וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שוויון לנשים, אך כמעט ללא ערבים: כך תיראה מועצת התרבות החדשה

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 15:57

פרסום ראשון: לאחר שהממשלה הקודמת נמנעה מכך, ממשלת בנט-לפיד אישרה את מינויים של 11 חברים חדשים לגוף המייעץ לה בענייני תרבות. כעת, נשים מהוות כמחצית מהמצטרפים ומהמועצה כולה, אך רק נציגה ערבית אחת נמצאת בין 24 החברים. משרד התרבות: נוסיף נציגים ערבים נוספים

לאחר שהממשלה הקודמת, בראשות בנימין נתניהו, עצרה מינויים רבים, ובהם גם המינויים במועצה לתרבות ולאמנות, ממשלת בנט-לפיד אישרה את כל מינויי חברי המועצה הלאומית לתרבות ולאמנות החדשים אותם הביא לאישור שר התרבות והספורט חילי טרופר. המועצה היא הגוף המייעץ לממשלה ולמשרד התרבות בתחומי התרבות והאמנות והשפעתה רבה, בין השאר מפני שהיא מייעצת בנושא התמיכות במוסדות התרבות ובאמנים.

לוואלה! תרבות נודע מיהם 11 חברי הוועדה החדשים. הצד החיובי: בין המצטרפים הטריים למועצה בולטת לטובה נוכחות גבוהה של נשים המהוות יותר ממחצית מהרשימה. לעומת זאת, ישנו היעדר מוחלט של נציגות למגזר הערבי בקרב המצטרפים החדשים, אם כי מבין החברים הוותיקים יש נציגות ערבית אחת - השחקנית חאולה חאג'-דיבסי. זוהי, אם כן, נציגות ערבית אחת בלבד מתוך 24 חברי מועצה הנוכחיים, בעוד אזרחי ישראל הערבים מהווים כחמישית מאוכלוסיית ישראל. במשרד התרבות אומרים כי יפעלו להוסיף עוד נציגים ערבים למועצה. "השר יעלה לאישור מינויים נוספים שישקפו את כלל האוכלוסיות בישראל עד גמר הרכב הועדה", נמסר.

דביר בנדק. ראובן קסטרו
חוזר למועצה. דביר בנדק/ראובן קסטרו

בין המצטרפים החדשים נמצא השחקן דביר בנדק, שתהיה זו קדנציה נוספת שלו במועצה לאחר שכיהן בה בעבר. במרץ 2016 התפטר מתפקידו כיו"ר מדור הפרינג' במועצה, כמחאה על מדיניות שרת התרבות לשעבר מירי רגב, אך בהמשך חזר לתפקיד. בנוסף הצטרפו המשוררת אלקס ריף, שייסדה את קבוצת "הבריגדה התרבותית" הפועלת להכיר לציבור הרחב את התרבות של יוצאי ברית המועצות בישראל, וספר שיריה "טפשונת משטרים" זכה בפרס שר התרבות; הכוריאוגרפית והרקדנית אילנית תדמור, בעלת סטודיו "PLAY" ללימודי אימפרוביזציה, ששימשה בעבר כמנהלת אמנותית של פרויקט רקדן בקהילה של משרד התרבות; ליאור אלפנט, יו"ר פורום קולנועניות ויוצרות הטלוויזיה בישראל, ומנהלת אמנותית של פסטיבל הקולנוע "לסבית קטלנית", שמרצה וכותבת בכמה מסגרות; העיתונאי והעורך יון פדר, לשעבר העורך הראשי של אתר ynet, ובעבר עורך ראשי של הוצאות כתר וספרי ידיעות אחרונות.

חילי טרופר. ראובן קסטרו
שר התרבות חילי טרופר/ראובן קסטרו

עוד מצטרפים למועצה: האדריכל והיוצר הבינתחומי עידו גרינגרד, המשמש כמרצה לאדריכלות ועיצוב פנים במכללת שנקר, פעיל חברתי למען בעלי מוגבלויות; הצלמת והאוצרת יהודית גואטה, ראשת החוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה בירושלים; מעצבת התפאורה והתלבושות ענת מסנר, יו"ר האגודה למעצבי במה בישראל; השחקנית והיוצרת חווה טיזזו; פרופ' יהודה סקורניק, חבר הנהלת אוניברסיטת בר אילן, המכהן במדור המוזיקה במועצה, ופרופ' אביעד הכהן, נשיא המרכז האקדמי שערי משפט ומדע.

בתוך כך, כפי שנודע לוואלה! תרבות, יוסי גיספן משך את התפטרותו מהמועצה. גיספן הודיע לפני כחודשיים על התפטרות מהמועצה וממדור התיאטרון שלה כמחאה על העברת תיאטרון הבימה לתאגיד של עיריית תל אביב. לדבריו, הוא משך את התפטרותו עד לתום בדיקת המועצה את הסכם ההתקשורת בין משרד התרבות לעיריית תל אביב בעניין זה.

עוד יישארו מבין החברים הוותיקים, בנוסף לגיספן: יעקב ירוסלבסקי, יעקב יעקב, אביבה וינטר, ד"ר שרית קופמן שמחון, שרה מורלי, גדי ביטון, מיכל אהרוני רגב, יגאל מולד חיו, יואב שורק, חאולה דיבסי ודליה כהן קנוהל. יגאל עמדי ימשיך לכהן כיו"ר המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully