וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוונטין טרנטינו יתארח בפסטיבל ירושלים - עם מחווה למנחם גולן ויורם גלובוס

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 15:14

טרנטינו ממשיך את הרומן שלו עם הקהל הישראלי. הבמאי האמריקאי יהיה אורח הכבוד של פסטיבל ירושלים בסוף החודש, ויציג בו מחווה לסרטי קאנון, חברת ההפקה ההוליוודית של מנחם גולן ויורם גלובוס

ליאונרדו דיקפריו לצד קוונטין טרנטינו בפסטיבל קאן. רויטרס
בקרוב בירושלים. קוונטין טרנטינו (צילום: אימג'בנק)/רויטרס

חמש שנים לאחר שהתארח לראשונה בפסטיבל הקולנוע ירושלים, קוונטין טרנטינו יחזור אליו גם השנה, והפעם עם מחווה לקאנון, חברת ההפקה ההוליוודית של מנחם גולן ויורם גלובוס.

הפסטיבל ייפתח בשלישי 24.8, והמחווה עצמה תתקיים בין שישי 26.8 לשבת 27.8, עם שמונה סרטים שטרנטינו אצר מתוך הקטלוג של קאנון. כולם יוצגו בעותקי פילם.

גלובוס וגולן הובילו את קאנון בין סוף שנות השבעים לשלהי שנות השמונים. בהובלתם, החברה התמחתה בשני סוגי עשייה: מצד אחד, סרטי ז'אנר סוג ב'; ומצד אחר, סרטים אמנותיים של טובי הבמאים שהיו אז בנמצא, רבים מהם אירופאיים.

המחווה תציג סרטים משני הסוגים - מ"עכבר הברים", על פי התסריט הסמי-אוטוביוגרפי של הסופר והמשורר צ'רלס בוקובסקי ועד "משאלת מוות 4" בכיכובו של צ'רלס ברונסון. כמו כן, טרנטינו בחר שני סרטים עם זיקה למזרח התיכון, שתיהן הפקות הוליוודיות דוברות אנגלית עם שלל שחקנים ישראלים - "השגריר" ו"מחץ הדלתא".

מנחם גולן ויורם גלובוס. ארנולד גרוקי,
מנחם גולן ויורם גלובוס בפסטיבל קאן 2014/ארנולד גרוקי

הסרטים שיוצגו במחווה

רכבת אל החופש

אחד הסרטים הכי מוערכים בהפקת קאנון, וכזה שגם הצליח לשרוד בקלות את מבחן הזמן. ג'ון ווייט ואריק רוברטס היו מועמדים לאוסקר על תפקידיהם כאסירים הבורחים מהכלא, רק כדי למצוא עצמם על רכבת שאיבדה שליטה.


עכבר הברים

והנה ההוכחה שקאנון זה לא רק אקשן, עם עיבוד לתסריט הסמי-אוטוביוגרפי של הספר והמשורר צ'רלס בוקובסקי, שהוליד את מה שנחשב לסרט הברים האולטימטיבי. מככב: מירי רורק שהיה אז בשיאו, ובצידו פיי דאנאוויי כשתיינית פתיינית.

מחץ הדלתא

אחד הסרטים המפורסמים ביותר שגולן לא רק הפיק אלא גם ביים, ואחד הסרטים הכי מפורסמים של קאנון. כמשתמע משמו, הוא מתאר כיצד יחידת מחץ הדלתא יוצאת לביירות כדי לחלץ מטוס שנחטף בידי טרוריסטים ערביים. מככבים: צ'אק נוריס, וגם אורי גבריאל ושייקה אופיר.

השגריר

בתקופה שבה סרטים דוברי אנגלית רבים צולמו בישראל, בלט גם הסרט הזה - אחד הפוליטיים של קאנון. רוברט מיצ'ם מגלם כאן את השגריר האמריקאי החדש בארץ הקודש, שמספיק נאיבי כדי לחשוב כי יצליח להשכין שלום בינינו לפלסטינים. בצידו: רוק הדסון בתפקידו האחרון, וגם כמה כוכבים ישראלים - יוסף שילוח, מיכל בת אדם ואחרים. ביים: ג'יי לי תומפסון.

עוד בוואלה!

מנחם גולן ידע שקולנוע זה משהו ששווה להתאבד בשבילו: פרידה מהקולנוען האגדי

לכתבה המלאה

צ'אק נוריס מדבר על מחץ הדלתא

משאלת מוות 4

הפרק הרביעי בסדרת הסרטים בכיכובו של צ'רלס ברונסון כגבר שלוקח את החוק לידיים כדי לנקות את הרחובות ולנקום במי שפגעו ביקרים לו. ביים, שוב, ג'יי לי תומפסון.

עשר דקות לחצות

שוב צ'רלס ברונסון, שוב הבמאי ג'יי לי תומפסון, והפעם במותחן על שוטר הרודף אחר רוצח סדרתי, שנוהג לקטול את הקורבנות שלו כשהן עירומות והוא ערום עוד יותר. כרגיל אצל קאנון, הסרט הזה שובר את הכללים, ובניגוד לנהוג בהוליווד, יש בו יותר עירום גברי מנשי.

קינג'ייט

עוד סרט בכיכובו של צ'רלס ברונסון, והפעם האחרון שלו עם קאנון, וגם הסרט האחרון בקריירה של ג'יי לי תומפסון, והוא גם אחד הסרטים של קאנון שהכי מעקמים את גבולות התקינות הפוליטית. השחקן הוותיק מגלם כאן שוטר שלא נודע בחיבתו לזרים, וכאן מקבל הזדמנות לפרק עליהם את זעמו כשהוא יוצא להילחם בכנופייה היספנית.


הכלוב העירום

קאנון היו מומחים בניצול הזדמנויות, וידעו למנף גם את הפריחה של ז'אנר סרטי הנשים בכלא בשנות השמונים, עם הסרט נטול הרסן הזה על האסירה התמימה שהופללה בשוד וכעת מנסה לשרוד.

ד"ר נועה רגב, מנכ"לית סינמטק ירושלים והפסטיבל ואלעד סמורזיק המנהל האמנותי שלו, מסרו : "אנו נרגשים מהצגת התכנית הייחודית אותה אצר אחד הכישרונות הגדולים בעולם הקולנוע. אין ספק שיהיה מעניין ומרתק ללמוד ממנו אודות המאפיינים הייחודיים של סרטי קאנון, על שיטות ההפקה פורצות הדרך ועל האפשרויות החדשות שפתחו בפני יוצרי קולנוע צעירים בראשית דרכם בשנות השמונים".

להזמנת כרטיסים, ראו האתר הרשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully