וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחינועם ניני קראה לנתניהו "המן" בכיכר רבין ועוררה סערה: "איפה המשטרה?"

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 15:26

אחינועם ניני עוררה סערה לאחר שהשוותה אמש בין ראש הממשלה היוצא לצורר היהודים ממגילת אסתר, במהלך הופעה בכיכר רבין מול אלפים שחגגו את השבעת ממשלת השינוי. טרופר: "זה מכוער בעיניי". יוסי גיספן: "איפה המשטרה ואיפה התקשורת? אם זו לא הסתה, אז מהי הסתה?"

"נפטרנו מהמן" - כך שרה אמש הזמרת אחינועם ניני בהופעה בכיכר רבין מול אלפים שחגגו את השבעת ממשלת השינוי של בנט ולפיד. שתי המילים הללו עוררו סערה ברשתות החברתיות. במהלך הערב, מול הקהל שחגג את סיום כהונת נתניהו, ניני ביצעה את עיבוד לשיר "We will rock you" של קווין, ששמו הפך ל"דמוקרטיה" והמילים החדשות שכתבה לשיר בעברית כללו את השורות: "היו אנשים שהיו מוכנים / להקטין את האגו לכזה קטן / וככה נפטרנו מהמן / נפטרנו מהמן".

בעקבות השוואתה בין דמות צורר היהודים ממגילת אסתר לראש הממשלה היוצא נתניהו, ספגה ביקורת רבה. "זה מכוער בעיניי", אמר שר התרבות חילי טרופר בריאיון לרדיו ירושלים. "יש לי אלרגיה לשנאה, בלי קשר מאיזה צד היא מגיעה. אני לא חושב שמשהו טוב יקום מביטויים כאלה, בדיוק כמו שכאב לי מאוד לראות אתמול חלק מהביטויים במליאה - השנאות פוגעות בנו יותר מכל דבר אחר".

הפזמונאי יוסי גיספן כתב בפייסבוק: "איפה המשטרה ואיפה התקשורת? אם זו לא הסתה, אז מהי הסתה?". יהודה ולד, מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, כתב בטוויטר: "כשרבנים אמרו 'לעשות הכל' הם היו תחת מתקפה תקשורתית וראש השב"כ הזדעק. אבל לקרוא לביבי 'המן', צורר היהודים שנהרג - יש שתיקה רועמת. אתם כבר יודעים למה". וזאב קם, הכתב הפרלמנטרי של תאגיד כאן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "דברו איתי עוד על הסתה דוחה. צבועים". איש התקשורת צחי קומה הוסיף: "הוצאת מהפה משפט דוחה ומסית כנגד ראש ממשלה שהקדיש את כל חייו למען המדינה. בושה שקיימות זמרות כמוך במדינה. כאילו לא חסרה לנו הסברה גרועה ברחבי העולם, כאילו השסע בתוך עמנו לא הולך ונפער. מתבייש בך. מתבייש בעובדה המצערת שאת חלק מעולם התרבות שלנו".

לאחר הופעתה, כתבה אמש ניני בעמוד הפייסבוק שלה דברים נוספים, אך לא הביעה התנצלות: "הממשלה החדשה איננה חלום חיי אבל עצם כינונה הוא תעודת כבוד למדינת ישראל, ולמנהיגים שהקטינו אגו, הגדילו ראש, התפשרו, לא נכנעו להפחדה ולהסתה, ושמו את טובת מדינת ישראל על כל אזרחיה, לפני טובתם האישית. בהצלחה לנו!".

אחינועם ניני מופיעה בכיכר רבין בחגיגות השבעת ממשלת השינוי, 13 ביוני 2021. צילום מסך, צילום מסך
אחינועם ניני מופיעה בכיכר רבין בחגיגות השבעת ממשלת השינוי, 13 ביוני 2021/צילום מסך, צילום מסך

השוואות בעייתיות לדמויות שליליות ממגילת אסתר אינן נחלת צד פוליטי אחד. לפני קצת יותר משלוש שנים, תקפה שרת התרבות גורמים במוסדות החוק בישראל, וטענה כי הם יעשו הכול למען הפלתו של נתניהו. היא השוותה בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ ועורך הדין ערן שחם-שביט לבגתן ותרש ממגילת אסתר, שתכננו להתנקש בחיי המלך. "כמו שקראנו השבוע במגילת אסתר, גם שם היו שומרי סף. בגתן ותרש, צמד חמד. הם נראו ממלכתיים, הקפידו על שלטון החוק, דאגו למנהל תקין, אבל מסתבר שעמוק בכיס הם החזיקו גיליוטינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully