וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על "הכוכב הבא": "יש אנשים רגילים שנראים כמו 'רותם המכוערת'. תתביישו"

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 11:33

אחרי ש"רלי", הדמות שגילמה רותם סלע במהלך מתיחה לאחד המתמודדים, הוצגה כ"מכוערת" - נמתחה ביקורת על "הכוכב הבא": "עצרתם לרגע לחשוב מי עלול לראות את הפרק בו אתם בוחרים לקחת אישה יפהפייה ו"לכער" אותה עם כל הקלישאות הידועות? שיער כהה? עיניים חומות? משקפיים?"

פרומו לתכנית "הכוכב הבא" בקשת 12 שבו נראים נינט טייב, נטע ברזילי, רביב כנר, אלה לי להב ומרגי/קשת 12

אמש (שבת) שודרה בתכנית "הכוכב הבא" (קשת 12) מתיחה שבמסגרתה מתמודד שהגיע לספא שנבנה במיוחד באולפן, מצא את עצמו באודישן בהפתעה. מי שלקחה חלק במתיחה היא מגישת התכנית רותם סלע שנכנסה לנעליה של "רלי", מנהלת ספא "נוף הרים". סלע עברה מייק-אובר במשך כמה שעות, ובמסגרתו שיערה החלק הפך מתולתל, היא אופרה בכבדות, ונוספו לה נמשים וגם משקפיים.

אז למה הדמות של "רלי" עוררה כל כך הרבה סערה? משום שבמהלך התכנית היו מי שהתייחסו למייק-אובר שעברה רותם סלע כ"תהליך שמטרתו לכער" את המגישה. עמוד הפייסבוק "מתולתלות" פרסם פוסט של צעירה מתולתלת בשם ריקי קליין ובו נכתב: "תוכנית שמשתתפים בה אנשים צעירים, חלקם מתולתלים, חלקם עם משקפיים, חלקם מנומשים או כהי עור - האם עצרתם לרגע לחשוב מי עלול לראות את הפרק בו אתם בוחרים לקחת אישה יפהפייה ו'לכער' אותה עם כל הקלישאות הידועות בהיסטוריה? שיער כהה? עיניים חומות? משקפיים ונמשים? והדובדבן שבקצפת - תלתלים? ולהצהיר בשידור - כמה זה מכער אותה?

"מה אתם מלמדים את אותו דור צעיר אשר צופה בתוכנית הזו, שמשתתף בתוכנית הזאת? וכן, יש גם אנשים רגילים לגמרי, שנראים בדיוק כמו 'רותם המכוערת', אשר מתהלכים בעולם הזה, ביניכם, עם תלתלים, משקפיים ונמשים. אז לכם ולחבריכם בגיא פינס (ששידרו כתבה על המייק-אובר שעברה רותם סלע), שגם שם בחרו לדייק מה הוא אידיאל היופי, עצוב מאוד שאתם לא משתמשים בכוח שלכם למשהו חיובי".

הכוכב הבא רותם סלע התחפשה. קשת 12, צילום מסך
הדמות שעוררה סערה. רותם סלע כ"רלי"/צילום מסך, קשת 12

גם הקומיקאי והשחקן נדב אבקסיס מתח ביקורת על אופן הצגת דמותה של "רלי" בציוץ בטוויטר: "זה מעבר ל'לכער'. זה לתת למראה לדבר ולא למקצוע. ממתי להגיע לעיסוי זה להגיע לפגישה עם מלכת היופי? אז נכון, המטרה היתה שלא יזהו אותה, וזו בדיחה, אבל התת מודע אומר: את לא יפה - את שווה פחות. וזה לא שונה משנים של תת מודע בפרסומות; אתה טכנאי מכונות כביסה - אתה מזרחי".

גם בעמוד הפייסבוק של "הכוכב הבא" נכתבו כמה תגובות שתקפו את התכנית שהציגה את רותם סלע כ"מכוערת יותר": "לכער? מה הבעיה עם השיער? ככה מעודדים תרבות פלסטיק. תתביישו", כתבה גולשת. אחרת הוסיפה: "סך הכול הגיוני שתלתלים ומשקפיים זה פשוט שיא הכיעור. מעניין איך ילדות מתולתלות או עם משקפיים מרגישות עכשיו. תתביישו".

מהפקת "הכוכב הבא" נמסר: "התחפושת של רותם נועדה להסתיר את זהותה המוכרת, לשם כך נעשו שינויים בסממנים החיצוניים, ללא שום כוונה לרמוז שמראה חיצוני כזה או אחר טוב/יפה יותר או פחות. לרותם שיער חלק ולכן בחרנו בתלתלים. לרותם עיניים כחולות ולכן בחרנו בחומות. רותם ללא משקפיים ולכן בחרנו במשקפיים. הכל על מנת לטשטש את זהותה. הפקת התוכנית מעולם לא רמזה על משהו אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully