וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי דון אברלי ("האחים אברלי") הלך לעולמו בגיל 84

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 12:25

שבע שנים אחרי מות אחיו פיל אברלי, הלך היום לעולמו החצי השני בצמד המוזיקלי האמריקני שכיכב בשנות השישים "האחים אברלי", המוזיקאי דון אברלי. משפחתו מסרה: "הוא תמיד העריך את העובדה שהוא חי את חלומותיו"

המוזיקאי דון אברלי, חצי מהצמד המוזיקלי האמריקני "האחים אברלי", הלך לעולמו בגיל 84. אברלי, שהגיע לשיא הצלחתו עם אחיו פיל בעיקר בשנות השישים של המאה העשרים, מת בנאשוויל. לא נמסרה סיבת מותו. בהודעה שמסרה משפחתו נכתב: "דון חי בהתאם למה שליבו הרגיש. הוא תמיד העריך את העובדה שהוא חי את חלומותיו". אחיו פיל, חלקו השני של הצמד "האחים אברלי", הלך לעולמו בשנת 2014.

פיל ודון הקימו את ההרכב בשנת 1956. בתחילת דרכם הם הושפעו מאוד ממוזיקת הקאנטרי אולם הם שרו לא מעט שירי רוק בהמשך. השניים צברו פופולריות רבה באותן שנים והשפיעו מאוד על התפתחות מוזיקת הרוק. הם הוציאו בסוף שנות ה-50 כמה להיטי ענק, ביניהם Bye Bye Love ו-All I Have To Do Is Dream. הצמד השפיע מאוד על מוזיקאים חשובים רבים, ביניהם הביטלס והביץ' בויז.

בשנת 1973 הצמד התפרק אך התאחד שוב ב-1983, עשור לאחר מכן, כאשר באותה העת הוציא לשווקים אלבום חדש אשר הופק בין היתר בשיתוף עם פול מקרטני ודייב אדמונדס. לאורך השנים האחים אברלי הצליחו להביא בסך הכל 26 להיטים למצעד ה-Top 40 של בילבורד. האחים אברלי המשיכו להופיע באופן קבוע כצמד בכל רחבי העולם עד למותו של פיליפ בינואר 2014, כתוצאה מסיבוך של מחלת ריאות חסימתית כרונית, שנגרמה מעישון כבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully