וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמ"י יעניק פרס מפעל חיים לשלמה ארצי וחבורת "זהו זה"; מתוך 22 זוכים רק 6 נשים

14.10.2021 / 6:00

בין הזוכים והזוכות שלמה ארצי, חבורת זהו זה, גברי בנאי, יונה אליאן, שימי תבורי, שלומית אהרון ודני סנדרסון. מתוך 22 זוכים שיקבלו את הפרס - 16 גברים לעומת 6 נשים בלבד. יעקב (יענק'לה) מנדל עזב את תפקידו כיו"ר לאחר כמעט 20 שנה

ריאיון עם חמשת כוכבי "זהו זה" - גידי גוב, שלמה בראבא, מוני מושונוב, דבל'ה גליקמן ואבי קושניר, בעקבות הוצאת שיר מקורי לראשונה מזה כ-30 שנה. ינואר 2021/מראיין: שגיא בן נון, צלם: ניב אהרונסון, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

שלמה ארצי יקבל את פרס מפעל חיים של אמ"י (איגוד אמני ישראל) בטקס חגיגי שיתקיים ב-10 בנובמבר בהיכל התרבות פתח תקווה בהנחיית נועם גילאור. עם זאת, מה שמעיב על החגיגיות הוא הפער הגדול בין גברים ונשים - מתוך 22 אמנים ויוצרים שיקבלו את הפרס, שש נשים בלבד, כלומר פי 2.5 יותר זוכים מאשר זוכות.

מלבד ארצי, אחד ממייסדי אמ"י, זוכים השנה בפרס גם חבורת "זהו זה" (אבי קושניר, גידי גוב, דב גליקמן, מוני מושונוב, ושלמה בראבא), לאחר הקאמבק הטלוויזיוני המוצלח שלהם בשנה שעברה, גברי בנאי, יונה אליאן, חיים משה, שימי תבורי, שלומית אהרון, דני סנדרסון, איל באיער, בלהה מס, ג'וליאן שגרן, יעקוב שפירו, מלכה חג'בי, מנשה לב רן, רפי טילור ושרה כהן. בנוסף, המפיקים משה אדרי וטמירה ירדני יזכו בפרס מיוחד על תרומתם לתרבות הישראלית.

שלמה ארצי. Creative Commons
יזכה בפרס. שלמה ארצי/Creative Commons

לאורך השנים, בדרך כלל הפרס הוענק לכעשרה זוכים, אך בגלל שבשנה שעברה לא התקיים הטקס בעקבות התפשטות הקורונה, השנה מוענק הפרס גם לזוכי תשפ"א וגם לזוכי תשפ"ב. הטקס מוגדר על ידי הארגון כ"פתיחת חגיגות ה-40 לאמ"י", למרות שהארגון נוסד כבר ב-1979 ולכן הוא בן 42.

בשבועות האחרונים עזב יעקב (יענק'לה) מנדל את תפקיד יו"ר אמ"י בו כיהן מאז 2002, והחליף אותו בתפקיד רון גנג. מנדל עבר לתפקיד יו"ר אשכולות, האמונה על זכויות האמנים המבצעים. לאמ"י נכנסה גם מנכ"לית חדשה בשם מיה גביזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully