וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבודים": "הבן אדם הזה לא ראוי להתייחד עם התאומות, הוא קשור לרצח של אמא שלהן"

בשיתוף רשת 13

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 17:21

בחלק האחרון של התחקיר (הערב, רביעי, ברשת 13) צופית גרנט מנסה לארגן מפגש של התאומות עם אביהן הביולוגי, אך נתקלת בהתנגדות מצד קרוביה של האמא, שמאשימים את האבא במעורבות בהרעלת האם. צפו בהצצה

הערב ישודר הפרק האחרון בעונה הנוכחית של "אבודים" בהגשת צופית גרנט ברשת 13, העוסק בפרשה במסגרתה 200 ילדים ישראלים מוסלמים נשלחו לאימוץ בשבדיה, והם אינם יכולים לדעת מי ההורים הביולוגיים שלהם בגלל הסכם בין ישראל לשבדיה. צפו בקטע מהפרק שישודר הערב ברשת 13.

בעונה הקודמת של "אבודים" שודר פרק שעסק בבחורה בשם מרים, בתה של מוסלמית מטולכרם, שנמסרה לאימוץ לפני 41. לאחר שמצאה את אמה הקימה קהילה של מאומצי ישראל בשוודיה, שעוזרים אחד לשני למצוא את הוריהם הביולוגיים.

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כתב בנושא: "ב2019, בעקבות חשיפה בסדרת 'אבודים', העליתי את הנושא על סדר יומה של הכנסת, ומשרד הרווחה אישר כי ''לפי הנתונים המצויים בידי השירות למען הילד, בין שנות ה-70 לסוף שנות ה-90 נמסרו 192 קטינים מישראל למשפחות בשוודיה. כיום, בכדי לאפשר לילדים המבקשים ומחפשים תיקון היסטורי לעוול, ותשובות מי הם ומאיפה באו, יש לאפשר להם גישה להסכמים ולמידע המגיע להם, בזכות ולא בחסד. יש לחשוף את אותו 'הסכם סודי שנעשה בין משרדי הרווחה, הדתות והפנים בישראל'. הסכם שדבר קיומו נחשף בדיווח של דבורה נמיר ב'ידיעות אחרונות' בשנת 1982 מהקונגרס בינלאומי לאימוץ שנערך באילת".

הילדים הללו נתקלים בקשיים ומידע סותר, כשאפילו שמות ההורים לא זהים במסמכים השונים. הפרשה מצטרפת לשורה ארוכה של פרשות חטיפות ילדים ממוסדות המוכרים בישראל בפרשת חטיפת ילדי תימן, המזרח, הבלקן, קנדה ומקומות נוספים בעולם.

צופית גרנט מנסה לארגן מפגש של תאומות עם אביהן הביולוגי, "אבודים"/רשת 13
בשיתוף רשת 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully