וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "משחק הדיונון" - תביעת ענק נגד נטפליקס

4.10.2021 / 23:21

ההצלחה של הסדרה, שנמצאת בדרך להפוך ללהיט הגדול ביותר של נטפליקס בכל הזמנים, סיבכה את חברת הענק בתביעה משפטית על סכומי עתק בדרום קוריאה

טריילר לסדרה "משחק הדיונון"/נטפליקס

סדרת הלהיט הקוריאנית "משחק הדיונון" הפכה לפופולרית מאוד ברחבי העולם (וכמובן שגם בישראל) מאז עלתה בנטפליקס בחודש שעבר. על פי דיווחים אחרונים מנטפליקס היא כבר שברה את השיא לסדרה הלא-דוברת-אנגלית הנצפית ביותר בתולדות החברה (אחרי שעקפה את "בית הנייר") ונמצאת בדרך הבטוחה לשבור גם את השיא ללהיט הגדול ביותר של נטפליקס בכל הזמנים - אבל היא הביאה איתה גם מחלוקות רבות, צופים בטראומה - ולפחות תביעה משפטית אחת.

לפי רויטרס, ספקית אינטרנט דרום קוריאנית, SK Broadband, תובעת את נטפליקס בגלל תנועה מוגברת ברשת שנגרמה בשל הפופולריות של שירות הסטרימינג במדינה. ספקית האינטרנט טוענת שנטפליקס היא מחולל התנועה השני בגודלו בדרום קוריאה אחרי יוטיוב של גוגל - ושתיהן הן היחידות שלא משלמות דמי שימוש ברשת הפס הרחב של החברה (בניגוד לספקיות תוכן אחרות כמו אמזון, פייסבוק ואפל) - על אף שהתנועה מנטפליקס ברשת של SK גדלה פי 24 ממאי 2018 עד ספטמבר 2021 - אז עלתה לאוויר "משחק הדיונון".

רשת SK Broadband מסרה כי הגישה תביעה רשמית נגד נטפליקס בה היא דורשת ממנה לשלם עבור השימוש ברשתות שלה מאז החלה להשתמש בקו הייעודי ש- SK מספקת לה החל משנת 2018 כדי לספק כמויות גדולות יותר ויותר של העברת נתונים לצופים ברזולוציה גבוהה בקוריאה מהשרתים ביפן והונג קונג. רק בשנת 2020, סכום זה מוערך בכ -27.2 מיליארד וואן (כ-74 מיליון שקלים).

בהודעה שנמסרה בסוף השבוע ל- CNBC מטעם דובר נטפליקס נאמר: "אנחנו נגיב לאחר שנעבור על התביעה ש- SK Broadband הגישה נגדנו. בנתיים אנחנו ממשיכים לנהל דיאלוג פתוח ולחפש דרכים לעבוד עם SK Broadband בכדי להבטיח שנוכל להמשיך להזרים תכנים ללקוחותינו המשותפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully