וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנים וחצי לאחר חשיפת וואלה!: היום יינתן גזר דינו הסופי של משה איבגי

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 8:03

יום הדין הגיע: הפרקליטות ביקשה לגזור על השחקן יותר משלוש שנות מאסר לאחר שהורשע במעשים מגונים והטרדה מינית בארבע נשים. עורך דינו מבקש להסתפק בעבודות שירות. כזכור, עשרות נשים העידו בתקשורת כי השחקן הטריד ותקף אותן וחלקן פוטרו לאחר שהתנגדו לו

השחקנית דלית קהן, שהעידה בעילום שם בתחקיר וואלה! שחשף את פרשת משה איבגי, נחשפת לראשונה בשמה ובפניה בתחקיר התכנית "עובדה" של קשת 12, שעסק בהטרדות המיניות של השחקן. קהן העידה שאיבגי תקף אותה מינית על סט צילומים, ולמחרת ההטרדה פוטרה מהסדרה/מתוך "עובדה", קשת 12

כמעט חמש וחצי שנים לאחר שנחשפה פרשת משה איבגי בוואלה!, היום (שני) בצהריים יינתן גזר דינו הסופי של השחקן בבית משפט המחוזי בחיפה. לפני שבועיים, בשלב הטיעונים לעונש בבית משפט השלום בחיפה, פרקליטות מחוז חיפה ביקשה לגזור על השחקן יותר משלוש שנות מאסר בעקבות הרשעתו במעשים מגונים ובהטרדה מינית בארבע נשים. סנגורו של איבגי, עו"ד מיכאל כרמל, התנגד לבקשת הפרקליטות וטען כי יש לגזור על השחקן עבודות שירות בלבד.

במרץ קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה את ערעור המדינה והרשיע את איבגי בכל עבירות המין שיוחסו לו בכתב האישום המקורי. זאת לאחר שהשופטים אברהם אליקים, ארז פורת ותמר נאות פרי דנו בערעורים שהגישו פרקליטות מחוז חיפה ועורך דינו של השחקן על פסק הדין של השופט זיו אריאלי בבית משפט השלום בעיר בינואר אשתקד, בו הורשע איבגי בשני מעשים מגונים באישה שעבדה עמו ב-2012. בגזר הדין שהוטל עליו לפני שנה נגזרו עליו רק שישה חודשי עבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לאותה אישה בסך עשרת אלפים שקלים. קולות ביקורתיים רבים מחו אז נגד קלות גזר הדין, בין השאר מצד נשים שטענו לפגיעה מהשחקן, מארגוני נשים, מעולם התרבות ומהציבור בכלל.

טיעונים לעונש משה איבגי, בימ"ש שלום חיפה 27 ביוני 2021. שלומי גבאי
יום הדין. משה איבגי/שלומי גבאי

בעוד שבפסק הדין הסופי הורשע איבגי במעשים מגונים ובהטרדה מינית בארבע נשים, בתקשורת פורסמו עדויות של עשרות נשים שטענו לפגיעה מינית מצד השחקן, מתוכן 12 נשים שהעידו בתחקיר וואלה! שחשף את הפרשה עליו חתום כותב שורות אלה לצד גלי גינת ויונתן שם טוב, ובפרסומים באתר אחריו. הנשים, חלקן עבדו עם איבגי כשחקניות, מלבישות או מפיקות, לא היו בשום קשר אינטימי איתו. חלקן נשים זרות לחלוטין שפגש במקרה במקומות כמו בריכה או בית קולנוע. הן טענו כי השחקן הטריד אותן, תקף אותן, בדחיפת לשונו לפה שלהן ובשליחת ידיים למקומות אינטימיים, בחלק מהמקרים חזר על הפעולה שוב ושוב גם לאחר ההתנגדות.

שתי העדות המרכזיות בתחקיר - השחקניות דלית קהן ואנה סטפן - שדיברו בעילום שם ומאז נחשפו בשמותיהן, תיארו דפוס התנהגות זהה במקרים שונים שבו השחקן תקף אותן מינית בעת עבודה משותפת, כשדחף את לשונו לפה שלהם בניגוד לרצונן, שתיהן הדפו אותו, וכמה ימים לאחר מכן פוטרו מעבודתן. שתיהן נבדקו בפוליגרף על ידי וואלה! ונמצאו מאה אחוז דוברות אמת. איבגי הכחיש את כל הנטען לגביו.

תחקיר וואלה! שחשף את פרשת איבגי

שש נשים מעידות: השחקן משה איבגי הטריד אותנו

לכתבה המלאה
משה איבגי משפט חיפה. ראובן קסטרו
משה איבגי/ראובן קסטרו

בחודש שעבר התראיין איבגי בתכנית "המקור" ברשת 13, ושוב הכחיש רבים מהמעשים שנטענו כלפיו מצד עשרות רבות של נשים, בתקשורת, במשטרה ובבית המשפט - והרבה להציג את עצמו כקורבן. הוא אמנם אמר שהוא מתנצל ואמר שטעה, אבל לא הודה בהטרדות ובתקיפות המיניות - חלק מהמקרים הכחיש, חלק מהמקרים אמר שהוא לא זוכר, וחלק מהמקרים טען שהמעשים היו בהסכמה. הופעתו עוררה זעם בקרב נשים רבות, בהן הנשים שנפגעו מאיבגי. השחקנית אנה סטפן אמרה: "ההופעה של איבגי היתה פאתטית, מביכה, ומקטינת נשים. הוא יכול לכתוב ספר הדרכה לגברים מטרידנים ופוגעים. מה זה המשפט הזה, 'אני מבין שככה הן הרגישו?' תקפת ופיטרת אותי ונשים אחרות. הוא לא אמר סליחה אמיתית שפגעתי, אלא סליחה שככה הרגשת. הבן אדם במשך עשרות שנים תקף עשרות אם לא מאות נשים, ודאג לפיטורים של חלקן, והוא מכחיש הכול. היינו פס ייצור בבית החרושת להטרדות שלו. הוא חשב שמותר לו הכל. וחבל שנתנו ועדיין נותנים לחיות טרף כמוהו להסתובב בעולם ומגבים אותם".

השחקנית דלית קהן אמרה: "הרגע בו איבגי יושב אצל עורך הדין שלו, שמנסה ללמד אותו להישמע כאילו הוא אמפטי לקורבנות, אבל איבגי לא מצליח, עורך הדין מתעקש ואומר לו שהוא לא נשמע מספיק אמין, ואיבגי עונה שהוא יתאמן על זה - חושפת את המערומים שאיבגי מנסה להסתיר לאורך כל הכתבה. איבגי לא תוקף ברף הנמוך, ממש לא. פשוט עד עכשיו העזו להיחשף 'רק' כשלושים נשים - עם מקרים יחסית לא כבדים - ואני יכולה לדמות אותנו לגרגירי אבק על קצה קרחון מאוד גדול של מה שעוד יצא לאור בקשר לתקיפות המיניות של איבגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully