וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיד יכולנו לזהות כל מה שהוביל לפרידה של מנור ובן. אבל הפסיכולוגים מתנערים מאחריות

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 8:56

ליבנו עם שניהם: עם מנור שחווה דחייה קבל עם ועדה, ועם בן ששודכה לו בת זוג הפוכה מכל מה שרצה ודמיין. לסיום, הוא מעז לעשות מה שאיש ממצולקי "חתונמי" לא עשה קודם, ומפנה אצבע אל האשמים האמיתיים בשידוך ההרסני. וגם: משחק הקלפים המוסלק, הבוקר הקודר וחידת הטינדר

שני מאורעות הפכו השבוע את "חתונמי" לצופן תנ"כי, ואותנו, צופי הטראש, למפרשי חז"ל: היכרות הטינדר של ניצן ועמנואל, ותעלומת הזוג הפורש. על ניצן ועמנואל מספרת הפרשנות המסורתית כי הכירו בטינדר ותו לא, אבל משהו לא מסתדר פה. גם אם ניצן לחוצה באופן כללי, קצת מוגזם להיכנס לפאניקה כזאת ממאץ' או לזכור אפילו מאץ' שלא יצא לפועל. הבחורה נבוכה כאילו מינימום גילתה שהם חולקים פסיכולוג. אה, רגע. אבל ברצינות: טינדר לא אמור להביך את מי שהולך לחתונמי. זה כאילו כל העולם יראה לך את התחת אבל תתעסקי בזה ששכחת לסדר גבות. גם במושגים ניצניים, זה לא נראה לי סביר.

ואכן, הפרשנות הביקורתית טוענת כי התפתח בין השניים הרבה יותר מזה. לראייה, אפילו חברה של ניצן זכרה במי מדובר, ובואו, על ניצן אני יכולה להאמין, אבל אף אחת, אובססיבית ככל שתהיה, לא נוצרת ביומן את שמות המאצ'ים של חברותיה כולל משלח ידם. לדברי חכמינו, הסיבה שבגינה כולם דיברו על "מאץ'" בלבד ולא פירטו מעבר לכך, טמונה בהתערבות של ההפקה למען שמירה על פרטיותה של ניצן. גם בפרשנות הזו משהו לא מסתדר: הרי ניצן הופתעה לשמוע שעלה לארץ מצרפת, והוא התמהמה בזיהוי שלה. זו לא הייתה נראית הצגה למצלמות. או שכן? כבר אין לי אמון בכלום ובאף אחד. התשובה כנראה תישאר נצורה בצינוק שממנו מדבר אלינו עידו רוזנבלום.

מנו, מתוך "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת
החידה נותרה בעינה. מנו/קשת, צילום מסך

תהא התשובה אשר תהא, נראה שניצן לא בקטע. אולי היא פגועה ממנו בשל מאורעות העבר, אולי הוא סתם בא לה רע. מה שבטוח - היא מנסה לאנמץ' אותו. לצערה, עדיין אי אפשר להחליק שמאלה את המציאות. עמנואל, כפי שהיטיבה לתאר בטורה הדס בשן, עדיין נותר בגדר חידה. המניעים שלו נותרו מעורפלים והוא מדיף ניחוח דושי המטושטש באו-דה-טואלט. כל מה שאנחנו יודעים זה שחשוב לו להרגיע את ניצן: כל כך הרבה "כיף" יצא מהפה שלו שניתן היה להתבלבל לרגעים בינו לבין לואיסנה לופליטו בימיה היפים, אבל רק אחת מהם קיבלה כסף עבור ההתבזות. בעצם, אולי בכל זאת שילמו להם דמי שתיקה. על כל פנים, כרגע, החידה נותרה בעינה. גם הפרק נותרנו ללא תשובה לגביה, כי את מקומו של הזוג החדש תפס הצמד ששב אלינו מאי המתים.

בשיחה עם דני, עמרי ממשיך לטעון שהוא נפתח רגשית מהר, בטון של מקרר עייף. למרות היסוסים בתחום האינטימי, הם חוזרים די בטוב. דני, כדרכו של פסיכולוג ריאליטי, מופתע שלא נוצרה ביניהם "אינטימיות", שם מכובס למין, בתוך שבוע. גם לעמרי זה מפריע, והלחץ שמופעל על מעיין רק דוחק אותה עוד לתוך עצמה. אפילו הכלבים ונוס ופטל חשים במתח בבית. "קחי לך כמה זמן שאת רוצה", מרגיע אותה עמרי. "נעלתי את הדלת, אין לאן לברוח". יש שחושדים כי הוא מחזיק מספר גופות במרתף. לדעתי הוא דווקא חמוד אבל בסך הכול מופעל על ידי בינה מלאכותית.

מעיין ועמרי, חתונה ממבט ראשון, 11 באוגוסט 2021. צילום מסך, קשת
רוצים חיבוק ולא יודעים איך לבקש. מעיין ועמרי/קשת, צילום מסך

מעיין, מוצפת מהשבוע החולף, מסרבת לישון עם עמרי באותה מיטה, למרות שלדבריו כבר עברו את השלב הזה. "חשבתי שכן תהיה האינרציה של ההמשכיות", תמה M47, ושולח למתכנת שלו מסמך תיקון תקלות. אחרי שלמד כה רבות על ההומו-ספיאנס, הסטייה של מעיין מהתקן משבשת לו את המערכות. האכזבה שלו מובנת לי, וגם לה, ולמרות זאת היא נשארת קשובה לעצמה. וואלה, אני מכבדת אותה על זה. שתיקח כמה זמן שהיא צריכה. הבעיה היא שבתחום השיח, שניהם לוקים בחסר. לכן גם הבוקר ממשיך באווירה קודרת, וזה טיפשי, כי בשלב הזה שניהם בכלל רוצים חיבוק ולא יודעים איך לבקש, מי כמופנמת ומי כרובוט. בניגוד לזוגות האחרים, נדמה לי שדווקא במקרה שלהם זה יכול לעבוד בליווי הטיפול הזוגי הנכון. וכפי שלמדנו הפרק ממנור ובן, טיפול זוגי נכון זה לא כאן. אבל לזה נגיע עוד מעט.

בינתיים, קארין והפן הולכים לפגוש את חבריו של איתמר. עזבנו אותם בדיוק כשאזלה לו הסבלנות לשגרת הטיפוח המוטרפת שלה. אפילו לי כבר נמאס, אישה שלפרקים נושאת יותר מייקאפ מתאי גוף. בגלל אותה שגרת הטיפוח הקפדנית, להזכירכם, נגזלו ממנו דקות מקלחת יקרות וכן "רגע מגניב של בית". האם יש דבר שאיננו ראוי לתואר "מגניב" אצל איתמר? האם עכשיו, למשל, הוא חושש מאיזה גל מגניב של קורונה? לזכותה של קארין, היא מבינה שהגזימה ומשחררת את איתמר למקלחת, במקומו רק הייתי מוודאת שיוצאים משם מים. לפעמים היא כל כך מתישה שאני שוכחת כמה מרגיז יכול להיות איתמר.

איתמר וקארין, חתונה ממבט ראשון, 11 באוגוסט 2021. צילום מסך, קשת
למזלם, הם די משלימים זה את זה בפגמים שלהם. איתמר וקארין/קשת, צילום מסך

"מיידלע, נשמה, מותק", הוא מרעיף על סובביו את מחמאות הדוד הסוטה, וחברו משווה ומעלה: "אישה טובה". משם הערב רק מידרדר עם הערות מקטינות מצד איתמר, שלא מפספס הזדמנות לרדת על קארין: על הידע הכללי שלה, על ההתמכרות שלה לטיפוח וכהנה וכהנה. נראה לרגעים שקארין רוצה לבכות, אבל אז יזוזו לה הפנים. פתאום ברור מה עיצבן אותה בצורך שלו להיות מסמר הערב, כי יש בו משהו אגרסיבי. הוא לא רק חברותי - אלא על חשבונה. למזלם הם די משלימים זה את זה בפגמים שלהם, ושניהם יודעים להושיט יד לשלום ולקחת כזו כשהיא מושטת. גם הפעם צולחים את המהמורה, וחוגגים במשחק קלפים שהסליקה להם דובי מהעונה הקודמת.

כאן נפתחת בפני קארין הזדמנות לחלוק מרגשותיה, אבל אפילו המשחק לאוהבים הפנסיונריים לא מצליח לשבור את מלכת המייקאפ. די, אין לי כוח לזה יותר. תחליטו: או קארין או ניצן, אי אפשר באותה עונה שתיים שנבוכות מעצם קיומן. גם כשהוא לוקח אותה לגג עם יין ופרחים, נותר ביניהם אותו חוצץ סמיך בגימור מט. וזה לא רק המייקאפ, הרי. מבחינת איתמר, זוגיות היא בית; מרחב שבו מתהלכים נינוחים, חופשיים, בעור חשוף ונושם. מבחינת קארין, נשימה זה לאפסים.

מנור ובן, חתונה ממבט ראשון, 11 באוגוסט 2021. צילום מסך, קשת
אין כימיה, אין משיכה, אין רגשות. מנור ובן/קשת, צילום מסך

אבל עזבו אותם עכשיו, הנה הגיע הרגע לו חיכינו - תאונת הבניין המכונה "מנור ובן". מנור ברחה בבוקר, ובניגוד להתנהגויות אחרות שלה, זו דווקא לא נראית לי מוגזמת. לשם שינוי, היא מגיבה מתוך קריאה בהירה של המציאות. בשלב הזה, כבר לא משנה מה מנור תעשה או לא תעשה, היא באה לבן מקולקל. בכל היכרות צפופה עם אדם שלא התכוונתם להכיר כל כך, מגיע הרגע המשפיל הזה, שבו כל מילה שיוציא מהפה תישמע לכם כמו חריקת ציפורן על לוח. לבי עם שניהם. עם מנור, שחווה דחייה קבל עם ועדה, ועם בן, ששודכה לו בת זוג הפוכה מכל מה שרצה ודמיין. מהרגע הראשון יכולנו לזהות את לזהות את מה שהעז רק עכשיו להגיד לפני המצלמות: אין כימיה, אין משיכה, אין רגשות. קשה. קשה.

הפסיכולוגים דני ויעל, חתונה ממבט ראשון, 11 באוגוסט 2021. צילום מסך, קשת
גזלייט העשור. הפסיכולוגים של "חתונמי"/קשת, צילום מסך

באומץ רב בן פותח את רגשותיו מול יעל הפסיכולוגית, שדופקת לו את גזלייט העשור. אחרי שבוע שצבר, חטף, ספג והחליט ללכת - סוף סוף - עם צו לבו, היא מאשימה אותו בשבירת כלים ומתנערת מאחריותה בשידוך ההרסני. ואם תקשיבו טוב, ילדים, תוכלו לשמוע עד עכשיו את מעיין המומחית זועקת "אמרתי לכם" מעמקי מושבה בחור השחור שאליו שלחה אותה יעל. בן, שהוא פאקינג מלך, מעז לעשות את מה שאיש ממצולקי "חתונמי" לא העז קודם לכן, ומפנה את האצבע לאשמים האמיתיים בסיטואציה: המומחים.

יעל, מצדה, ממשיכה להקשות: "לא נתת לה להכיר אותך, ואתה לא מכיר אותה". אחרי חמישה חודשים, עונה לה בן, היא בעצמה אמורה הייתה להכיר אותו טוב יותר. אלוהים, איזה קתרזיס. כמה עונות חיכיתי שמישהו יעז להעמיד את המומחים במקומם, ובן עושה את זה במלוא הסטייל. חבל שבדרך לשם שתי נשמות היו צריכות להידרס. אם יש משהו שלמדנו ממקרה הבוחן המדכא הזה, הוא שפסיכולוגים-שהם-גם-שדכנים-לעיני-מצלמות פשוט לא יכולים להיות אתיים. נקודת המוצא שלהם, מבסיסה, היא כפירה במקצוע. אם כן, שני פרקים קשים עברו על כוחותינו, ואסכם אותם כפי שבן סיכם את השבוע עם מנור: אינטנסיבי.

חושבים שפיספסתי משהו בפרק? ספרו לי על המחדל בעמוד הפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully