וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג נהדר: נדב לפיד, ערן קולירין ושלומי אלקבץ יציגו את סרטיהם בפסטיבל קאן

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 13:59

סרטו של לפיד "הברך" התקבל לתחרות הרשמית של הפסטיבל ויוקרן בו בבכורה עולמית, ואילו סרטו הקצר "הכוכב" יוקרן בהקרנה מיוחדת במסגרת הרשמית. גם סרטו של ערן קולירין "ויהי בוקר" יוקרן, וגם "מחברות שחורות" של שלומי אלקבץ - הגם שלא בתחרות הרשמית

נדב לפיד. ראובן קסטרו
הישג נהדר. נדב לפיד/ראובן קסטרו

הישג נהדר לבמאים הישראלים: הבמאים נדב לפיד, ערן קולירין ושלומי אלקבץ יציגו את סרטיהם בפסטיבל קאן, האירוע הקולנועי הגדול והחשוב ביותר בעולם שיתקיים בחודש יולי. לפיד יציג שני סרטים בפסטיבל. "הברך", סרטו החדש באורך מלא של לפיד (שהופק על ידי טליה קלינהנדלר ואסנת הנדלסמן קרן), התקבל לתחרות הרשמית של הפסטיבל ויתחרה בסרטיהם של במאי הקולנוע הנחשבים ביותר על הפרס היוקרתי מכולם - "דקל הזהב". בנוסף נבחר סרטו הקצר "הכוכב" למסגרת הרשמית של הפסטיבל ויוקרן בו בהקרנה מיוחדת. יצוין כי סרטו האחרון "מילים נרדפות" היה לסרט הישראלי הראשון אי פעם שזכה ב"דב הזהב" - הפרס הגדול של פסטיבל ברלין.

בנוסף, סרטו החדש של ערן קולירין, "ויהי בוקר" - המבוסס על ספרו של התסריטאי והסופר סייד קשוע בהפקת דורי מדיה - התקבל ל"בחירה הרשמית" של פסטיבל קאן ויתחרה במסגרת "מבט מסוים", מסלול בתחרות הרשמית אשר מציג סרטים בעלי אסתטיקה יוצאת דופן ודרך ייחודית לספר סיפור. סרטו של שלומי אלקבץ, "מחברות שחורות" בהפקת כאן 11 וגלית כחלון, שעוסק באחותו המנוחה רונית אלקבץ, יוקרן אף הוא בפסטיבל, אולם לא בתחרות הרשמית.

"להציג שני סרטים בפסטיבל קאן זה כמו לחפור, למצוא את האוצר ואז למצוא עוד אחד", אמר נדב לפיד. "אני מאושר כמובן עד השמיים על ההתקבלות של 'הברך' לתחרות הרשמית, סרט שאני מרגיש שחצבתי, כמו את סרטיי הקודמים ואולי אפילו יותר, ממעמקי הנשמה והראש והגוף שלי ונדמה לי כשאני מביט בו שאלה שנות חיי מפוזרות על המסך. אני מאושר לא פחות על "הכוכב" סרט שנעשה בשיא אימת המגפה בתחושה של אושר ותאוות חיים, כאילו יותר משצילמנו אותו, רקדנו אותו. בשני הסרטים האלה יש לי שותפים רבים וההישג הזה שייך להם ממש כמו לי. אחרי שנת מחלה וקפאון, קאן יהיה כמו לידה מחודשת לקולנוע. כולנו שוב ניווכח שהקולנוע הוא אחת ההמצאות הגדולות של המין האנושי וששום דבר לא יפה יותר מסרט יפה".

הבמאי ערן קולירין על השטיח האדום בפסטיבל ונציה. andrew medichini, AP
מבוסס על סייד קשוע. ערן קולירין/AP, andrew medichini

קולירין הוסיף: "אני שמח ומאושר לחזור לקאן ובמיוחד למסגרת 'מבט מסוים'. זו הפעם השלישית שאהיה שם, אחרי ש'ביקור התזמורת' ו'מעבר להרים ולגבעות' הוקרנו שם ואני שמח במיוחד שזה עם הסרט הזה, שהוא כולו מהמסעות היפים שעשיתי בחיי, לצד האנשים היפים ביותר, בתוך המציאות השבורה והפצועה שלנו כאן ואני מצפה בכליון עיניים דווקא בעת הזו, לפגישה שלו עם הקהל".

"הברך" הוא קופרודוקציה צרפתית-ישראלית-גרמנית בהפקת "לה פילם דו באל", "פאי סרטים", ו"קומפליצן פילמס" ובתמיכת ערוץ "ארטה", ה- CNC, וקרן הקולנוע הישראלי. הסרט יופץ בישראל על ידי סרטי יונייטד קינג. "הכוכב" צולם במסגרת פרויקט הסרטים הקצרים "במרחק מאה מטר" על ימי המגפה שיזמה חברת "הוט" ונרכש על ידי חברת הענק האמריקאית "נאון" שהפכה לצד "הוט" למפיקה הראשית.

"ויהי בוקר" הוא קופרודוקציה ישראלית צרפתית בהפקה דורי מדיה בשיתוף עם Film Du Poisson ובתמיכת קרן הקולנוע הישראלי. CNC מפעל הפיס, IFC-BARBARA DUBKIN ורשת.

שלושת הסרטים הישראלים נבחרו מתוך אלף סרטים שהידפקו על דלתות הפסטיבל. לדברי המארגנים, הציפייה והתקווה היא שמרבית צוותי הסרטים יהיו נוכחים בהקרנות הבכורה בריביירה.

השנה צפויה התחרות של פסטיבל קאן להיות איכותית מתמיד, מה שהופך את ההישג של הישראלים למרשים במיוחד. לאחר שבשנה שעברה לא התקיים הפסטיבל במתכונתו הרגילה בשל מגפת הקורונה, בחרו בכירי במאי הקולנוע להמתין עם סרטיהם לפסטיבל של 2021 - כך שעוד יותר מתמיד, פסטיבל קאן שומר השנה על מעמדו כאירוע הקולנוע המרכזי בעולם.

בין היתר יוצגו בהקרנות בכורה עולמיות שלל סרטים מדוברים של במאיות ובמאים מובילים, בהם הסרטים החדשים של ווס אנדרסון, פול ורהובן והבמאי האיראני זוכה האוסקר אסגר פרהדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully