וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל חיפה: "מים שקטים" יהיה סרט הפתיחה, הקרנה מיוחדת ל"תמונת הנצחון" של אבי נשר

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 16:05

הסרט המדובר על פי סיפורה של אמנדה נוקס יפתח את חגיגת הקולנוע בכרמל. עוד בתפריט: הקרנה חד-פעמית ל"תמונות מחיי נישואין", אירוע מיוחד סביב "רחוב סומסום" ועוד כמה מהסרטים המדוברים של השנה

מתוך "מים שקטים"/פסטיבל קאן

לשוחרי ושוחרות הקולנוע אין זמן לנוח: רק אתמול הסתיים לו פסטיבל ירושלים, וכבר היום מתפרסמת התוכנית הבינלאומית של פסטיבל חיפה, שכמיטב המסורת ייצא לדרך בסוכות.

סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "מים שקטים" ("Stillwater"), סרטו של טום מקארתי, זוכה האוסקר על "ספוטלייט", שערך את בכורתו העולמית לפני כחודשיים במסגרת פסטיבל קאן.

מאט דיימון מככב בסרט כגבר אמריקאי היוצא לאירופה כדי להילחם למען חפותה של בתו, אותה מאשימים ברצח על לא עוול בכפה. העלילה מבוססת באופן חופשי על קורותיה של אמנדה נוקס, שיצאה בחריפות נגד "מים שקטים" והדרך בה השתמש בסיפור שלה. בנימה משמחת יותר, נספר כי בדרמה הזו מופיעה גם קמי קוטן, הלוא היא הכוכבת של "10 אחוז" הצרפתייה, בתפקידה ההוליוודי הגדול הראשון.

נוסף לכך, ולתחרויות הישראליות שכבר התפרסמו, הודיעה היום הנהלת הפסטיבל על כמה אירועים שיתקיימו בו: הקרנה מיוחדת של "תמונות מחיי נישואין", הסדרה החדשה והמדוברת של חגי לוי, שתעלה קודם לכן במסך הקטן וזו תהיה הזדמנות יחידה לראות כאן על מסך גדול; הקרנת בכורה ישראלית של הסרט התיעודי הנהדר "כנופיית רחוב: איך הגענו לרחוב סומסום", שתכלול מפגש אונליין עם יוצרי הסדרה בישראל ובארצות הברית; וקונצרט מחווה לחביב שחאדה חנא, המלחין של "ביקור התזמורת".

בנוסף לכך, תתקיים הקרנת בכורה מיוחדת ל"תמונת הנצחון", סרטו של אבי נשר המועמד ל-15 פררסי אופיר. הסרט יוקרן תחת הכותרת "קולנוע פורץ דרך". לאחר ההקרנה יתקיים פאנל על קולנוע אנטי-מלחמתי ובהמשך הפסטיבל תוקרן לכבודו הקלאסיקה האנטי-מלחמתית "שבילי התהילה" של סטנלי קובריק.

כמו כן, נחשף היום התפריט הבינלאומי של הפסטיבל. הוא יכלול, בין השאר, הקרנות של שניים מהסרטים הטובים של השנה - "הנהגת של מר יוסוקה" ("Drive My Car"), שזכה בפרסי התסריט והביקורת בפסטיבל קאן האחרון; ו"אימא קטנה" של סלין שאמה הצרפתית, שזה עתה זכה לשירי הלל בפסטיבל טלורייד היוקרתי.

מתוך הסרט "מים שקטים". פסטיבל קאן,
מתוך "מים שקטים"/פסטיבל קאן

עוד יוקרנו "מינארי", שהיה מועמד השנה לשישה פרסי אוסקר וזכה באחד; "הכי רחוק שאפשר", שזכה זה עתה בפסטיבל קרלובי-וארי; "פיג" המהולל בכיכובו של ניקולס קייג; "בנדטה" השערורייתי של פול ורהובן; "סופר הקלפים" של פול שרדר בכיכובו של אוסקר אייזק, שרק לפני שבוע ערך את בכורתו העולמית בפסטיבל ונציה וזכה לביקורות מעולות; וקלאסיקות ענקיות באמת - "שערי החופש", "החיים הכפולים של ורוניק" ו"הרולד ומוד" בין השאר.

הפסטיבל יתקיים בין ה-16 ל-28 בספטמבר. לפרטים והזמנת כרטיסים ראו האתר הרשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully