וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה לג'ון אוליבר: הקומיקאי ביל מאהר נגד הביקורת על ישראל

עודכן לאחרונה: 30.5.2021 / 16:59

מתוסכל כי "אף אחד בתקשורת לא מגן על ישראל", לועג ל"בלה חדיד שלא הייתה מחזיקה יום אחד בעזה ורצה לת"א" ודוחה את הטענות כלפי צה"ל על פגיעה בבלתי מעורבים. הקומיקאי הפרוע אירח את כתב הניו יורק טיימס ניקולס קריסטוף לשיחה על "שומר החומות" וירה לכל הכיוונים. צפו

ביל מאהר. GettyImages
ביל מאהר/GettyImages

התגובה למונולוג של ג'ון אוליבר: הקומיקאי המצליח ביל מאהר שב השבוע מפגרה עם תכניתו "זמן אמיתי" והתייחס למבצע "שומר החומות", בשיחה בה נקט בעמדה פרו-ישראלית מובהקת. מאהר אירח את העיתונאי ניקולס קריסטוף מהניו יורק טיימס לשיחה על הנושא, ובין היתר האשים את התקשורת האמריקנית בהיותה חד-צדדית כלפי ישראל, ותקף את "הבלה חדידיות של העולם" על תמיכתן בעזה.

"זה היה כל כך מתסכל בשבילי כי לא היה אף אחד בתקשורת הליברלית שיגן על ישראל", אמר מאהר בדיון, והדגיש כי חמאס יורה מתוך אוכלוסייה אזרחית בתגובה על הטענה שישראל פוגעת בבלתי מעורבים. "זאת האסטרטגיה שלהם", קבע. בהמשך דחה מאהר גם את הטענות כאילו ישראל "גנבה אדמות פלסטיניות", והבהיר: "זאת מעולם לא הייתה מדינה ערבית. מעולם לא הייתה מדינה שנקראה פלסטין שהייתה מדינה ערבית מובחנת".

צפו בקטע המלא:

השניים התווכחו על הנושא, ובין היתר התווכחו האם ישראל נהגה נכון בתגובה שלה לירי הרקטות. הם התחילו בהסכמה על כך שבישראל אזרחים ערבים זוכים לזכויות רבות, לעתים יותר מבמדינות ערביות שכנות. קריסטוף הדגיש כי למרות זאת, הוא "לא חושב שזה מצדיק מעורבות פשעי מלחמה אפשריים בעזה".

ביל מאהר: עזה ירתה 4000 רקטות לתוך ישראל, איך לדעתך ישראל הייתה צריכה להגיב במקום מה שהיא עשתה?
קריסטוף: עורכי דין בינלאומיים אומרים די בבירור שלישראל יש את הזכות להגן עצמה, יש להם את הזכות להגיב למטרות צבאיות, אבל הם היו אומרים שהתגובה הייתה ככל הנראה פשע מלחמה כי היא לא נמנעה מספיק מפגיעה באזרחים.
מאהר: אבל הם בכוונה שמים את הרקטות באזורים אזרחיים, זאת האסטרטגיה שלהם.
קריסטוף: בדומה משרד הביטחון הישראלי נמצא באזור אזרחי, שני הצדדים עושים את זה... אני כן חושב שחמאס עושה את זה, וזה בבירור פשע מלחמה של חמאס ובבירור חמאס מעורב בפשעי מלחמה.
מאהר: כשהאנשים הולכים למלחמה... זאת הייתה מלחמה נורמלית, אנשים מתים במלחמה, זה דבר נורא.
קריסטוף: פיתחתנו חוקי מלחמה בדיוק כדי להגביל את חוסר האנושיות שבמלחמה, אנחנו לא מאפשרים נשק כימי.
מאהר: אבל אני לא יודע איך אחרת אתה מגיב. מה אם קנדה הייתה יורה 4000 רקטות לתוך אמריקה או מקסיקו שזאת אולי אנלוגיה טובה יותר, כי אנחנו אכן לקחנו אדמות מקסיקניות, אני אטען שישראל לא לקחה אדמות של אף אחד.

בנוסף, הוא תהה על מה שתיאר כתמיכה של פרוגרסיבים בחמאס. "זה מדהים בעיניי שהפרוגרסיבים חושבים שהם פרוגרסיבים בזה שהם תומכים בצד הזה", אמר מאהר. "בפברואר השנה, בית דין של חמאס קבע שאישה לא נשואה לא תוכל להתנייד ברצועת עזה ללא אישור של גבר. באמת? שם הפרוגרסיבים נמצאים? בלה חדיד והחברים שלה היו רצים בצעקות לתל אביב אם הן היו צריכות לחיות בעזה למשך יום אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully