וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן נד ביטי ("גברים במלכודת", "סופרמן") הלך לעולמו בגיל 83

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 9:15

השחקן האמריקני נד ביטי הלך לעולמו בגיל 83 בביתו בלוס אנג'לס. ביטי כיכב בעשרות סרטים וסדרות והיה מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר לשנת 1976 על הופעתו בסרט "רשת שידור". הוא שיחק גם ב"סופרמן", "גברים במלכודת" ואף בסדרה "רצח מאדום לשחור"

השחקן האמריקני נד ביטי הלך לעולמו בגיל 83 בביתו בלוס אנג'לס. סיבת מותו לא נמסרה אך מנהליו הודיעו כי הוא היה מוקף בבני משפחתו ובאהוביו ברגעיו האחרונים. ביטי, שכיכב בעשרות סרטים וסדרות, היה מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר לשנת 1976 על הופעתו בסרט "רשת שידור".

ביטי נולד בקנטקי. הוא החל את הקריירה שלו על בימות תיאטרון והופיע לראשונה בברודוויי בשנת 1968 במחזה "התקווה הלבנה בגדולה". הופעתו הראשונה בקולנוע הייתה בשנת 1972 במותחן "גברים במלכודת" בו שיחק איש עסקים בשם בובי טרייפ. בהמשך כיכב במערבון של ג'ון יוסטון "החיים והזמנים של השופט רוי בין", בו שיחק לצד פול ניומן. בנוסף גילם את מנהל חברת הטלוויזיה "CCA" בסרט "רשת שידור", תפקיד שהקנה לו כאמור מועמדות לאוסקר.

נד ביטי. Kevin Winter, GettyImages
עשרות שנים של סרטים וסדרות. ביטי/GettyImages, Kevin Winter

ביטי השתתף גם ב"סופרמן" ובסרט ההמשך "סופרמן 2" בתור אוטיס, יד ימינו של הנבל לקס לות'ר (ג'ין הקמן), בסרט "כל אנשי הנשיא" ובקומדיית המלחמה של סטיבן ספילברג "1941" בתור מפקד צוות הטנק ווארד דאגלס. ביטי גם השתתף בשלוש העונות הראשונות של סדרת הדרמה "רצח מאדום לשחור". ב-2007 הופיע ביטי בסרט הפעולה "על הכוונת" ובדרמה הביוגרפית "מלחמתו של צ'ארלי וילסון" בדמותו של חבר הקונגרס דוק לונג. בשנים האחרונות התפרסם בעיקר בזכות הדיבובים שעשה עבור סרטי האנימציה "צעצוע של סיפור 3" ו"רנגו".

לביטי שמונה ילדים מארבע מערכות נישואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully