וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה גדולה בארה"ב: בוטלה הרשעתו של ביל קוסבי - הוא ישוחרר מהכלא

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 20:52

בית המשפט במדינה הודיע היום כי החליט לבטל את הרשעתו של הקומיקאי והשחקן ביל קוסבי בעבירות מין, בשל טענות על פגמים שנפלו בהליך המשפטי נגדו. משמעות הדבר היא שקוסבי (83) ישוחרר מהכלא אחרי שנתיים וחצי במאסר

ביל קוסבי/צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

דרמת ענק בארצות הברית: בית המשפט העליון בפנסילבניה הודיע היום (רביעי) כי החליט לבטל את הרשעתו של הקומיקאי והשחקן ביל קוסבי בעבירות מין. משמעות הדבר היא שקוסבי (83) ישוחרר מהכלא אחרי שנתיים וחצי במאסר, מתוך שלוש עד עשר שנות מאסר שנגזרו עליו בגין שלוש עבירות של תקיפה מינית. קוסבי הורשע בשלוש עבירות שביצע ב-2004.

באפריל 2018 מצא חבר המושבעים בפילדלפיה את קוסבי אשם בעבירות תקיפה מינית של אנדראה קונסטד ב-2004. כשנה לפני כן, חבר מושבעים אחר לא הצליח להגיע להכרעה באותה פרשה והמשפט בוטל, אך ההרכב החדש ראה את הדברים בצורה אחרת.

כעת, הכרעה זו בוטלה לאחר שבית המשפט העליון בפנסילבניה קבע כי התובע שהביא לדין את קוסבי היה צריך להיות מחויב להחלטה של קודמו שלא לפתוח נגדו בהליכים, וכי קוסבי נסתמך על החלטה זו כשהעיד אחר כך דברים שעלולים היו להפליל אותו, ולכן ביטל את ההרשעה.

קוסבי, שהיה בן שמונים כשהורשע, נמצא אשם בשלוש עבירות: חדירה ללא הסכמה; חדירה בעת מצב של חוסר הכרה; וחדירה לאחר סימום. לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות, הוא הגיב להערכת הדין בנאום עתיר קללות נגד התביעה.

ביל קוסבי אזיקים נכנס לכלא. AP
בדרך הביתה. קוסבי/AP

המשפט נערך אמנם בעוון עבירה מסוימת אחת, אך חמש נשים שטענו כי קוסבי סימם ותקף אותן בהזדמנויות אחרות העידו בו כעדות אופי, וזאת כדי להוכיח כי מדובר בדפוס התנהגות של הבדרן הוותיק, מן המצליחים בהיסטוריה של עולם התרבות האמריקני. בהליך המשפטי הקודם, רק לאשה אחת ניתנה רשות לתת עדות דומה.

במשפט זה הובאו גם כמה עדויות נוספות, לרבות הטענה שקוסבי שילם בעבר לקונסטד סכום של 3.4 מיליון דולרים כהסכם פשרה מחוץ לבית המשפט. הקומיקאי עצמו לא נתן עדות.

כזכור, במהלך סוף 2014 יצאו לאור תלונותיהן של יותר מ-50 נשים שטענו כי הותקפו מינית על ידי קוסבי. 35 מהן חשפו בפירוט את המקרים בפרויקט מיוחד של הניו יורק מגזין. על חלק ניכר מן הפרשות חלה כבר התיישנות, ובסופו של דבר, תקיפתה של קונסטד היא היחידה שהבשילה לכדי תהליך משפטי.

בעת התקיפה, קונסטד עבדה במגמת האתלטיקה של אוניברסיטת טמפל, שקוסבי היה אחד מחבר נאמניה. לפי עדותה, הוא סימם אותה עד למצב של ערפול חושים ולאחר מכן תקף אותה מינית בביתו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ביל קוסבי. Getty Images, GettyImages
טען כי המשפט לא היה הוגן. קוסבי/GettyImages, Getty Images

בספטמבר 2018 החל קוסבי - אסיר מספר NN7687 - לרצות את עונש המאסר שלו. קוסבי שהה במתקן הכליאה שבפנסילבניה, בתא מבודד בגודל של 7 עד 13 מטרים עם קירבה למרפאה. כל זאת מתוך חשש לחייו ובשונה מ-3,830 האסירים האחרים במקום ששוהים בתאים משותפים וישנים במיטות קומותיים.

בריאיון שהעניק בנובמבר 2019 לאתר BlackPressUSA.com המזוהה עם הקהילה השחורה בארצות הברית אמר: "כשיגיע הזמן שלי לשחרור על תנאי, הם לא ישמעו אותי אומר שיש בי חרטה. אני הייתי שם. לא אכפת לי מה קבוצה של אנשים אומרת על משהו שקרה כשהם כלל לא היו שם. הם לא יודעים".

עוד טען כי משפטו היה לא הוגן ולא צודק. "הכול היה העמדת פנים. כל הסיפור של המושבעים, הם היו מתחזים. הייתה מושבעת אחת, לדוגמא, שאמרה לפני שהתחיל המשפט 'הוא אשם, כולנו יכולים ללכת הביתה'". במהלך הריאיון עם כתב האתר, תיאר קוסבי את התא שלו בכלא "הפנטהאוז שלי" ואמר כי הוא נהנה מפריבילגיות במקום.

  • עוד באותו נושא:
  • ביל קוסבי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully