וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי שסיימון ביטל, יש לשקול מחדש אם 'אקס פקטור' תבחר את הנציג לאירוויזיון"

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 14:19

עם ביטול הגעת סיימון קאוול ל"אקס פקטור", בתעשייה קוראים לפתוח מחדש את מכרז האירוויזיון של כאן שכן בהצעת רשת לכאן קאוול היווה נדבך משמעותי. מנגד בכאן מבהירים כי "זהות השופטים לא הוגדרה כתנאי במכרז" וכי רשת נבחרה בעיקר כי הציעה שני מיליון ש"ח יותר מקשת

סיימון קאוול. ריי ברמיסטון,
"לשקול שוב". סיימון קאוול/ריי ברמיסטון

"סיימון קאוול היה אמור להיות ה'אס' הגדול של רשת ב'אקס פקטור' ובהצעה שלהם לתאגיד עמה זכו בבחירת הנציג לאירוויזיון. מרגע שקאוול ביטל הגעתו, מן הראוי לפתוח את המכרז מחדש, ולתת לרשת ולקשת להתמודד על זה שוב, ואולי בכלל להחזיר את הנכס הזה לתאגיד", כך אומר לוואלה! תרבות גורם משמעותי בתעשייה, שאינו מקשת, אינו מרשת ואינו מהתאגיד.

לוואלה! תרבות נודע כי קאוול היה נדבך משמעותי בהצעה של רשת לתאגיד, בהצעה עמה זכתה בבחירת הנציג לאירוויזיון. כך, למשל, נכתב באריכות בהצעה: "בעונת ה'אקס פקטור' ישתלב כאמור סיימון קאוול בפאנל השופטים. אירוח השופט הבינלאומי יספק תמה מסקרנת במיוחד - כיצד נראים ישראל והישראליות דרך העיניים שלו, וזאת דרך המפגש הבלתי אמצעי של סיימון עם המתמודדים הישראלים והמוזיקה הישראלית. במפגש הזה אנו רואים פוטנציאל לרגעים חד פעמיים מלאים בהומור, רגש ובדרמה בעונה זאת".

עוד נכתב בהצעת רשת: "סיימון קאוול הוא כלי קידומי אדיר לאירוויזיון ולכאן, הסרטונים שלו זוכים לחשיפות של עשרות ומאות מיליוני צפיות, והנוכחות שלו יכולה להביא לחשיפה גדולה לשיר ולמתמודד לאירוויזיון עוד בטרם תחל עונת האירוויזיון הרשמית". בנוסף לכך, רשת גם התחייבה שקאוול ייקח חלק במשדר בחירת השיר שישודר בכאן.

עדן אלנה, זוכת אקס פקטור 3. רשת 13, צילום מסך
עדן אלנה זוכה ב"אקס פקטור"/צילום מסך, רשת 13

על רקע העובדה שנוכחותו של קאוול היווה נדבך משמעותי בהצעת רשת, נשמעים קולות בתעשייה שקוראים לשקול מחדש את זכייתה של "אקס פקטור" במכרז. בתגובה לפניית וואלה! תרבות נמסר מכאן: "אין שינוי בהחלטה. ההצעה הזוכה במכרז כללה במרכזה חבילת פרסום לתכני התאגיד, תכנית לבחירת הנציג/ה, הצעה לתכנית לבחירת השיר ולשיתופי פעולה נוספים. זהות השופטים לא הוגדרה כתנאי במכרז".

גורמים בתאגיד וברשת אומרים שהחלק המשמעותי בבחירה של התאגיד ברשת היה ההצעה הכספית הגבוהה של רשת שעלתה על הצעת קשת. על פי גורם בכאן, קשת הציעו 6 מיליון שקלים בעוד שרשת הציעו 8 מיליון שקלים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מנכ"ל תאגיד כאן, אלדד קובלנץ. ניב אהרונסון
מנכ"ל תאגיד כאן, אלדד קובלנץ/ניב אהרונסון

אתמול נודע סופית כי בניגוד להבטחות של רשת 13, השופט, המפיק והוגה פורמט "אקס פקטור" סיימון קאוול לא יגיע להשתתף בצילומי הגרסה המקומית של התכנית כמתוכנן. קאוול עצמו לא הגיב אתמול לפניית כלי התקשורת הזרים לשאלה מדוע לא יגיע. הידיעה על כך שקאוול לא יגיע פורסמה לראשונה לפני שבוע, באתר Jewish News. האתר ציטט מקורב לקאוול שאמר: "סיימון לא יגיע לישראל בסופו של דבר. אני יודע שכבר הוכרז על זה שהוא יהיה אחד השופטים, אבל ממספר סיבות הוא פשוט לא יכול לצלם בישראל את התכנית עכשיו. כמובן שהוא מאוד מאוכזב, אבל זאת החלטה שהוא היה צריך לקבל".

באותו פרסום, המקורב לקאוול סרב לומר האם להחלטתו יש קשר למהומות ולהסלמה הביטחונית של מבצע "שומר החומות" שהיו באחרונה בישראל. עוד נטען כי היו דאגות על השפעת העבודה המאומצת על בריאותו של קאוול בעקבות פציעה וניתוח בגב מהם סבל האחרונה. גורם ברשת טען גם אתמול כי הסיבה לכך שקאוול לא יגיע היא חששו על רקע המצב הביטחוני. בתגובתה הרשמית של רשת לא מצויינת הסיבה: "סיימון קאוול לא יגיע מסיבותיו הוא לצילומים של אקס פקטור שיתקיימו כמתוכנן במהלך הקיץ. רשת מבטיחה עונת אקס מדהימה עם נבחרת השופטים המעולה - נטע ברזילי, רן דנקר, אביב גפן, מרגלית צנעני ומירי מסיקה".

גם לאחר הפרסומים שקאוול לא יגיע, היו ברשת מי שקיוו שקאוול עוד יגיע ונערכו לאפשרות זאת. קאוול, כזכור, שיגר לפני כחודשיים סרטון שבו בירך את ישראל בחג פסח שמח, הזמין את הקהל להירשם לאודישנים ל"אקס פקטור", והוסיף: "אני יודע לזהות כוכב כשאני רואה אותו". קאוול היה אמור לנחות כאן ב-10 ביוני. על פי מקורב להפקה, כמעט הכל כבר היה סגור: הוחלט מאיזה טרקלין ייצא, שוריינו לו חדרים במלון סטאי ביפו, נבדקה אפשרות להעביר אותו למלון אחר בגלל החשש הביטחוני מהימצאות ביפו, נעשו סידורי אבטחה, הוכן לו"ז שכולל סיורים ומסעדות, ונקבעו מפגשים עם עיתונאים. לפני כשבוע המנטורים עשו טסטים באולפן רשת עם מתרגמת באנגלית ואיש הפקה שגילם את דמותו של קאוול כדי לתרגל את השיחה המתורגמת איתו. המקורב להפקה מעריך כי הסיבה לאי הגעתו היא אכן חששו מהמצב הביטחוני בישראל ותדמיתה הבעייתית של המדינה. העונה תצולם בקרוב, אבל הגמר שלה יהיה בשידור חי, וגם בחירת השיר לאירוויזיון תהיה בשידור חי. בשלב זה לא ברור אם יש סיכוי לשילוב חלקי כלשהו של קאוול, למשל הענקת ניקוד בוידאו מצדו או גיחה אחרת שלו לשידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully