וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איפה אנה פרנק" יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 10:42

סרטו המדובר של ארי פולמן, שערך את בכורתו העולמית בפסטיבל קאן, יערוך את בכורתו הישראלית בערב הפתיחה של פסטיבל הקולנוע ירושלים. "אני נרגש", הצהיר הבמאי. "40 אמנים ישראלים עמלו על הסרט במשך ארבע שנים, ומחלקת העיצוב שכנה כל אותו זמן מרחק הליכה מבריכת הסולטן"

מתוך הסרט "איפה אנה פרנק"/באדיבות ברידג'יט פולמן כנופיית סרטים.

לאחר שערך את בכורתו העולמית במסגרת פסטיבל קאן בתחילת החודש, "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן יערוך את בכורתו הישראלית במסגרת ערב הפתיחה של פסטיבל הקולנוע ירושלים - כך התפרסם הבוקר (ראשון). כמיטב המסורת, ההקרנה החגיגית תקיים על מסך ענק בבריכת הסולטן בעיר הבירה, והיא תהיה פתוחה לקהל הרחב. למקום צפויים להגיע חמשת אלפים איש, בהם מוזמנים ורוכשי כרטיסים. ניתן להזמין כרטיס באתר הרשמי. מחיר - 62 שקל.

בשל הקורונה, הפסטיבל יתקיים במועד מאוחר מהרגיל, אך במתכונת פיזית (זו לפחות התוכנית כרגע). האירוע ייצא לדרך ב-24.8 ויימשך עד הארבעה בספטמבר.

פולמן, כזכור, חתום בין השאר גם על "ואלס עם באשיר", שפרץ דרך בכל הקשור לייצוג המלחמה על המסך. כאן, הוא משנה את הכללים בכל הקשור לייצוג של היומן, שכבר זכה לשלל עיבודים.

בניגוד לעיבודים הקודמים, פולמן בוחר הפעם נקודת מבט חדשה - זו של קיטי, חברתה הדמיונית והטובה ביותר של כותבת היומן. הסרט מעתיק את מרבית העלילה לימינו, ובמקום לשמר את הפולחן של אנה פרנק כפי שהוא, ממציא אותו מחדש כדי לשאול מה אנחנו יכולים ללמוד ממנו כדי לשמר את המורשת של הילדה שכל כך אהבה לחיות. התשובה: המסר ההומניסטי שלה יכול וצריך לכוון אותנו בהתמודדות עם משבר הפליטים באירופה.

את כל זה, כהרגלו, מבצע פולמן עם אנימציה עוצרת נשימה ושימוש מפעים במוזיקה, אותה כתבה קארן או. קל להבין למה "איפה אנה פרנק" זכה לתשואות רמות בקאן ולביקורות משתפכות ברחבי העולם.

איפה אנה פרנק. ארי פולמן,
מתוך "איפה אנה פרנק"/ארי פולמן

"כבן לשני הורים ניצולי שואה שהגיעו לאושוויץ בשבוע שבו הגיעה משפחת פרנק, הסרט הזה הוא ללא ספק פרויקט חיי", מסר הבמאי לפני ההקרנה בקאן. "מטרת הסרט, לה שותפים כל האמנים שהשתתפו בהפקתו, היא להגיע לכמה שיותר ילדים ברחבי העולם". כעת, לפני ההקרנה בעיר הבירה, הוא מוסיף - "אני שמח ונרגש להקרין את הסרט בירושלים. ארבעים אמנים ישראלים עמלו על הסרט במשך ארבע שנים, ומחלקת העיצוב שכנה כל אותו זמן מרחק הליכה מבריכת הסולטן. אני מקווה שההקרנה תהפוך לאירוע בלתי נשכח".

"אנחנו גאים לפתוח את הפסטיבל עם הסרט הזה", הוסיפו מנהלת האירוע ד"ר נועה רגב והמנהל האמנותי שלו, אלעד סמורזיק. "הסרט הוא יצירת אנימציה מרהיבה באופייה והיא עתידה להלהיב צופים מכל הגילאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully