וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה ללא ספק פרויקט חיי": "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן יוקרן בפסטיבל קאן

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 14:51

לאחר שטילטל את הריביירה עם "ואלס עם באשיר", ארי פולמן יחזור לפסטיבל קאן עם פרויקט חייו, סרט אנימציה המבוסס באופן חופשי על יומנה של אנה פרנק. "המטרה היא להגיע לכמה שיותר ילדים ברחבי העולם", הכריז הבמאי

איפה אנה פרנק. ארי פולמן,
מתוך "איפה אנה פרנק"/ארי פולמן

לאחר הפסקה כפויה וחסרת תקדים בשנה שעברה, פסטיבל קאן יחזור בתחילת יולי הקרוב, במה שאמור להיות הקאמבק הגדול של תעשיית הקולנוע העולמית. מהדורת 2021 גם מסתמנת כאחת החזקות אי פעם מבחינת התעשייה הישראלית. בשבוע האחרון נודע על חמישה סרטים תוצרת הארץ שישתתפו בו. שלושה מהם סרטים ארוכים: "הברך" של נדב לפיד, הסרט הישראלי הראשון בתחרות הרשמית של הפסטיבל מזה עשור; "ויהי בוקר" של ערן קולירין; ו"המחברות השחורות" של שלומי אלקבץ. שני הסרטים הקצרים הם "הכוכב", סרט נוסף וקצר של נדב לפיד, ו"מה שלא נשבר" של אלינור נחמיה.

היום, אנחנו מתבשרים על מצטרף נוסף - "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן, מי ש"ואלס עם באשיר" שלו טלטל את הריביירה לפני קצת יותר מעשור, בדרכו להפוך לאחד הסרטים הישראלים המוערכים והמשפיעים בכל הזמנים.

כמו אז, גם הפעם מדובר בסרט אנימציה. כמשתמע משמו, הוא מבוסס על יומנה של אנה פרנק, אך יש להבהיר כי מדובר בעיבוד חופשי לחלוטין ליומן, אם כי הוא נעשה בתמיכת קרן משפחת אנה פרנק. הסרט המדובר יערוך את הבכורה העולמית שלו במהלך הפסטיבל, ויעשה זאת בהקרנה מיוחדת מחוץ לתחרות הרשמית.

איפה אנה פרנק. ארי פולמן,
מתוך "איפה אנה פרנק"/ארי פולמן

במרכז הסרט עומדת קיטי, חברתה הדמיונית של מחברת היומן, והוא מתאר כיצד היא מתעוררת בבית אנה פרנק אמסטרדם מבלי לדעת כי חלפו עשרות שנים מאז סיומה של המלחמה, ויוצאת למסע כדי לגלות מה קרה לחברתה הטובה ביותר. "כבן לשני הורים ניצולי שואה שהגיעו לאושוויץ בשבוע שבו הגיעה משפחת פרנק, הסרט הזה הוא ללא ספק פרויקט חיי", אמר הבמאי. "מטרת הסרט, לה שותפים כל האמנים שהשתתפו בהפקתו, היא להגיע לכמה שיותר ילדים ברחבי העולם, ותודה לפסטיבל קאן שנתן לנו במה כה אדירה להתחיל את מסע ההפצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully