וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי התיאטרון עמרי ניצן הלך לעולמו בגיל 71

עודכן לאחרונה: 24.7.2021 / 12:41

ניצן, ששימש לאורך השנים כמנהל האמנותי של תיאטרון הבימה, התיאטרון הקאמרי ופסטיבל ישראל, אמור היה להתחיל בתחילת השבוע חזרות להצגה חדשה. הוא הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן. ארונו יוצב באולם רובינא בתיאטרון הבימה ביום שני בבוקר

במאי התיאטרון עמרי ניצן הלך לעולמו בגיל 71 בתל אביב אחרי שנאבק בסרטן - כך נמסר הבוקר (שבת). ניצן שימש במשך השנים בין היתר גם כמנהל האמנותי של תיאטרון הבימה, התיאטרון הקאמרי ופסטיבל ישראל ונחשב לאחד מאנשי התיאטרון החשובים והבולטים בישראל. מתיאטרון הבימה נמסר כי הוא "המום וכואב את לכתו בטרם עת".

ביום שני אמור היה להתחיל ניצן חזרות להצגה "הרטיטי את לבי" מאת חנוך לוין בבימויו בהבימה. תחת זאת, באותו יום לקראת צהריים יוצב ארונו באולם רובינא בתיאטרון, ובהמשך היום תיערך הלוויתו בקריית שאול בתל אביב.

עמרי ניצן בהצגת מתווה חזרה לשגרה של תאטרון הבימה, 17.8.2020. ראובן קסטרו
עמרי ניצן/ראובן קסטרו

ניצן, יליד תל אביב. שירת בלהקת פיקוד המרכז. בשנים 1973-79 כיהן כבמאי הבית של תיאטרון הבימה. בשנת 1985 התמנה למנהל האמנותי של התיאטרון ושימש בתפקיד זה עד שנת 1990. הוא שימש גם כמנהלו האמנותי של התיאטרון הקאמרי בשנים 1993-2019.

בין היתר ביים ניצן הצגות רבות של וויליאם שייקספיר, כמו גם הצגות מצליחות נוספות כ"מעגל הגיר הקווקזי" ו"משרתם של שני אדונים". נעם סמל, שעבד לצידו בתיאטרון הקאמרי במשך שנים ארוכות, אמר כי "35 שנות זוגיות מקצועית בינינו הלכה הבוקר לעולמה בטרם עת".

הקאמרי. מגד גוזני
יופי פיוטי. ניצן/מגד גוזני

שר החוץ יאיר לפיד ספד לו: "מרכין ראש לזכרו של עמרי ניצן. היתה לי הזכות הגדולה לעבוד איתו בתיאטרון הקאמרי ואשא עמי את חוכמתו ועדינותו. התרבות הישראלית איבדה במאי נהדר, מנהל אמנותי בעל חזון ואדם מקסים".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הוסיף: "בתל אביב נולד ובה גם מת. כל אחת מעשרות ההצגות שביים היו מופת של פיוט ויופי, וכמנהל אמנותי של התאטרון העירוני הקאמרי לאורך כמעט שני עשורים, הוא עיצב את חווית התאטרון לדורות של ישראלים. תחסר לי, ולעוד עשרות אלפי צופים מוקסמים".

ח"כ אפרת רייטן (העבודה) מסרה: "צר לי מאד לשמוע על פטירתו של איש התרבות והבמאי המוכשר עמרי ניצן. כל חייו חי ונשם תיאטרון ותרם תרומה גדולה ביותר לתרבות הישראלית. זכה הקהל שצפה בהצגותיו והשחקנים שעבדו במחיצתו. יהי זכרו ברוך".

ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר, ספדה: "הייתה לי הזכות לפעול בתיאטרון הישראלי במקביל לעומרי ניצן, חבר לדרך ושותף ליצירת תיאטרון ישראלי עכשווי ואיכותי. עומרי היה איש תיאטרון מבריק, יוצר נדיר, בעל דמיון סוחף ומפתיע. זהו אובדן מלא כאב והוא יחסר לי ולתיאטרון הישראלי מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully