וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורי אלפי ולוסי איוב חזו את התקפת הסייבר על בית החולים הלל יפה

עודכן לאחרונה: 14.10.2021 / 16:07

כאן 11 מצלמת סדרה דוקו-קומית עם גורי אלפי ולוסי איוב, הבודקת איך ישראל נערכת לאסונות. רצה הגורל וצולם פרק העוסק במתקפת סייבר על בי"ח קצת לפני שזה קרה באמת בהלל יפה. אלפי: "מקווה שחיזויי רעידת האדמה והצונאמי לא יתגשמו". צפו בהצצה ראשונה לסדרה

גורי אלפי ולוסי איוב בקטע מהסדרה "בלי פאניקה!" של כאן 11 שמדמה מתקפת סייבר על בית חולים/כאן 11

בימים אלה מצטלמת לתאגיד כאן סדרה דוקו-קומית בכיכובם של גורי אלפי ולוסי איוב, "בלי פאניקה!" שמה, שצפויה לעלות לשידור בכאן 11 בתחילת השנה הבאה. בסדרה הם יוצאים לשטח לבדוק איך מדינת ישראל נערכת לאסון הבא. איוב ואלפי פוגשים בסדרה את בעלי התפקידים, המומחים והישראלים שמתכוננים לאסונות השונים, ובסדרה משולבים קטעי דרמה-קומיים מתוסרטים שבהם השניים גם חווים הדמיה של האסון בעצמם, באמצעות אפקטים מיוחדים ולא מעט עבודת מחשב. הסדרה, בת שישה פרקים, תשודר בתאגיד השידור הציבורי כאן בתחילת שנה הבאה.

בצירוף מקרים מדהים, אחד הפרקים עוסק במתקפת סייבר על בית החולים. רצה הגורל והפרק צולם זמן קצר לפני שבמציאות התרחשה דרמה דומה: בית החולים הלל יפה בחדרה מותקף החל מאתמול (רביעי) במתקפת סייבר מסוג כופרה. מבית החולים נמסר כי מדובר באירוע "ללא התראה מוקדמת, שפגע במערכות המחשוב של בית החולים".

פרקים אחרים של הסדרה יעסקו ברעידת אדמה, צונאמי אימתני, מזג אוויר קיצוני (שטפונות, שריפות ענק, ומשבר האקלים), אירוע חומרים מסוכנים וצפיפות אוכלוסין. יוצרי הסדרה הם גורי אלפי, ניר זהבי, דרור ויידמן וברק כהן, חברת ההפקה היא נאוי פרו. צפו מעל בהצצה ראשונה ובלעדית לסדרה החדשה, בקטע המדובר שבו מתרחשת מתקפת סייבר על בית חולים.

לוסי איוב וגורי אלפי. שי בכר,
"אני מאוד מקווה שכל שאר החיזויים שלנו שם כמו רעידת אדמה, צונאמי ומזג אוויר קיצוני - לא יתרחשו גם הם במציאות". גורי אלפי ולוסי איוב/שי בכר

אז מה, גורי, בנוסף לכל כשרונותיכם עכשיו לוסי ואתה גם נביאים?

"נראה לי שהיה קל לחזות את זה. ועדיין, בפרקטיקה, העובדה שכבר צילמנו את זה, וזה לא רק איזה רעיון שהיה לנו, והנה זה קורה לנגד עינינו, אחרי שכבר דיברנו עם מנהלים של בתי חולים על האפשרות שדבר כזה עלול לקרות - זה מטורף. וזה רק אומר שהסדרה שלנו היא מאוד לא עתידנית. היא על הכאן ועכשיו ועל כל מה שקורה. אני מאוד מקווה שכל שאר החיזויים שלנו שם כמו רעידת אדמה, צונאמי ומזג אוויר קיצוני - לא יתרחשו גם הם במציאות".

"זה פסיכי, שרוב הדברים האלה לא בידיים שלנו. רובם הם תנאי המלחמה החדשים. ואנחנו נמצאים לאו דווקא נגד גורם איראני מובהק או מדינה מובהקת, אלא פשוט גורם פלילי שמשתלט וכופרה - כמו שאנחנו רואים עם מה שקרה עכשיו בבית חולים. אנחנו רואים את הריטואל הזה קורה כל יום, בכל מיני מקומות, גם בלי שאנחנו אפילו מודעים לזה. אפילו גופים ממשלתיים משלמים את הכופרה וממשיכים הלאה, ואנשים לא ידעו שזה קרה. זה מטורף. ואתה יודע למה משלמים את הכופרה? כי אין מה לעשות. אם כבר חטפו לך את החשבונות וחטפו לך את השליטה - אין לך הרבה מה לעשות. אתה רק יכול מלכתחילה להתגונן".

"אגב, אתה יודע שיש מרכז סייבר בישראל שאתה יכול להתקשר אליו ולברר על כל כופרה וכל מה שקורה לך? יש מין הוט ליין כזה. אנחנו בעידן מטורלל לגמרי, שבו כל הדברים שראינו בסרטים וסדרות כשהיינו ילדים - קורים עכשיו. פלוס בונוס: וויליאם שאטנר טס לחלל!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully