וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקטעים קשים לצפייה, אני לא סדיסט": עמוס רולידר מגיב לראשונה לעדויות הקשות

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 10:06

לאחר פרסום התחקיר ב"זמן אמת" של כאן 11, שבו נחשף כי פרופ' עמוס רולידר השתמש בעבר בשיטות טיפול אגרסיביות ואלימות בטיפול בנערים פגועי מוח בקנדה, דיבר רולידר עם אברי גלעד ב"העולם הבוקר" (רשת 13): "כואב וקשה להיות עמוס היום. אבל ראיתי שם עמוס שאכפת לו"

עמוס רולידר מתראיין ל"העולם הבוקר"/צילום: רשת 13

שלשום נחשפו בתכנית התחקירים "זמן אמת" של כאן 11 סרטונים מטלטלים של שיטת טיפול בה נקט פרופ' עמוס רולידר בעבר בטיפול בנערים פגועי מוח בקנדה. בסרטונים הקשים לצפייה נראו צעקות, איומים קשים וענישה פיזית שקשה לצפות בה. כך למשל שיחרר רולידר לכתב קנדי שחקר את הפרשה ומתראיין לתחקיר - סרטון תדמית שבו נראה אחד המטופלים מספר על שביעות רצונו מהשהות במרפאה. אלא שבסרטים אחרים שהודלפו מהמרפאה - נראה אותו מטופל כשהוא נאנק מכאבים במהלך הטיפולים, מתחנן שיניחו לו ואף מבועת לנוכח איומים חמורים שרולידר משגר לעברו.

הבוקר התראיין עמוס רולידר לתכנית "העולם הבוקר" (רשת 13) בהגשת אברי גלעד ובריאיון סיפר כמה כואב לו לראות את עמוס רולידר הניבט אליו מהתחקיר. "כואב וקשה להיות עמוס רולידר היום. אני לא אדם סדיסט. בוא נסתכל על הקונטקסט של מה שראינו. מדובר בפגועי ראש, רובם צעירים בני 20. בתקופה ההיא נמצאו בתוך מחלקות פסיכיאטריות מסוממים, קשורים לעיתים, בלי יכולת לסייע להם ומול זה - אנחנו הצענו אז התערבות המבוססת על ידע מדעי כתוצאה ממחקר והבנה דרך אחרת. הם נחשפים באופן מבוקר לאותם טריגרים שהנוכחות שלהם גורמת לאבד עשתונות. היו גם פרוצדורות של ענישה כאלטרנטיבה לסימום".

צפו למעלה בריאיון המלא

עמוס רולידר בריאיון להעולם הבוקר אברי גלעד. רשת
איני סדיסט. רולידר/רשת

"התחקיר היה קשה לצפייה", הוסיף רולידר בריאיון לאברי גלעד. "זה לא עמוס שאני מכיר. אבל ראיתי שם עמוס שאכפת לו, עמוס שלא מוותר, זה חלק מטיפול שהיה אז עדכני ביותר. חלק מטיפול כולל. זה לא נראה טוב, זה מכוער, אבל זה כמו להיכנס לחדר ניתוח ולראות איך פותחים את הברך והדם נשפך".

את התמונות האלו לא היינו צריכים לראות?

"לא".

אומרים אנשי טיפול שזה דגל שחור. אין דבר כזה.

"הם אינם בקיאים בחומר".

צפו למעלה בריאיון המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully