וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטטיק ובן אל: "זה לגיטימי לגמרי שאנחנו לא מבטאים מחאה במוזיקה שלנו"

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 1:22

הסולחה המרגשת של בן אל עם אבא שימי, הבדידות של סטטיק אחרי ששרית נכנסה לאח הגדול, הילד שהפך את בן אל לאדם סבלני, ההודעה המפתיעה שסטטיק ענה למלהק "הכוכב הבא" לפני שהתפרסם, הפיוס המפתיע עם רון נשר וההחלטה להוציא אלבום: סטטיק ובן אל מדברים על הכל בריאיון זוגי

סטטיק ובן אל תבורי והרפאר פיטבול מופיעים ב"גוד מורנינג אמריקה" ב-ABC/אורון כלפון ויואב גרוס גאגא בוקינג

אחד משיתופי הפעולה המוזיקליים המפתיעים של העת האחרונה הוא זה שנוצר בין סטטיק ובן אל לבין הראפר רון נשר. אחרי שנים של ריב מתוקשר בין הצמד המוזיקלי הכי מצליח בישראל לבין הראפר שאיתו הקליטו את הלהיט הראשון שלהם, "דוביגל", הגיעה הסולחה שאיש לא ציפה לה. "מצאנו הזדמנות יפה להשתיק את המריבה בינינו", מודים סטטיק ובן אל בריאיון מיוחד לוואלה! תרבות. "רצינו להראות לו שאנחנו מעריכים אותו וחשבנו שלהקליט איתו שיר משותף זו אחלה סגירת מעגל עבורנו. בוא נודה שכל הזמן הזה, חוץ מלכאורה משהו שקרה או לא קרה באיזשהו שיר שלנו - והמבין יבין - לא הגבנו לריב הזה מעולם, וזאת למרות שהוא היה מאוד אקטיבי בשיח נגדנו".

סטטיק ובן אל מתכוונים כמובן לעקיצה ששיגרו לכיוונו של נשר בשיר "נמסטה". בשיר מופיעה השורה "אם זה לא בחיוך אז אני לא מקשיב, לא מבין מה הקשר, גם כשמדובר ב... (לא מגניב)", כשברקע סאונד של מלך העופות - נשר. לכולם היה ברור שסטטיק ובן אל עקצו את הראפר שלא הפסיק בזמנו לטנף עליהם בכל הזדמנות שנקרתה בדרכו. "בכל מקרה, הרגשנו שזו הייתה אחלה דרך לסגור את הסיפור הזה", מוסיף סטטיק. "לא רצינו את הריב הזה בכלל, ומתחת לכל הבלגן שהיה, אני ורון מכירים טוב הרבה שנים, אין בינינו באמת דם רע, זה יצא לגמרי מפרופורציה. בסופו של דבר, בשיחת טלפון אחת זה נסגר, הוא הגיע לאולפן, הקלטנו - והוצאנו את השיר".

מה קרה שהחלטתם להוציא אלבום? חשבתי שהקונספט שלכם הוא סינגלים.

סטטיק: "לא אמרנו מעולם שלא נוציא אלבום. הוצאנו סינגל ועוד סינגל, והפכנו חלוצים של עידן הסינגלים החדש הזה, אבל זה באמת קרה רק בטעות. לא באמת התכוונו לזה. הסיבה שלא הוצאנו אלבום היא שהיינו מאוד עמוסים. אמרנו לעצמנו, 'מה, ילדים עכשיו יקנו אלבום?'. רצינו את זה אבל לא באמת שמנו את כל הז'יטונים שלנו על זה".

אז מה קרה בסוף?

בן אל: "ממש רצינו ולמזלנו זה קרה".

סטטיק: "הרגשנו שהכול קפא לכל כך הרבה זמן בגלל הקורונה, כך שהיינו חייבים לנצל את הזמן ולעבות את הרפרטואר. כל השירים בעולם הזדקנו בשנה כי הם לא היו על הבמות. קח אפילו שירים שיצאו בקורונה, כמו "קוביות". בסוף בסוף זה שיר מלפני שנה. החלטנו שאנחנו צריכים להדביק את הקצב.

"זה התחיל מהשיר 'שבעה ירחים' שכתבנו על שריתוש (שרית פולק, אשתו של סטטיק - נ"י) עוד לפני החתונה. חשבנו שזה יכול להיות מגניב שיהיה לנו שיר חתונה בסגנון סטטיק ובן אל. אבל אז שמנו אותו בצד ושכחנו מזה. בנתיים הוצאנו את 'קקטוס' והחלטנו ללכת על אלבום. נזכרנו שיש לנו את 'שבעה ירחים' שלא עשינו איתו כלום, ואז החלטנו להוציא שבעה שירים באלבום שיתכתבו עם שבעה ירחים. כשנכנסנו לעולם הגלקסיה, כל שיר יכול להיות אחר לחלוטין. החלטנו שזה יהיה אלבום בלי פילרים, שכל שיר הוא שיתוף פעולה קיצוני, וכל שיר - אנחנו שמים את כל הז'יטונים עליו".

איך נולד שיתוף הפעולה עם רמי קלינשטיין, לדוגמא?

סטטיק: "כשהוא בא לאולפן לשיר את 'קטן עלינו', הוא פתח את הקול ואלתר. הוא הציג שם וירטואוזיות ויכולת קולית שהייתה מדהימה. זה היה כל כך קיצוני שהסתכלתי על ג'ורדי ואמרנו 'חייבים לעשות איתו שיר מתישהו'. היה לנו ברור שיתהו על שיתוף הפעולה בינינו. זה הרי לא טריוויאלי. זה חיבור די משונה. הוא היה בין הראשונים שלקחנו לאלבום החדש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סטטיק ובן אל בהופעה באולפן וואלה, 18 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
כל עכבה לטובה. סטטיק ובן אל/ראובן קסטרו

סטטיק ובן אל הכירו לפני ארבע שנים כששיתפו פעולה עם המפיק המוזיקלי ג'ורדי (ירדן פלג) בשיר "#דוביגל". השיר הראשון שהוציאו יחדיו היה "ברבי", אחרי כן היו "טודו בום", "זהב" ועוד הרבה להיטים שכבשו את הלבבות, את תחנות הרדיו ואת יוטיוב. מאז 2016 הם משמשים גם כשופטים ב"כוכב הבא" של קשת 12, בשנה שעברה הפכו גם לשופטים ב"זמר במסכה", ולפני שלוש שנים הוחתמו על ידי איש העסקים הישראלי-אמריקני חיים סבן בחברת ההקלטות קפיטול רקורדס בניסיון לפרוץ לשוק האמריקאי. הם הוציאו כמה שירים - ביניהם גרסה באנגלית ל"טודו בום" עם ג'יי באלווין ו-"Further Up" עם הראפר פיטבול, התארחו בכמה תכניות בוקר ולייט-נייט - ואז הגיעה הקורונה.

בקורונה הכול נעצר - וגם המומנטום שלכם. איך מצליחים להחזיר אותו?

בן אל: "לא באמת נחנו בקורונה. עבדנו כל הזמן. גם בישראל וגם על אמריקה".

סטטיק: "יצרנו מיני-אלבום שלם באנגלית שנולד בקורונה. הצטלמנו ל'זמר במסכה', 'הכוכב הבא', הוצאנו שלושה סינגלים - 'חביב אלבי', 'קוביות' ו'קטן עלינו'. היה לנו קמפיין של מילקי ואורבניקה. למזלנו דווקא כן הייתה עשייה בארץ. לא נתנו לדיכאון לגבור עלינו, הלכנו לאולפן, הצטלמנו, וזה שמר על המומנטום הישראלי. לגבי המומנטום האמריקאי - למזלנו אנחנו מאוד טריים שם עדיין אז אין עלינו כזה לחץ אטומי ליצור כל הזמן. אנחנו בשלב של היכרות עם הקהל. אבל כן, זה קטע לנו מומנטום. היינו אמורים להופיע עם פיטבול 50 הופעות, היינו אמורים להתארח פיזית בתוכניות לייט-נייט. בארה"ב באמת קיבלנו ברקס, אבל אני אישית למדתי שכל עכבה לטובה. כמו עם החתונה שלי שהתעכבה והתעכבה ובסוף יצאה הרבה יותר טוב".

נועה קירל הוציאה בשבוע שעבר שיר בינלאומי ראשון לקראת התנעת הקריירה שלה בחו"ל. מה תייעצו לה?

בן אל: "היא ענקית. היא לא צריכה את העצות שלנו".

סטטיק: "מאחר שאני מכיר אותה, אני יודע שיש לה צוות מקצועי והרבה תמיכה. היא כוכבת. יש לה חוזה עם חברה ענקית, ומה שהיא צריכה זה את השיר הנכון".

התעשייה בארה"ב היא תעשייה מאד קשה. אתם בוודאי יודעים את זה יותר טוב מפעם.

סטטיק: "כן כן, זה מאד קשה. יוצאים שם בספוטיפיי 50 אלף שירים ביום. אתה יודע מה זה? זה מטורף. והשירים הכי מצליחים שם שייכים בסופו של דבר לאמנים הכי מובילים בעולם. אלו עם תקציבי הענק, זה אמנים ששמים מיליונים על קליפים. יש להם גם המון קהל. מאוד קשה לחדור בשוק הזה".

סטטיק, שרית פולק ביום חתונתם. ניר פקין
זהיר עם חשיפת הרגשות. סטטיק ושרית/ניר פקין

סטטיק, אשתך שרית פולק שנכנסה לבית האח הגדול בשבוע שעבר אמרה באחת השיחות שם שאחרי שבוע היא ידעה שתהיה בעלה, עוד לפני שאתה ידעת.

סטטיק: "המשפט 'אני אוהבת אותך' הגיע בשלב מאוד מוקדם ממנה. בשלב מאוד מוקדם בקשר ראיתי את הרצינות שלה. אנשים לא ממש יודעים מה קורה לי בחיים הפרטיים, לא יודעים עליי יותר מדי הרבה, ועבורי להכניס מישהי למעגל הזה - זה קשה, בעיקר כשמדובר בבת זוג. אז לקח זמן עד שהיא רכשה את אמוני ועד שיצאנו עם זה החוצה. אמנים יותר זהירים עם חשיפת הרגשות שלהם".

למה היא החליטה ללכת לאח הגדול דווקא? היא לא יכלה לקבל חשיפה בתכנית אחרת?

סטטיק: "אני לא יכול לדבר בשמה. עדיף שתדבר איתה".

בן אל, איך זה לעבוד עם שותף שמתגעגע כל כך לאשתו?

בן אל: "האמת שייאמר לזכותו שהוא מתנהג באמת רגיל. אני תומך בו מאוד ואני מנסה גם להוציא אותו לבלות בכוח כי הוא לא ממש רוצה".

סטטיק: "מה שהיה הכי קשה בשבילי זה השבוע האחרון שלפני הכניסה לבית האח, שבו היא כבר לא בבית. הייתי לבד יום יום ובאמת איבדתי את זה. גם חששתי שייראו אותי מסתובב לבד ולא יבינו איפה היא, ואז ייצאו שמועות שנפרדנו. הייתי כל כך בודד בבית שהתחלתי לדבר עם הכלבים שלי".

וכמה פעמים ביום שואלים אותך "נו, מתי ילד?"?

סטטיק: "וואו, האמת שלא הרבה כי אנחנו אומרים בגלוי שאנחנו רוצים ילד. אני מרגיש שהמשפחה דווקא אומרת לנו את ההפך: 'מה, כבר ילד?! חכו, רק התחתנתם".

בן אל, איך האבהות שינתה אותך?

בן אל: "הדבר הכי משמעותי הוא שזה הביא לי הרבה סבלנות. אני מרוקאי, יש לי פתיל קצר. ואי אפשר להרגיז אותי בזמן האחרון. אני לא יודע אם זה מהעייפות של העומס או בגלל הילד. הוא שינה אותי בהרבה מובנים. אי אפשר להסביר. זה כמו שאומרים שאי אפשר להבין מה זו אהבה לילד, רק אחרי שהופכים להיות הורים. אותו דבר אני יכול לומר על האבהות שלי. אני לא ממש יודע איך זה שינה אותי, אבל זה שינה. אני אדם אחר, מאושר יותר".

ואיזה מין אבא אתה?

בן אל: "אני אבא טוב".

סטטיק: "הוא מהסוג המפנק. הוא שופך הרבה על הילד".

בן אל: "כל עוד אני יכול, למה לא?".

בשבוע שעבר שודר ב"הכוכב הבא" פרק שבו הופיע הזמר נועם בנאי - בנו של מאיר בנאי המנוח - והוא אף עבר לשלב הבא אחרי שזכה למחמאות מקיר לקיר. יומיים לאחר מכן הודיע נועם בנאי ברשתות החברתיות כי החליט לפרוש מהתחרות אחרי התלבטויות רבות. "אני מרגיש שהייתה לי זכות לחשוף בפניכם רגעים אמיתיים של התלבטות לא קלה, וללמוד שיעור שהלוואי ותמיד אזכה לזכור אותו - להיות נאמן לעצמי", כתב באינסטגרם.

נועם בנאי החליט שהוא מעדיף את הדרך המסורתית של התקדמות בתעשייה מאשר להמשיך בריאליטי. אולי כל הקונספט הזה של ריאליטי יכול להיות גם לא בריא לפעמים?

סטטיק: "אני מאמין שאין מסלול אחד נכון. מצד אחד אתה רואה את מרגי, נינט ושירי מימון, כלומר אנשים שהריאליטי הפך אותם למגה-כוכבים. מצד שני, יש כאלה שלא בנויים לזה. כשהוצאתי את 'בא לה לרקוד' ב-2015 פנה אלי בפייסבוק מלהק של 'הכוכב הבא' ואמר לי שהם מאוד אוהבים אותי והציע לי לבוא להתחרות בתוכנית. עניתי לו בתגובה 'לא, תודה. אני לא מאמין בקיצורי דרך. אני אשיג את זה בעצמי'. ככה עניתי לו. לא ייאמן. אז מי צדק בסופו של דבר? אני או נינט שהלכה ל'כוכב נולד' והפכה לכוכבת? כנראה ששנינו צדקנו ולכל סיפור חיים יש את הפתרון שלו".

בן אל, השבוע אבא שלך הגיע אליך בהפתעה והתפייסתם אחרי כמה שנים של מתיחות. איך זה קרה בדיוק?

בן אל: "מבחינתי זה היה עוד יום שבת רגיל שבו הבן שלי תו ישן אצלי ואירחתי חברים לארוחת בוקר. בשעה 11 נשמעה דפיקה בדלת, הבן שלי פתח את הדלת והופתעתי לשמוע את הקול של אבא שלי לאחר כמעט שבע שנים של נתק. התרגשתי מאוד. זה היה מפגש מורכב אבל מספק שהשאיר לי חיוך על הפנים. ייחלתי ליום שבו נוכל לשבת יחד - אני, אבא שלי ותו - ולגשר על הפערים בינינו. היה לי חשוב שהמפגש הראשון בנינו יהיה אחד על אחד, אינטימי ונקי מרעשים חיצוניים ושמחתי שככה זה היה. אני מאמין שזה רק המפגש הראשון ושיהיו עוד בעתיד. הלוואי ונצליח לבנות מחדש את מערכת היחסים בינינו בלי להסתכל לאחור".

ראיתי שהוא החליט ללכת ל'אקס פקטור'. יש מצב שהוא ילך לאירוויזיון לפניך? זה הרי ידוע שזה החלום שלך.

בן אל: "שמעתי על זה בדיעבד. אני מאחל לו בהצלחה. אם באמת זה החלום שלו, אז למה לא? שיצליח. זה אבא שלי. תמיד אחזיק לו אצבעות".

סטטיק ובן אל , יולי 2021. משה נחמוביץ,
שנמשיך להופיע כצמד. סטטיק ובן אל/משה נחמוביץ

איזו מוזיקה אתם אוהבים לשמוע?

סטטיק: "אני אחד האנשים הכי מגוונים בטעם המוזיקלי שלי. אני יכול לשמוע כל ז'אנר אפשרי. עכשיו ספציפית אני שומע הרבה יוקיי דריל, זה ז'אנר של ראפ קשוח מאנגליה. במקביל אני שומע המון הארי בלפונטה. זה הספקטרום שלי. אין לי שום דבר עקבי. תמיד זה יהיה משהו חדש וישן באותו זמן".

בן אל: "אני שומע פלייליסט בסופטיפיי".

ומה תפס אותך?

בן אל: "האמת, לא יודע".

סטטיק: "האמת שאותי תפס בזמן האחרון 'בום' שכתבה קרן פלס ושרה עם דורון טלמון, נסרין, נטע ברזילי ועדן דרסו".

בקרוב אתם עומדים גם להשתתף במופע "סופרסטאר" לצד מרגי, נועה קירל, סטפן, אגם בוחבוט וגל אדם.

סטטיק: "זה הולך להיות חתיכת דבר. הפופ הישראלי במיטבו. ולזה תוסיף את זה שנעשה על הבמה שיתופי פעולה. זה הולך להיות מאוד מושקע".

אחרי שנים שבהן הז'אנר הים תיכוני שלט ללא עוררין, לקחתם חלק משמעותי בהחייאה מחדש של הפופ.

סטטיק: "אני לא חושב שהחיינו את הפופ, כי לפנינו המזרחי היה הפופ. אצלנו פשוט נולד הבס עם הסלסולים הזה. זה הרי נולד בטעות. נולד איזה משהו חדש שכל הזמן מקבל אדפטציות. כל הזמן יש פנים חדשות לדבר הזה, לפופ הזה. נועה קירל ומרגי לוקחים את זה לכיוונים של דיסקו, וכל אחד מושך את זה אחרת. כשעשינו את 'ברבי', אף אחד לא אמר שזה פופ. כשאתה מקשיב ל'טודו בום' או להיי פייב, אתה יכול להגיד שזה אותו ז'אנר מוזיקלי? ברור שלא. כשאומרים פופ ישראלי, מתכוונים לאיך שהוא נשמע כרגע".

איפה תהיו עוד עשור?

בן אל: "לא יודע"

סטטיק: "אני רוצה להיות מאושר משפחתית עם ילדים, עם ההורים שלי שישמרו על הילדים. זה החלום שלי האמיתי. החלום המקצועי - יש כל כך הרבה פקטורים ואופציות. אני מאחל ששנינו נהיה יחד ונעשה מוזיקה טובה".

בן אל: "אמן".

מה החלום שלכם?

בן אל: "משפחה נורמלית. מקצועית, החלום הוא שנמשיך להיות יחד כצמד. גם פה וגם בעולם. ואני חולם גם שנגור אחד ליד השני".

מה הסיכוי שתשירו על פוליטיקה? שתביעו מחאה?

סטטיק: "יש לנו את הדרך שלנו להתבטא. אני חושב שזה בסדר ולגיטימי שאנחנו כמוזיקאים לא מבטאים מחאה במוזיקה שלנו. אנחנו דווקא כן מוחים ברשתות החברתיות אבל פחות עושים את זה במוזיקה שלנו".

בן אל: "אנחנו לא שם, זה פחות מעניין אותנו".

יש משהו שבכל זאת עורר אצלכם את שריר המחאה בזמן האחרון?

סטטיק: "ההחלטה על הפונדקאות. זה מאד ריגש אותי ושימח אותי. אני מאמין שכל בן אדם זכאי לאהוב איך שבא לו. ואם יש משהו שאני ארצה לומר - אני אעשה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully