וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרול בפיתה

24.12.2000 / 9:59

פיל וגליה על גישת הפיוז'ן המקומית ביחס לקולנוע המזרח-רחוקי, אפרופו פסטיבל סרטי פעולה ומאנגה בסינמטק תל אביב


סינים, יפנים, כל המלוכסנים האלה אותו דבר. או ככה לפחות פועל ההיגיון של הסינמטק. בהצתה מאוחרת משהו נזכרו עורכי התוכנית של חודש דצמבר שמאנגה ופעולה זה קול. באופן עקרוני, היוזמה ברוכה. מדובר בהזדמנות חד פעמית לראות על מסך גדול יצירות מרשימות כמו "Ghost in the Shell" לצד מפגני הראווה של ג'ט לי וג'קי צ'אן. אבל להשטיח את האנימציה היפנית האפית של "הנסיכה מונונוקי", סרטי מאנגה עתידניים כמו "פטלאבור 2", קומדיות אקשן הונג-קונגיות ושאר סרטי פעולה מהמזרח הרחוק לעיסה דביקה ואחידה של אורז, זה כבר גובל בגזענות.

הגישה של הסינמטק כלפי קולנוע מזרח-רחוקי מזכירה את האופן שבו מטופל המטבח התאילנדי במזללות הישראליות. קצת אטריות סיניות, קצת תיבול מזרחי, שים את זה בבאגט ותקרא לזה פלאפל. אפשר היה להקדיש פסטיבל שלם לז'אנר הקונג פו השיכור, שבו הלוחמים צריכים לשתות כמויות של אלכוהול לפני שהם ניגשים לעבודה, או לאנימציה פורנוגרפית קיצונית, אבל למה לטרוח כשאולפני דיסני מפיצים ברחבי העולם את "הנסיכה מונונוקי" וג'ון וו מסתדר היטב בהוליווד?

למי שעדיין לא ראה את "רומיאו חייב למות" בקולנוע (וזה בהחלט לא יהיה כזה הפסד לדלג עליו ולנבור אחורה בקריירה הענפה של ג'ט לי בהונג קונג במקום), הסינמטק יכול להציע מספר ערבים מבדרים החודש. אבל מי שבאמת מתעניין בהתפתחויות האחרונות באנימציה יפנית, שיסור בבקשה לספריית הווידאו של האוזן השלישית וייקח את ארבע הקלטות של הסדרה "ליין".

* פסטיבל סרטי פעולה ומאנגה מתקיים בסינמטק תל אביב בין 21 ל- 31 בדצמבר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully