וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק שצולם על עטיפת "Nevermind" תובע את נירוונה: "התמונה - פורנוגרפיית ילדים"

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 13:29

ספנסר אלדן, שצולם כתינוק על עטיפת האלבום האיקונית וכיום כבר בן 30, תובע את הלהקה בטענה ל"ניצול מיני" ושימוש ב"פורנוגרפיית ילדים". לטענתו בגלל היצירה סבל מ"נזקים לכל החיים" ו"מצוקה רגשית קיצונית וקבועה". הוא דורש מעל לשני מיליון דולר פיצויים מהלהקה

ספנסר אלדן, האיש שצולם כשהיה תינוק על עטיפת אלבום המיתולוגי של להקת נירוונה, "Nevermind", שיצא ב-1991, תובע את הלהקה בטענה לניצול מיני, כך דווח בתקשורת הזרה. על העטיפה נראה אלדן בן ארבעת החודשים בבריכת שחייה, בעירום, לצד שטר של דולר המחובר לחוט דייגים. אלדן, כיום בן 30, טוען כעת כי הוריו מעולם לא חתמו על אישור להשתמש בתמונה שלו על העטיפה. הוא טוען עוד תמונת העירום מהווה פורנוגרפיית ילדים.

בתביעה שהוגשה על ידי אלדן בקליפורניה נטען כי "התמונות חשפו חלקי גוף אינטימיים והציגו בזילזול את איבר המין שלו". יצוין כי תמונות של תינוקות שאינן מיניות לרוב אינן נחשבות כפורנוגרפיית ילדים על פי החוק האמריקני. עם זאת, עורך דינו של אלדן טוען כי שילוב שטר הדולר, שנוסף לתמונה לאחר הצילום, גורמת לתינוק להראות כ"עובד תעשיית המין".

אלדן טוען ש"זהותו האמיתית ושמו החוקי נקשרו לנצח לניצול מיני מסחרי שחווה כקטין, שהופץ ונמכר ברחבי העולם מאז שהיה תינוק ועד לימים אלה". עוד טען כי "סבל וימשיך לסבול מנזקים לכל החיים" כתוצאה מהיצירה, ובהם "מצוקה רגשית קיצונית וקבועה", "הפרעה להתפתחותו התקינה והתקדמותו החינוכית" והוסיף כי עבר "טיפול רפואי ופסיכולוגי".

Nevermind. mBox
ספנסר אלדן כתינוק על עטיפת האלבום "Nevermind" של נירוונה/mBox

בשל כל אלה, אלדן מבקש פיצוי בגובה של לפחות 150 אלף דולר מכל אחד מ-15 הנאשמים (לפחות שני מיליון ורבע דולר במצטבר), בהם כלולים חברי הלהקה שנותרו בחיים דייב גרוהל וקריסט נובוסליץ', קורטני לאב אלמנתו של קורט קוביין, מנהל העיזבון של קוביין, והצלם קירק וודל.

נציגי להקה נירוונה וחברת התקליטים שלהם טרם מסרו תגובה לתקשורת הזרה.

אלדן שיחזר את עטיפת האלבומים בצילומים מחודשים מספר פעמים, כנער וגם כבוגר, בהם תמיד לבש בגדי ים, לציון יום השנה ה-10, ה-20 וה-25 של האלבום. עם זאת, לפעמים הביע אמביוולנטיות לגביי הצילום. בשנת 2016 אמר למגזין טיים כי הוא "קצת התעצבן" מהפרסום כשהתבגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully