וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שהתגייס למרות שיתוק מוחין: "כמו כל ילד, היה לי חלום לשרת בצבא"

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 17:26

עידן מאראש בן ה-19 בעל שיתוק מוחין, התגייס לחיל האוויר: "אני חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, ולכן התגייסתי". האזינו לראיון איתו מתוך התוכנית החברתית של מעיין אדם ב-103FM

מדי שנה עוד ועוד צעירים עם מוגבלויות מתנדבים לשירות צבאי בצה"ל. עידן מאראש בן ה-19 וחצי הוא בעל שיתוק מוחין, שמשרת כיום בחיל האוויר, ובשיחתו עם מעיין אדם ב-103fm הוא סיפר מדוע החליט להתגייס לצה"ל כנגד כל הסיכויים וחרף הפטור לו הוא זכאי.

אין דבר העומד בפני הרצון זו לא עוד סיסמה עבור עידן מאראש בן ה־19 וחצי. חלומו, כפי שסיפר למעיין אדם, תמיד היה להתגייס לצה"ל; ועל אף שהוא מתנייד על כיסא גלגלים, ושניתן לו פטור משירות צבאי, הוא נלחם על מנת להתגייס. הוא הסביר כי היו שלוש סיבות מרכזיות לכך: "הראשונה, היה לי חלום כמו כל ילד לשרת בצבא ולהיות על מדים בצבא הגנה לישראל. השנייה, בגלל שזו חובה ערכית, מוסרית, חברתית ואזרחית שלי, כאזרח מן המניין במדינת ישראל לשרת את המדינה כשמגיע זמני".

אך הסיבה השלישית, אותה הגדיר חשובה מכולן, היא על מנת "לפעול לכך שישתלבו כמה שיותר חיילים עם מוגבלויות בצה"ל, כי אין סיבה שאם ילד או ילדה שיכולים מבחינת בריאותם להתגייס לצה"ל ורוצים לעשות את זה - לא יעשו את זה". כיום, הוא משרת כמשק תכנון בהגנה אווירית, והוא מודה: "הייתי עובר שוב את כל התהליך הבירוקרטי הזה בשביל להתגייס. קיבלו אותי בזרועות פתוחות בצורה הכי טובה שיכולתי לבקש".

עוד הוסיף ושיבח את מפקדיו על היחס לו זכה מאז החל את שירותו: "זכיתי לשרת במערך הטוב ביותר בצה"ל, עם המפקדים והמפקדת הכי טובה שיכולתי לבקש. האכפתיות, השילוב, הקבלה, ההכלה, הליווי, התמיכה, אין דברים כאלה. זה לא מובן מאליו".

"שברנו השנה את שיא המתנדבים"

בהמשך, הצטרף לשיחה גם רס"ן מאור כהן, ראש מדור שירות ייחודי ביחידת מיטב שעוסק בגיוסם ושירותם של אוכלוסיות ייחודיות לצה"ל, וסיפר: "תכלית המדור היא אחת - לקבל ולהכיל את כל האוכלוסיות הייחודיות, שעל אף הפטורים, בוחרות לשרת בצה"ל". כמו כן, ציין כי "שברנו השנה את שיא המתנדבים, מעל 1,000 מתנדבים התגייסו. אנחנו מתכוונים לשבור את השיא הזה גם בשנה הבאה".

בסיום השיחה פנה עידן אל המאזינים בעלי המוגבלויות שמתלבטים האם להתגייס, ואמר: "אל תחששו, צה"ל מוכן לקבל אתכם בזרועות הכי פתוחות שיש. אני אומר את זה בתור מי שעבר את זה, ומוכן לעבור את זה שוב".

  • עוד באותו נושא:
  • 103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully