וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה להרצוג: "אל תמנה את דובר נתניהו לדוברך, זו יריקה בפני הציבור שקץ בפילוג"

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 12:21

תנועת המחאה "קריים מיניסטר" פנתה לנשיא הנבחר בדרישה שלא ימנה את דוברו של נתניהו, נאור יחיא, לדובר בית הנשיא בשל פעילותו "במערך ההסתה, השקרים והפילוג שהוביל נתניהו". לצד המתנגדים, עיתונאים רבים הביעו תמיכה בנאור יחיא: "מקצוען. אחד הטובים בשוק"

בווידאו: נתניהו ולפיד מברכים את הרצוג על בחירות לנשיא ה-11 של מדינת ישראל/צילום: ערוץ הכנסת

על רקע מחאה שהתעוררה עקב כוונתו של הנשיא הנבחר יצחק הרצוג למנות את דוברו של ראש האופוזיציה נתניהו, נאור יחיא, לתפקיד דובר בית הנשיא, פנתה תנועת "קריים מיניסטר" במכתב להרצוג בדרישה שלא לעשות כן. במכתב ששלחה באמצעות עורך הדין גונן בן יצחק כתבה התנועה: "מינוי נאור יחיא זו יריקה בפניו של מעל למחצית מהציבור הישראלי שקץ בשחיתות, בפילוג ובהסתה. עצור את מינויו הלא ראוי לדובר בית הנשיא".התנועה אף מציינת שבכוונתה לפעול בכל האמצעים על מנת למנוע את המינוי, לרבות פנייה לערכאות משפטיות.

(עדכון, יום שני 28 ביוני: נאור יחיא מונה רשמית כדובר בית הנשיא)

במכתב מפרטת התנועה בין השאר אודות פועלו של יחיא "במערך ההסתה, השקרים והפילוג שהוביל נתניהו", כשכיהן כראש הממשלה. עוד מציינת התנועה כי בימים אלה, ישראל משוועת לריפוי ולתיקון השסעים בעם ועל כן היא מפצירה בהרצוג שלא למנות לתפקיד "דובר הבית הממלכתי והמאחד בין כלל אזרחי ישראל את מי שפעל באופן אקטיבי נגד למעלה ממחצית מהציבור הישראלי המתנגד לנתניהו". בנוסף, מצביעה 'קריים מיניסטר' על הבעיתיות שבמינוי יחיא לכל הנוגע לאפשרות שתינתן חנינה בבוא העת לנתניהו, וזאת לאחר שטענות בנושא הזה בזמן הקמפיין לנשיאות לא זכו להתייחסות מצד הרצוג, לטענתה.

הרצוג. ראובן קסטרו
"פעל נגד מחצית מהציבור". הרצוג/ראובן קסטרו

"הבחירה ביחיא הינה בחירה שגויה, בעייתית ועלולה לגרום לפגיעה קשה במוסד נשיא המדינה", נכתב. "יש לזכור, כי יחיא שימש בתפקיד רגיש ב"כוורת" של מר נתניהו בתקופה בה פעלו דוברי ראש הממשלה לשעבר נתניהו באגרסיביות הגובלת בפלילים כלפי מתנגדי שלטונו. די להזכיר את הקמפיין המחליא נגד יריבו של נתניהו, ח"כ ושר הביטחון בני גנץ, בפרשה שכונתה "פרשת הנייד של גנץ" כולל רמזים שהופצו על ידי דוברי ראש הממשלה דאז כאילו תועד גנץ בסרטונים אינטימיים מביכים אשר נפלו לידיים אירניות. בנוסף, דוברי ראש הממשלה גם היו המנוע מאחורי מסע הכפשה חסר תקדים כנגד מתנגדי נתניהו ופעילי המחאה תוך האשמת המפגינים בנטילת סמים, בהיותם "חייזרים" שעושים את צרכיהם בחצרות בתים בירושלים ועוד דברי הסתה קשים שבינם ובין הכבוד והיוקרה של בית הנשיא אין ולו דבר".

אתמול כאמור פרסם כתב וואלה! חדשות ברק רביד כי הרצוג שוקל למנות את נאור יחיא לדובר בית הנשיא. יחיא סירב להגיב אך לא הכחיש. ברשת התעוררה סערה שבה רבים תקפו את כוונתו של הרצוג למנות את יחיא לתפקיד, אולם עיתונאים רבים אחרים החמיאו למקצועיותו של נאור יחיא ותהו על מה הסערה. "מינוי מעולה של הרצוג", כתבה כתבת חדשות 12 דפנה ליאל. "נאור מקצוען ונחשב לאחד הדוברים הטובים והמבוקשים בשוק". כתב חדשות 12 ירון אברהם הסכים איתה ותקף את אלו שטענו כי מדובר בדיל בין נתניהו להרצוג על רקע המחשבות על חנינה עתידית: "כן, נאור יחיא יסדר לביבי חנינה אצל הנשיא. בנוסף הוא ידאג לו לפסל ליד קצב, למנוי שנתי לטקס "שרים עצמאות" ולצימר על הדשא הנשיאותי. לא יותר הגיוני לחשוב שהוא פשוט איש מקצוע מעולה? עייפתם ועוד לא התחיל השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully