וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתחת שלי קומדיה אנגלית

21.12.2000 / 17:42

אסף ציפור על קסמה האהבלי של "משפחת רויאל", אנשים טובים עם מודעות פוליטית של חגב


ברברה: "יותר מדי מקללים בבית הזה. הם למדו את זה ממך, ג'ים"
ג'ים: "בתחת שלי הם למדו את זה ממני"

כשרואים את "משפחת רויאל" התגובה הראשונה היא "לא ידעתי שאפשר לעשות ככה טלוויזיה". אחרי חצי השעה אתה אומר, "איך לא חשבו על זה קודם?". וצריך להבין שזה לא עניין של פורמט חדש - זאת תפיסת עולם של מה "ראוי" להיות בטלוויזיה ומה "לא ראוי" להיות בטלוויזיה, את הסיפור של מי "ראוי" לספר ואיזה סיפורים או עלילות "ראוי" או "לא ראוי" לספר, ואיך "ראוי" לספר אותם.

שהרי האמריקאים עסוקים כל הזמן בניסוח חוזר, שוב ושוב, של אותן נוסחאות שעבדו לפני 20 שנה. בסופו של דבר ההבדל היחיד בין "חברים" ו"משפחת קוסבי" הוא בקצב ובפוקוס (משפחתיות + 2 ילדים או רווקות). אבל מבחינת המבנה, סוג הסיפורים שמספרים והאופן שבו מספרים אותם, התמות והשפה הטלוויזיונית - שום דבר לא השתנה. יותר מזה, הצלחתן של סדרות כמו "חברים" כרוכה באופן ישיר בעובדה שצופים שאוהבים היום את "חברים", כשהם היו צעירים ראו בבית שלהם את "משפחת קוסבי". כי הטלוויזיה האמריקאית בעצם מחנכת את הצופים לציפיות מסוימות מהטלוויזיה, ו"חברים" עונה בדיוק על כל הציפיות של מה זה "טלוויזיה טובה" - בעיני מי שהתחנך וגדל על טלוויזיה כזאת וכל מה שהוא מכיר הוא טלוויזיה כזאת.

לעומת זאת "משפחת רויאל", שתשודר בבי.בי.סי פריים, היא קומדיה אנגלית של חצי שעה שמתרחשת בזמן אמת בסלון של משפחה אחת. חצי שעה, כל שבוע, שמישהו פותח מצלמה בסלון של משפחה רגילה, וסוגר אותה כשחולפות בדיוק שלושים דקות. התחושה היא שאין לזה התחלה ואין לזה סוף, ובוודאי שאין לזה עלילה. כל מה שנכנס בחצי שעה – נכנס, וכל מה שלא נכנס - לא רואים.

ומובן שזה רק סגנון ולא משהו שקורה באמת. אין באמת משפחה כזאת, וזו לא באמת חצי שעה אקראית, אבל זאת התחושה שהסדרה מנסה לתת לנו, של פיסת חיים, של הצצה לסלון של משפחה ממוצעת. ומה עושים בערב בבית הממוצע? רואים טלוויזיה. אז חצי שעה רואים משפחה שרואה טלוויזיה. ואם קן לואץ' היה עושה טלוויזיה, זה בטח היה נראה ככה.
זאת הסדרה הכי לא פוליטיקלי קורקט בעולם, על אנשים פשוטים, עם חיים פשוטים ודעות פשוטות, שמחממים את הלב בזה שהם אולי אהבלים נוראיים, גסי רוח להחריד, עם מודעות פוליטית של חגב, אבל בסופו של דבר הם אנשים טובים. כתבו את הסדרה קרוליין אהרן וקרייג קאש, שגם משחקים את הזוג הצעיר בסדרה. בתפקיד אב המשפחה ריקי טומלינסון האדיר, שחקן שהכי מזוהה מהסרטים של קן לואץ'. מרתק.

את העונה הראשונה של "משפחת רואיל" אפשר לראות בבי.בי.סי.פריים כל שבת (החל ב- 23 בדצמבר) בשעה 22:00.
את ספר התסריטים של העונה הראשונה של הסדרה אפשר לקנות באמאזון.

דניז: "אבא, הריצ'ר'ץ שלך פתוח!"
ג'ים: "הכלוב פתוח, אבל החיה ישנה"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully