וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות טלוויזיונית מביכה: דיווחה על מותו של המחזאי וויליאם שייקספיר

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 9:15

מגישת החדשות הארגנטינאית הפכה לבדיחה ברשת לאחר שהכריזה בתדהמה על מותו של המחזאי המוערך וויליאם שייקספיר - באיחוד של 405 שנים. אז מה הסיבה לטעות הטלוויזיונית המביכה שעשתה?

הטלוויזיה הארגנטינאית מדווחת על מותו של וויליאם שייקספיר. Canal 26, צילום מסך
הטלוויזיה הארגנטינאית מדווחת על מותו של וויליאם שייקספיר/צילום מסך, Canal 26

צופי ערוץ 26 הארגנטינאי נותרו מבולבלים כשמגישת החדשות המקומית דיווחה השבוע בטעות כי המחזאי הגדול בכל הזמנים, וויליאם שייקספיר, הלך זה עתה לעולמו. הכתבת נואליה נובילו דיווחה על פטירתו של המחזאי וויליאם שייקספיר לאחר שבילבלה בינו לבין אדם בן 81 מקובנטרי, אנגליה, שנקרא ויליאם "ביל" שייקספיר.

ויליאם "ביל" שייקספיר היה הגבר הראשון בעולם (והאדם השני בעולם - מיד אחרי מרגרט קינן בת ה-91) שקיבל את החיסון לקורונה בדצמבר האחרון והוא נפטר השבוע משבץ מוחי לאחר שסבל ממחלה שאינה קשורה לנגיף העולמי או לחיסון נגדו. לעומת זאת, וויליאם שייקספיר המחזאי והמשורר הגדול הלך לעולמו ב-23 באפריל 1616 בעיר הולדתו סטרטפורד על האייבון, וורויקשייר, כשהיה בן 52.

וויליאם שייקספיר מקבל זריקת קורונה של פייזר, קובנטרי, אנגליה, 8 בדצמבר 2020. -, רויטרס
וויליאם שייקספיר מקבל חיסון קורונה של פייזר ב-8 בדצמבר 2020. הוא זה שנפטר השבוע - ללא קשר לקורונה/רויטרס, -
וויליאם שייקספיר. Lefteris Pitarakis, AP
זה וויליאם שייקספיר המחזאי הנודע. לא להתבלבל/AP, Lefteris Pitarakis

בדיווח החדשותי על מותו, נואליה תיארה אותו כמחזאי שכתב את "רומיאו ויוליה" והיה הגבר הראשון בעולם שקיבל את החיסון לקורונה. לפחות בחלק השני של הדיווח היא דייקה. בשידור שהועלה לרשת מאוחר יותר והפך לויראלי היא אמרה: "נעבור לידיעה שלמען האמת השאירה את כולנו עם פה פתוח בהתחשב בגדולתו של האיש הזה, אנחנו מדברים על ויליאם שייקספיר ועל מותו. אנו נספר לכם מה קרה, מה הסיבה לכך. האמת היא, שכידוע לכולנו, הוא אחד הכותבים החשובים ביותר בשפה האנגלית - עבורי הגדול מכולם. הנה הוא". היא הוסיפה: "הוא היה הגבר הראשון שקיבל את החיסון נגד קורונה. הוא נפטר באנגליה בגיל 81".

צפו ברגע המביך:

טעות בשטף הדיבור או סתם טעות?

הקטע שותף ברשת והצופים לא נותרו אדישים אליו. "אני שומע על מותו של המחזאי וויליאם שייקספיר ורואה סרטון של זקן בריטי מקבל חיסון. זה מבלבל", כתב אחד ואחר הוסיף בצחוק: "איזו מהומה עשו ממותו של המחזאי וויליאם שייקספיר. כל כך אוברייטד. גם ככה הוא לא כתב שום להיט כבר איזה 400 שנה".

אחרי שהפדיחה שלה הפכה לוויראלית בכל העולם, היא ניסתה בתחילה לטעון שהטעות נבעה מכך שלא עצרה את שטף הדיבור: ידעתי על מה אני מדברת, כמו שאני תמיד יודעת, אבל התבטאתי בצורה רעה. פספסתי נקודה, פסיק, כמה סוגריים. רציתי להעביר נקודה שהייתה מאוד לא ברורה, וכמובן שאנשים פירשו זאת לא נכון, הנזק כבר נעשה והלגלוג החל"" היא אמרה.


מאוחר יותר היא פרסמה סרטון קצר בו הכירה בטעות וביקשה סליחה מהצופים.

הנה היא מתנצלת על הטעות:

בפוסט שפרסמה בכל החשבונות ברשתות החברתיות היא הסבירה: לא רציתי לתת להזדמנות הזו לדבר איתכם לחלוף. היו לי כמה שניות להתייחס לנושא בשידור, אבל אני רוצה לקחת את הרגע הזה לעשות את זה ברשתות החברתיות שלי.

"אני פשוט רוצה להגיד סליחה ולבקש שתסלחו לי. כל אחד יכול לטעות והנה אני צריך להודות בשלי. אחרי כל נפילה קופצים חזרה חזק יותר. בחיים אתה נופל וקם וצריך ללמוד מטעויות. זהו זה. הכל זה שיעור לחיים".

היא הוסיפה: "הנה אני מודה בטעות שלי. תודה רבה על ההאזנה. שיהיה לכם יום נעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully