וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של עמוס עוז מדבר: "מה שגליה עשתה למשפחתנו הוא פשע נוראי"

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 13:12

בנו של עמוס עוז, המשורר דניאל עוז, התראיין לראשונה על המשבר במשפחה מאז פרסום ספרה של אחותו גליה עוז בו האשימה את אביהם באלימות פיזית ומילולית. בריאיון לכאן תרבות הוא טען שדבריה "מופרכים", אמר שלא ישן חודש ושהוא "מדמם כל יום"

גליה עוז ודניאל עוז. צילום מסך מחדשות 12, creative commons, מערכת וואלה!
גליה עוז ודניאל עוז/מערכת וואלה!, צילום מסך מחדשות 12, creative commons

המשורר דניאל עוז, בנו של עמוס עוז, התראיין לראשונה על המשבר במשפחה בעקבות פרסום ספרה של אחותו, גליה עוז, שבו האשימה את אביהם באלימות פיזית ומילולית, וטען בין השאר שהתיאורים שלה "מופרכים" וכי "רוב הכתוב בספר של גליה פשוט לא נכון". דניאל אמנם כבר התייחס לספר "דבר שמתחפש לאהבה" של גליה עוז בתגובה שמסר עם אמו ובעמוד הפייסבוק שלו, אך מאז קולו נדם, עד לריאיון היום (ראשון) לתוכנית "גם כן תרבות" בהגשת גואל פינטו בכאן תרבות.

"החיים שלי מאוד קשים בחודשים האחרונים, ואני מבין שאני צריך להתחיל להגן עלי ועל המשפחה שלי. ההמשך יבוא. זה לא דבר שיכול לעבור בשתיקה", אמר בין השאר דניאל. "זה כואב. זה כאב אימים, אנחנו נמצאים על הקרשים. גליה הזכירה בספר שלה גזלייטינג. מה שהיא עשתה כאן זה פצצת אטום של גזלייטינג. זה לגייס בעצם את כל המדינה למחוק את כל מה שאנחנו יודעים אינטימית על החיים הפרטיים שלנו, על אדם קרוב, על הילדות שלנו, על כל הזיכרונות שלנו, על הזוגיות של אימא שלי, למחוק הכל ולהגיד לנו 'אתם הוזים, אתם משוגעים, אתם משקרים', לשכתב את זה. מבחינה נפשית מאוד קשה להיות במצב הזה. היה לי חודש בלי שינה, מאמצע פברואר עד אמצע מרץ אני פשוט לא ישנתי".

בתשובה לשאלה מה שלום אמם, אמר דניאל: "קשה. קשה מאוד. לא קל. החיים הם לא כשהיו לאף אחד מאיתנו. אנחנו לא כותבים, אנחנו לא יכולים להתרכז במשהו אחר. אימא שלי, אלמנה בת 82, הייתה צריכה לצאת בהודעה לציבור שהיא לא הייתה אישה מוכה. היא עדיין מתאבלת על האובדן שלה. זה נורא, ממש נורא".

עמוס עוז 29.8.02. ראובן קסטרו
עמוס עוז/ראובן קסטרו

עוד אמר על הטענות של גליה בספרה כי עמוס היכה את אימם: "אני הייתי יותר קרוב לסצינה הזו מגליה, זה היה שני מטר מולי. פניה גם הייתה שם בחצר. מה שהיא מתארת פשוט לא נכון. כל התיאור הוא מופרך. הייתה מריבה בין ההורים, מפאת צנעתה של אמי אני לא רוצה לתאר את המריבה הזאת, כי יש גבולות לחשיפה, אבל אני יכול להגיד שהתיאור של גליה מופרך בעליל, וגזירת המסקנה שלה שאימא הייתה אישה מוכה - אני לא יודע איך לתאר את זה, זה פשוט מזוויע. זה היה מצחיק אם זה לא היה מזוויע".

"זה פשע נוראי מה שגליה עשתה", הוסיף דניאל, "הפצע שותת דם. אני מדמם יום יום, באמת. זה לא יוצא מהמחשבות. אני מדמם כל יום. ואם לא אפעל - אני לא אחיה, אני אדמם למוות. נדרשת פעולה". בתשובה לשאלה האם גליה ניצחה בהחלטה כיצד ייזכר אביהם, השיב: "עדיין לא", וכי הוא מקווה מאוד שניתן יהיה לשנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully