף את האיש הזה, ואיך תעשייה שלמה התגייסה להשתיק בשם מכונת הכסף של הכוכב משה איבגי את התקיפות של נשים שעבדו סביבו.

דלית קהן. שלומי יוסף,
מעידה שמשה איבגי תקף אותה מינית בסט של סדרה, היא התנגדה לו, ולמחרת - פוטרה. דלית קהן/שלומי יוסף

"למחרת (האירוע) קיבלתי שיחת טלפון. הוא פשוט אמר 'תשמעי, אנחנו נאלצים להיפרד ממך'", תיארה קהן לאיל גונן בסרט ששודר הערב בתוכנית "עובדה", "אני אפילו לא שאלתי למה". במקומה של קהן, ששיחקה תפקיד משמעותי במהלך ארבעה פרקים של הסדרה, הוכנסה שחקנית מחליפה.

בשיחה עם "עובדה", סיפק המפיק יגאל בן דוד הסבר מפתיע לפיטורים של דלית מיד לאחר התקיפה: "פיטרנו אותה, שלא תתעסק איתנו, בגלל הקול הנמוך שהיה לה. לא עבד לי. זה הכל, מאוד פשוט. בשביל זה אני מפיק".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully