וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר הלבנוני שכבש גם את עופר לוי: 79 להולדתו של מלחם ברכאת

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 8:28

העולם מציין היום 79 שנה להולדתו של הזמר והמלחין הלבנוני הנודע מלחם ברכאת שהלך לעולמו בשנת 2016. גם עופר לוי, איציק קלה, מאור אדרי, זוהיר פרנסיס ושריף הוציאו גרסאות כיסוי לשיריו

העולם מציין היום 79 שנה להולדתו של הזמר והמלחין הלבנוני הנודע מלחם ברכאת שהלך לעולמו בשנת 2016. ברכאת, שנחשב לאחד הזמרים המפורסמים בתולדות לבנון, היה אהוד גם מחוץ לגבולותיה. הוא זכה להערצה במזרח התיכון, בעולם הערבי ואף הופיע בארה"ב, אוסטרליה ודרום אמריקה. בנוסף, שיתף פעולה עם זמרות פופולריות כמו מג'דה א-רומי ונג'וא כרם.

מלחם ברכאת נולד בכפר שימא בלבנון וגדל כנוצרי אורתודוקסי. בילדותו הושפע משיריו של המוזיקאי המצרי הנודע מוחמד עבד אל-והאב. בהמשך הצטרף לתיאטרון המוזיקלי של האחים רחבאני, שם שר במקהלה והיה סולן ראשי בהצגה "האביב השביעי" ב-1984. בשנים אלה החל להפיק שירים לעצמו בניב לבנוני ייחודי, שבו עשה שימוש לאורך כל הקריירה שלו. בתקופה זאת הלחין שירים לזמרים ערבים בולטים במאה ה-20, בהם הזמרות סבאח, סמירה טאופיק, מאג'דה א-רומי והמוזיקאי ודיע א-סאפי.

הוא השתתף כשחקן וזמר במחזות ואופרטות של האחים רחבאני, ובסרטים שונים בשנות ה-80 של המאה ה-20. בין שיריו המפורסמים בשנים אלו היו "כבוש אל טוטי" ו "ווחדי אנא"[. בין להיטיו בשנות ה-90 ובעשורים הראשון והשני של המאה ה-21 היו "חביבי אינתא", "אמרין" ו"פארח א-נאס".

שיריו של ברכאת פופולריים בקרב חובבי שירת הבקשות הירושלמית. חלק מהלחנים של שיריו מבוצעים בידי זמרים, חזנים ופייטנים בשירת הבקשות, בהם יחיאל נהרי, דוד שירו, זיו יחזקאל, יניב בן משיח, חיים ישראל ועוד, בשילוב מילות קודש. כך לדוגמה השיר "עלא באבי" מושר בעברית כ"על לבבי" והשיר "חביבי אינתא" כ"חביבי אתה". גם עופר לוי, איציק קלה, מאור אדרי, זוהיר פרנסיס ושריף הוציאו גרסאות כיסוי לשיריו של ברכאת.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully