וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל עכו 2021 חוזר מהזום לרחבי העיר: "מסייע לאמנים להגשים חלומות"

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 15:23

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר יתקיים השנה במתכונת רגילה בעיר הצפונית אחרי שנת קורונה שבה הוא התקיים באון ליין. הוא ייערך בין 21 ל-24 בספטמבר, חול המועד סוכות, ברחבי העיר. ליזו אוחיון מנכ"לית הפסטיבל: "יוצג השנה מגוון רחב של הצגות מרתקות"

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר יתקיים השנה במתכונת רגילה בעיר הצפונית אחרי שנת קורונה שבה הוא התקיים באון ליין. הבוקר (ראשון) נערכה בתל אביב מסיבת עיתונאים שבה נחשפה התוכנית האומנותית של הפסטיבל והוצגו קטעים מן ההצגות. הפסטיבל השנה נערך בסימן של התחדשות וחזרה לחיים ולשגרה. הוא יתקיים בין 21 ל-24 בספטמבר, חול המועד סוכות, ברחבי העיר עכו.

בפתיחת האירוע ספד שלום שמואלוב, המנהל האומנותי של הפסטיבל, לבמאי עמרי ניצן שהלך אתמול לעולמו: "היה לו ידע כל כך גדול, כישרון ותשוקה שאין דומה לה לעשייה לתיאטרון".

בפסטיבל יופיעו מאות שחקנים ופרפורמרים, שיעלו עשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב ומופעים חדשים, מתוכם: שמונה בכורות שייקחו חלק בתחרות הפסטיבל, ארבע הצגות במה קצרות, אירועי חוצות הכוללים עשרות מופעים, הצגות רחוב ואירועים מיוחדים, חינם לקהל הרחב - וכן מגוון מופעי לילה.

TOYZZZ פסטיבל עכו. אושרי כהן הפקות,
TOYZZZ, אחת ההצגות שיוצגו/אושרי כהן הפקות

ליזו אוחיון, מנכ"לית פסטיבל עכו ומפיקה ראשית, מסרה: "אני נרגשת שפסטיבל עכו, החוגג 42 שנים להיווסדו, חוזר השנה לביתו המקורי והאותנטי בתוך חומותיה של העיר העתיקה וההיסטורית של עכו. פסטיבל עכו מזה עשרות שנים הפך לנכס צאן ברזל תרבותי, אשר מאפשר לכלל אמני הבמה להגשים את החלומות שלהם ביצירה ישראלית מקורית, רב גונית ואחרת. לאחר שנה קשה ומאתגרת לעולם התרבות והתאטרון, אני בטוחה שפסטיבל עכו יציג השנה מגוון רחב של הצגות מרתקות ומעוררות השראה".

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי הוסיף: "מזה 5,000 שנים, העיר עכו הינה בית לארבע דתות המטביעות בה את חותמן, כאשר הפסטיבל, על צבעוניותו ומורשתו, מטביע את החותמת התרבותית והרב גונית על העיר והמשתתפים בו. אני בטוח שהפסטיבל השנה יהיה סמל לחזרה לשפיות ולאחדות ושמח להזמין את כל עם ישראל לבוא לעיר עכו וליהנות מפסטיבל מרתק וייחודי".

TOYZZZ פסטיבל עכו. אושרי כהן הפקות,
אוחיון, לנקרי ושמואלוב/אושרי כהן הפקות

המנהל האמנותי של הפסטיבל, שלום שמואלוב, הוסיף: "לאחר שנה מאתגרת שאילצה אותנו להעביר את פסטיבל עכו לאון ליין, אני שמח על החזרה למתכונת הרגילה של הפסטיבל ולחוויית התיאטרון הפיזית והמציאותית הקסומה שהוא מציע. משבר הקורונה יצר תקופה מאתגרת לעולם התרבות והתיאטרון ואנשיו, דבר הבא לידי ביטוי בחלק מתכני הצגות התיאטרון, הנותנות ביטוי אותנטי לכל אמני הבמה להביא את עולמם ואת המציאות שלהם כהווייתם. הועדה האמנותית ואני עבדנו ימים כלילות על מנת לאתר ולהביא את ההצגות הכי מעניינות, מרתקות, בועטות ומעוררות שיח לפסטיבל, כדי לייצר חוויה תרבותית חד פעמית לכל המבקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully