וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם בלי סגר, כרגע הקולנועים בשממה": מה עומד מאחורי גל הדחיות של סרטים?

זה היה אמור להיות סתיו חלומי לקולנוע הישראלי, אבל אז הגיעו דיבורים על סגר. "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן נדחה וגם הסרט החדש של ניר ברגמן. האם שובר הקופות המדובר של אבי נשר יציל את המצב? "תלוי לאן תנשוב הרוח"

טריילר הסרט "איפה אנה פרנק?"/פסטיבל קאן

ספטמבר הקרוב היה אמור להיות חגיגה לקולנוע הישראלי: שילוב של חודש שכמעט כולו מורכב מחגים וסופי שבוע, והפצה של כמה מן הסרטים הגדולים שנעשו כאן בשנים האחרונות. אחרי ש"לשחרר את שולי" מכר 800 אלף כרטיסים הקיץ, הציפיה היתה שהמומנטום ימשיך.

אך אז הגיעה התחלואה הגוברת, ההוראות המשתנות והלא תמיד ברורות של הממשלה בכל הקשור לענף התרבות - ובעיקר ענן אי הוודאות לגבי העתיד. ההשלכות: "הברך" של נדב לפיד עלה בשבוע שעבר ו"נתראה בשמחות" של מיכאל מאייר יעלה בסוף השבוע הקרוב, אבל בכך אמור לעצור לעת עתה הזרם של סרטים ישראלים חדשים. נראה כי לפחות עד סוכות, לא יעלה לאקרנים אף סרט ישראלי גדול וטרי, ומי יודע מתי זה ישתנה. כרגע, הקולנוע הישראלי חזר למצב שבו היה לפני תחילת מבצע החיסונים הראשון, כשהאולמות עוד היו סגורים.

זו תמונת המצב: "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן יפתח את פסטיבל ירושלים בסוף החודש והיה אמור לצאת להפצה מסחרית באמצע ספטמבר, אבל נדחה למועד לא ידוע; "הנה אנחנו" של ניר ברגמן היה אמור לצאת בתחילת ספטמבר, אבל גם כן חזר למדף; ומה באשר ל"תמונת ניצחון" של אבי נשר, המסומן כבלוקבסטר פוטנציאלי עצום? היה רק מתבקש שיופץ בחגים, אבל כרגע לא ברור עדיין מתי הוא ייצא. "ויהי בוקר" של ערן קולירין, שנחשב למתחרה העיקרי של נשר על פרס אופיר השנה, לא הכריז בשום שלב על תאריך הפצה, ולא מתוכנן לצאת בקרוב.

ארי פולמן בפסטיבל קאן 2021. אנדריאס רנץ, GettyImages
"גם בלי סגר, כרגע הקולנועים בשממה". ארי פולמן/GettyImages, אנדריאס רנץ

"אין לי מושג למתי ההפצה תידחה", אומר לוואלה! פולמן, שעבד על "איפה אנה פרנק" במשך כמעט כעשור. "נחכה ונראה מה תביא המגפה. גם בלי סגר, כרגע הקולנועים בשממה". דבריו מתייחסים לכך שמלבד "לשחרר את שולי", סרטים אחרים שיצאו לאקרנים לאחרונה, ישראלים או לא, התקשו למצוא קהל.

"זה סרט לכל המשפחה, אבל החל מהשבוע ילדים חייבים תו ירוק כדי להיכנס לקולנועים", המשיך פולמן. "בני 12 לא רוצים להתחסן, או שההורים לא רוצים שיתחסנו, זה סוגר לי לחלוטין את האופציה של הקהל הצעיר".

ומה עם "תמונת ניצחון" של אבי נשר? "אנחנו עדיין לא יודעים מתי יופץ הסרט", אומרת לירון אדרי מסרטי יונייטד קינג. "אנחנו מחכים להנחיות הקורונה להבין לאן נושבת הרוח".

גם בעולם התחלואה גוברת, אך הוליווד לא משנה את לוח ההפצה שלה בשלב זה. בהתאם לכך, סרטים הוליוודיים חדשים אמורים להמשיך לעלות כרגיל אצלנו במהלך החודש הקרוב - אלא אם יהיה סגר, כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully