וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי ריצ'רד דונר ("סופרמן", "נשק קטלני", "הגוניס") הלך לעולמו בגיל 91

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 22:58

ריצ'רד דונר, שביים את מה שנחשב לסרט גיבורי העל המודרני הראשון - "סופרמן" בכיכובו של כריסטופר ריב מ-1980 - הלך לעולמו, כך מסרה אשתו ושותפתו, לורן שולר דונר. הבמאי האמריקני היהודי עמד מאחורי שורה של שוברי קופות מלבד הגיבור בגלימה, כולל "הגוניס" ו"נשק קטלני"

הבמאי ריצ'רד דונר. Frederick M. Brown/Getty Images, GettyImages
עמד מאחורי שורה של שוברי קופות. ריצ'רד דונר/GettyImages, Frederick M. Brown/Getty Images

הבמאי האמריקני היהודי ריצ'רד דונר, מהבולטים בהוליווד בשנות השבעים והשמונים, הלך לעולמו היום (שני) בגיל 91. דונר - במקור ריצ'רד דונלד שוורצברג - התפרסם בעיקר באמצע שנות ה-70 כאשר ביים את מותחן האימה "אות משמיים" ("The Omen"), ומשם המשיך וביים ב-1978 את מה שנחשב לסרט גיבורי העל המודרני הראשון, "סופרמן". כריסטופר ריב גילם את איש הפלדה, מרלון ברנדו היה ג'ור-אל, וג'ין הקמן נכנס לנעלי הנבל לקס לות'ר. הסרט הפך להצלחת ענק בקופות והניב שנתיים לאחר מכן גם את "סופרמן 2", שדונר ביים אך פוטר במהלך ההפקה עקב חילוקי דעות עם המפיקים, ועל אף שחלק מהסרט בבימויו, רשמית שמו אינו מצוין בקרדיטים.

בשנות השמונים ביים דונר שלל קלאסיקות קולנועיות, בהן "הגוניס", "ליידי נץ" עם מישל פייפר (שניהם ב-1985), "נשק קטלני" (1987) וכל שלושת המשכיו. במסגרת חברת ההפקה של דונר ושל רעייתו, לורן שולר דונר, הופקו בין היתר סרטים כמו "לשחרר את ווילי" וסרטי "אקס-מן". רעייתו ושותפתו לעשייה היא גם זו שאישרה את דבר מותו של הבמאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully