וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי מייסון, הרבי שהפך לקומיקאי מוביל, הלך לעולמו בגיל 93

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 9:25

ג'קי מייסון, בן למשפחת רבנים שהיה רב בעצמו לפני שפנה לקומדיה והפך לאחד הקומיקאים היהודים המובילים בארצות הברית, מת בגיל 93. הדור הצעיר הכיר אותו בעיקר כאביו של הליצן קראסטי ב"משפחת סימפסון"

ג'קי מייסון. מישל דלסול, GettyImages
ג'קי מייסון/GettyImages, מישל דלסול

ג'קי מייסון, מגדולי הקומיקאים היהודים באמריקה, הלך לעולמו בגיל תשעים ושלוש. הבדרן מת בבית חולים ניו יורקי, בו היה מאושפז בשבועיים האחרונים. כך מסר עורך דינו לתקשורת האמריקאית.

מייסון נולד בשם יעקב משה הכהן מזא"ה, להורים שהגיעו לארצות הברית מבלרוס, ודיברו ידייש. לפחות ארבעה דורות במשפחה שלו היו רבנים, כולל אביו. גם שלושת אחיו הפכו בסופו של דבר לרבנים, והוא עצמו בחר במסלול הזה, עד שעשה הסבה מקצועית לקומדיה.

כמו רוב הבדרנים היהודיים בארצות הברית, גם מייסון החל את דרכו במה שנודע כ"רצועת הבורשט" - כפרי נופש צפונית לניו יורק שהיו למעשה מועדונים ליהודים בלבד, ובמרכז הפעילות התרבותית בהן עמדו הופעות סטנד-אפ. בשנות השישים, כשההומור היהודי פרץ למיינסטרים האמריקאי, גם הוא התחיל להופיע בתוכניות טלוויזיה פופולריות - למשל, "המופע של אד סליבן".

ג'קי מייסון ב"משפחת סימפסון"

מייסון הושעה מן התוכנית לאחר שסימן למנחה באצבע משולשת. הוא בחן את גבולות התקינות הפוליטית עוד בימים שהרף היה נמוך בהרבה, והתבדח בצורה חריפה על ההבדלים בין גברים ונשים, יהודים וגויים וכיוצא בכך. ההומור היהודי-אמריקאי האופייני שלו התבסס על רפליקות כמו "שמונים אחוז מהגברים באמריקה בוגדים. שאר עשרים האחוז בוגדים באירופה", או "יש לי מספיק כסף כדי לנוח ולא לעבוד יותר יום בחיים. בהנחה שלא אקנה יותר שום דבר".

מייסון כיכב בשלל מופעי יחיד על במות ברודווי וגם בכמה ספיישלים טלוויזיוניים. ברזומה שלו אפשר למצוא גם תפקידים קטנים בסרטים כמו "ישנוני" של וודי אלן, ולקהל שנולד בעשורים האחרונים הוא מוכר בעיקר מ"משפחת סימפסון", שם תרם את קולו לדמות אביו של הליצן קראסטי - תפקיד עליו זכה באמי.

עוד בוואלה!

צהוב הוא הצבע החם ביותר: ריאיון עם מייק רייס על "משפחת סימפסון" וכוחה הרגשי

לכתבה המלאה

ג'קי מייסון בהופעה בישראל

"התלמוד הוא מדעי הלוגיקה", הסביר ב-1987 את מקורות ההומור שלו. "בכל פעם שאני רואה סתירה או צביעות בהתנהגות של מישהו, אני חושב על התלמוד ובונה משם את הבדיחה".

לפני חמש שנים, בריאיון ל"טיימס אוף ישראל", מייסון הדגיש את תמיכתו בקיומה של ישראל - "הקיום הזה הוא עניין של חיים ומוות. בלעדיה, ליהודים מרחבי העולם לא היה סיכוי לשרוד".

מייסון הכריז על עצמו כ"רודף שמלות" שאין לו עניין להתמסד, ונלחם במשך שנים נגד אישה בשם ג'ינג'ר רייטר שטענה כי הוא אבי בתה, שיבה מייסון. בית המשפט פסק נגדו ב-1990 והוא שילם לה מזונות, אך מעבר לכך הוא לא שמר על קשר עם בתו. ברבות הימים היא הפכה לקומיקאית בעצמה.

ב-1991, מייסון נישא למנהלת שלו, ג'יל רוזנפלד, שתזכה לחיים ארוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully