וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי שיסל הובא למנוחות: "השם שלך יישאר פה עוד שנים"

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 19:28

השחקן, הבמאי והמפיק צבי שיסל הובא למנוחות בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא. אתמול הלך לעולמו בבי"ח איכילוב שבתל אביב לאחר קריסת מערכות, בגיל 75. "זה לא היה אמור לקרות", ספד לו בנו דוד, "רק אתמול בבוקר נישקתי אותך על המצח ולרגע לא חשבתי שתמות אחרי שעתיים"

סימה אליהו, מוני מושונוב בהלוויתו של צבי שיסל, יולי 2021. ניב אהרונסון
סימה אליהו ומוני מושונוב בהלווייתו של צבי שיסל/ניב אהרונסון

השחקן, הבמאי והמפיק צבי שיסל הובא למנוחות בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא. אתמול (רביעי) הלך לעולמו בבית החולים איכילוב שבתל אביב לאחר קריסת מערכות, שבועיים לאחר יום הולדתו ה-75. עשרות אנשים הגיעו להלוייה, ובהם אורי זוהר, שלום חנוך, מוני מושונוב, סימה אליהו אלמנתו של אריק איינשטיין, אביב גפן ואמו נורית גפן.

אורי זוהר ואביב גפן בהלוויתו של צבי שיסל, יולי 2021. ניב אהרונסון
אורי זוהר ואביב גפן בהלוויית צבי שיסל/ניב אהרונסון

דוד שיסל, בנו של צבי שיסל, ספד לו באשכבה: "כולם כאן מכירים את אבא שלנו, שיסל. שיסל המצחיק, שיסל הג'ינג'י, שיסל המצחיק עם הצחוק עם המצחיק הזה. אבל אתה אבא רק שלנו, של דניאל ושלי, ותמיד תהיה. היית אבא מיוחד, אבא אחר, אבא משחרר, אבא דואג, אבא מפרנס, אבא שאוהב מאוד מאוד. וכן, היית אבא הכי מצחיק בעולם הזה. אף פעם לא ניסית יותר מדי, אתה פשוט כזה, קורע. זכינו בך, אבא. קשה לתאר איך זה לגדול כבנים של צבי שיסל. שיסלים. עם השם משפחה הזה שהפכת למוכר. שם שתמיד יהיה מזוהה עם צחוק, חיוך, אהבה. מי שמכיר אותי יודע שאני לא תמיד אדם קל. אבל לא משנה עם איזה מנהלת בנק אני אתווכח, איזה אינסטלטור, איזה מוכר באיזה טמבוריה, ברגע שהם מבינים שאני הבן של אבא הכול משתנה. ישר מחייכים, צוחקים, ומוחלים לי על הכול. המון אנשים העריצו אותך, אבא. גם אנחנו".

עוד בוואלה!

צבי שיסל הלך לעולמו בגיל 75, מושונוב: "תמיד ידעתי שהוא יהיה שם בשבילי"

לכתבה המלאה
הלוויתו של צבי שיסל, יולי 2021. ניב אהרונסון
הלווייתו של צבי שיסל/ניב אהרונסון

"בשנתיים האחרונות יצא לנו לשבת הרבה", הוסיף בנו דוד בהספדו. "זכיתי לשמוע ממך את הסיפורים שלך מהתחלה. ואני מודה לאלוהים שנתן לנו את זה. גיליתי, אבא, עד כמה אנחנו דומים. מסתבר שהתכונה שלי שאני הכי גאה בה הגיעה ממך. עם הרבה ביטחון, בלי פחד, ואפילו בלי ללמוד, אפשר לעשות מה שרק רוצים. מה אני אגיד, אני עצוב נורא, אני הכי עצוב שהייתי בחיים. כולנו. זה לא היה אמור לקרות. רק אתמול בבוקר נישקתי אותך על המצח, אבא, ולרגע לא חשבתי שתמות אחרי שעתיים. התפללתי שתראה את הנכדים שלך. אתה היית צריך להיות הסבא הכי טוב והכי מצחיק שיש".

משפחתו של צבי שיסל בהלוויתו , יולי 2021. ניב אהרונסון
משפחתו של צבי שיסל בהלווייתו/ניב אהרונסון

"לא הייתה שום סיבה שזה יקרה. וזה משגע אותי. אני מניח שזה ימשיך לשגע אותי בתקופה הקרובה. אבל אני מאמין במאה אחוז שהכול קורה בדיוק כמו שהוא אמור לקרות, ובדיוק מתי שצריך לקרות. דניאל ואני אוהבים אותך הכי בעולם, ותמיד נאהב אותך, אבא שלי. שלנו. אני מקווה שאתה מסתכל עכשיו וגאה בנו. מרוצה מההלווייה הזאת ומכל הסידורים ההזויים האלה שהיינו צריכים לעשות. אני מקווה שאתה רגוע עכשיו, נינוח, שליו. שכיף לך עם חברים שלך. ושאין בך פחדים. תנוח בשלום, אבא, אל תדאג לכלום כאן. דניאל ואני נדאג להכול. השם שלך ימשיך פה עוד שנים רבות, אני מבטיח. אימא, תודה לך על הכול, את היית המלאך של אבא. אני חשבתי וחושב על זה בכל יום. אוהב אותך יותר מהכול".

שלום חנוך בהלוויתו של צבי שיסל, יולי 2021. ניב אהרונסון
שלום חנוך בהלוויית צבי שיסל/ניב אהרונסון

הרב אורי זוהר ספד לשיסל באשכבה, ובראשית דבריו ציטט מהתורה את המשפטים "כל שאין רוח הבריות נוחה הימנו, אין רוח המקום נוחה הימנו" ו"מה שעשתה החכמה עטרה לראשה - עשתה הענווה עקב לסולייתה". זוהר ספד לשיסל: "חסר לנו האור הזה, השמחה הזאת. הוא היה עניו באמת. זה היה באהבה שהוא הקרין. אני רוצה להגיד לנועה, לבנים ולכל החברים - אנחנו מאמינים באמונה שלמה שיש תכלית לחיים האלה. כל המגפה הזאת שבעולם - זה לא סתם. משהו פה מתפרק. אני מברך אותנו שנזכה בעזרת השם לגאולה".

אורי זוהר ושלום חנוך בהלוויתו של צבי שיסל, יולי 2021. ניב אהרונסון
שלום חנוך ואורי זוהר בהלוויית צבי שיסל/ניב אהרונסון

מוני מושונוב, חבר טוב של שיסל ששיתף פעולה מקצועית פעמים רבות איתו ועם חברם אריק איינשטיין, בין השאר בקלטת הילדים "כמו גדולים", בסרט "כבלים" ובקלטת "ארץ ישראל הישנה והטובה", ספד לו אתמול בשיחה עם וואלה! תרבות: "אני שמח שנפרדתי ממנו כשביקרתי אותו בבית החולים, נראה לי לרגע שזאת בעיה שהוא יוצא ממנה, אך לא היא. והיום בבוקר התעוררתי לבשורה הנוראה הזאת. איש אהוב במיוחד, נשמה גדולה. הדימוי שנוצר לו בתקשורת, שאני לא יודע מי רצה להעצים אותו, בוא נאמר שלא כל כך תואם את אישיותו האמיתית. איש נחבא אל הכלים, חכם ויצירתי. איש משפחה. מה אפשר להגיד. אני לא מאמין שאני מספיד אותו. פשוט לא מאמין. אני כל כך אוהב אותו. שני חברים טובים של אריק הלכו בתוך כמה ימים. אין לי מילים, חוץ מאהבתי הגדולה אליו, ואם זה אחד הקריטריונים לחברות אז תמיד ידעתי שהוא יהיה שם בשבילי".

נועה שיסל מוני מושונוב בהלוויתו של צבי שיסל, יולי 2021. ניב אהרונסון
נועה שיסל ומוני מושונוב בהלווייתו של צבי שיסל/ניב אהרונסון

בנו, דוד שיסל, אמר אתמול לוואלה! תרבות: "אבא הרגיש קצת לא טוב לקראת סוף השבוע האחרון. ביום שבת הוא הגיע לבית החולים. לאט לאט הייתה קריסת מערכות בטיפול נמרץ. והוא מת מהסתבכות. לאורך כל הדרך היינו איתו, הוא הצחיק אותנו והצחקנו אותו, וגם היום בשבע בבוקר הוא עוד הצחיק אותנו, כמו שהוא הצחיק כל החיים. הוא הלך בצורה שלווה. וכבר לא קר לו בראש. מה יש להגיד, אבא שלי הוא הכי מיוחד, הכי מצחיק, עם חיים הכי מיוחדים. זכינו להיות הבנים שלו, להיות שיסלים, ולחיות את כל התרבות ואת כל היצירה. אנחנו אוהבים אותו ותמיד נאהב".

נורית ואביב גפן בהלוויתו של צבי שיסל, יולי 2021. ניב אהרונסון
אביב ונורית גפן בהלוויית צבי שיסל/ניב אהרונסון
מוי מושונוב בהלוויתו של צבי שיסל, יולי 2021. ניב אהרונסון
מוני מושונוב בהלוויית צבי שיסל/ניב אהרונסון
אורי זוהר בהלוויתו של צבי שיסל, יולי 2021. ניב אהרונסון
אורי זוהר בהלוויית צבי שיסל/ניב אהרונסון
צבי שיסל. ראובן קסטרו
הצחיק את ילדיו כמעט עד הרגע האחרון. צבי שיסל/ראובן קסטרו

שיסל ביים והפיק עשרות סרטים, ביניהם "שבלול" ו"עיניים גדולות". שיסל גם ביים, השתתף בכתיבה ושיחק ב"כבלים" (1992) עם חבריו הטובים אריק איינשטיין ומוני מושונוב. בתחילת שנות השבעים הקים עם איינשטיין את חברת "הגר" והפיק את שבעת אלבומיו הראשונים של הזמר. כמו כן הפיק, שיחק והיה שותף לכתיבת התסריט של סדרת הטלוויזיה "לול" שהוקרנה בערוץ הראשון בתחילת שנות השבעים, שיחק בסרטים "מציצים" (1972) ובסרט "עיניים גדולות" (1974). הוא הפיק ושיחק בסרט "שבלול" (1970), ביים ושיחק בסרט המתיחות "ישראלים מצחיקים" (1978). לאורך השנים שיסל הרבה לביים ולהופיע גם בסרטוני פרסומת.

בשנים 1980-1987 שיסל נסע לארצות הברית, שם הפיק וביים סרטי פרסומת, הקים תחנת טלוויזיה ישראלית בשם Tel-Aviv TV ועבד בחברת "קנון" של מנחם גולן ויורם גלובוס. הוא גם ביים כמה מסרטי "אסקימו לימון", ביניהם הסרט האחרון בסדרה, "החגיגה נמשכת" (2001). בין השנים 2003-2006 השתתף בתוכנית "הרצועה" לצד אורי גוטליב ונתי קלוגר וכן ביים שם מערכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully