וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאה צמל, עורכת דין" זכה בפרס האמי לסרט התיעודי הטוב ביותר

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 9:25

הסרט, שאותו ביימו פיליפ בלאיש ורחל לאה ג'ונס והופק בידי HOT8, מציג את סיפורה של עורכת הדין שמגנה על פלסטינים הנחשדים ומורשעים בעבירות טרור, ובעבר הוא זכה בפרס אופיר ובפסטיבל דוקאביב. בין היתר, הוא גבר על הסרט "Athlete A" של נטפליקס בדרך לפרס היוקרתי

הפגנת יוצרים נגד מפעל הפיס על מענק הפרס לסרט על לאה צמל בדוקאביב/צילום: שגיא בן נון

הסרט התיעודי הישראלי "לאה צמל, עורכת דין" זכה הלילה (חמישי) בפרס לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בטקס פרסי האמי המוקדשים למשדרים תיעודיים וחדשות. בין היתר, הוא גבר על הסרט "Athlete A" של נטפליקס. הפרס מיועד לסרטים ששודרו ברשתות ארציות ברחבי ארצות הברית, שם שודר הסרט במסגרת הרצועה "POV" של רשת השידור PBS.

את הסרט, שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל סאנדאנס, ביימו פיליפ בלאיש ורחל לאה ג'ונס, והוא משתמש באנימציה מטלטלת של טל קנטור כדי להציג את סיפורה של עורכת דין בשמה הוא נקרא - משפטנית ישראלית שבמשך עשרות שנים מגנה על פלסטינים הנחשדים ומורשעים בעבירות טרור. בין היתר, הסרט זכה גם בפרס אופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר, וכן בפסטיבל דוקאביב.

לאה צמל, עורכת דין. HOT 8,
מתוך הסרט/HOT 8

בעקבות הנושא הרגיש, התעוררה בישראל סערה ציבורית סביב הסרט. מפעל הפיס החליט לבטל את המענק שהגיש לו לאחר זכייתו בדוקאביב ונועד לסייע בקמפיין שלו לאוסקר האמריקאי, מה שעורר מחאה נרחבת.

הסרט הופק בידי HOT 8 וגם מוקרן בערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully