וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותה של אגדה: השחקן ז'אן-פול בלמונדו הלך לעולמו בגיל 88

עודכן לאחרונה: 7.9.2021 / 10:03

הכוכב הוותיק, אחד הסמלים הגדולים של הגל החדש הצרפתי והקולנוע הצרפתי בכלל, הלך לעולמו והשאיר אחריו מורשת בלתי נשכחת. הוא כיכב בסרטים כמו "עד כלות הנשימה" ו"עלובי החיים", ונחשב חלק בלתי נפרד מתולדות הקולנוע

אבל בקולנוע הצרפתי: השחקן ז'אן-פול בלמונדו הלך לעולמו בגיל 88 בביתו בפריז. "הוא היה עייף מזה כמה שבועות, ונפרד מן העולם בשלווה", מסרה משפחתו.

בלומנדו היה אחד הכוכבים הגדולים בתולדות הקולנוע הצרפתי, ואחד הסמלים הבולטים של הגל החדש הצרפתי ושל הגבריות הצרפתית. כיאה לכך, מותו תופס את הכותרות הראשיות בתקשורת הצרפתית. "הוא היה אוצר לאומי", ספד לו הנשיא עמנואל מקרון.

בלמונדו נולד בפרברי פריז בתחילת שנות השלושים. בנעוריו היה תלמיד בעייתי והעדיף להקדיש את זמנו לספורט, ובעיקר לאגרוף. לאחר מכן עבר מן הזירה לעולם המשחק. תפקיד הפריצה שלו היה ב-1960, ב"עד כלות הנשימה" של ז'אן-לוק גודאר, הנחשב לאחד הסרטים ששינו את עולם הקולנוע. לאחר מכן הופיע ביצירות מיתולוגיות אחרות של הבמאי, למשל "פיירו המשוגע". הוא שיתף פעולה עם מרבית הקולנוענים הבולטים של התקופה, בהם גם פרנסואה טריפו, ז'אן-פייר מלוויל, אלן רנה, ויטוריו דה-סיקה, מקס אופולס ואחרים.

בלמונדו שיחק בסרטים אמנותיים, אבל גם בלהיטים מסחריים יותר ובסרטי ז'אנר, למשל "המוח", "האיש מריו" ו"המקצוען", ולא הפסיק לעבוד ולשבור קופות בין שנות השישים לתשעים. הקריירה שלו הלכה ודעכה עם הזמן, וסרטו הבולט ביותר בשנות התשעים היה הגרסה של קלוד ללוש ל"עלובי החיים". ב-2001 לקה בשבץ ולקח הפסקה מקולנוע עד שחזר ב-2009 עם "אדם וכלבו", שנרשם בהיסטוריה כסרטו האחרון.

בלמונדו המשיך להיות אייקון גם כשיצא לפנסיה, וכנראה יישאר כזה לעד. לאחרונה זכה גם לאזכור ב"היו זמנים בהוליווד", ספרו של קוונטין טרנטינו, שם הוא מוזכר כאחד מן האלילים של גיבור הספר.


טרנטינו כותב כי לבלמונדו היתה כריזמה של כוכב הוליוודי, אך בניגוד לזו של הכוכבים ההוליודיים, היא לא היתה נעימה ולא סנטימנטלית. "הוא נראה כמו קוף, אבל קוף שאני אוהב", אומר עליו גיבור הספר. ואכן, כפי שמעידות התגובות הרבות למותו בעולם הקולנוע וברשתות החברתיות, בלמונדו היה קוף שרבים אהבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully