וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר והפזמונאי יצחק קינן ("ים השיבולים", "עמק שלי") הלך לעולמו בגיל 79

עודכן לאחרונה: 15.10.2021 / 22:32

קינן, שכתב את השירים המפורסמים "ים השיבולים" ו"עמק שלי" ולצדם מספר ספרים, כיהן גם כראש עירית בית שאן בשנים 1974-1983. ב-1987 מונה למנכ"ל אמנות לעם, תפקיד בו כיהן עד 1992

הסופר, הפזמונאי ואיש הציבור יצחק קינן הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 79. קינן כיהן כראש מועצת בית שאן בשנים 1974-1983 והוא זה שכתב את "ים השיבולים" ו"עמק שלי".

קינן נולד במרוקו ועלה לישראל ב-1952. הוא עבד כמורה, מחנך ומנהל בית ספר בעיר בית שאן, סיים תואר ראשון בהיסטוריה וספרות עברית באוניברסיטת חיפה. ב-1974 נבחר לכהן כראש המועצה של בית שאן מטעם מפלגת העבודה, וכיהן בתפקידו שתי קדנציות, עד לשנת 1983. ב-1984 נשלח לצרפת כשליח "עליית הנוער" במערב אירופה. ב-1987 מונה למנכ"ל אמנות לעם, תפקיד בו כיהן עד 1992. בין השנים 2001-2004 נשלח שוב לצרפת, כשליח הסוכנות היהודית.

בתחילת שנות ה-70 כתב את המילים של השיר "ים השיבולים" ללהקת הזמר של בית שאן. השיר התפרסם לאחר שבוצע על ידי להקת הגבעטרון. בנוסף חיבר את השירים "עמק שלי", "פנס בשלכת" "ברוש של עצבות" ואחרים. בנוסף פרסם מספר רומנים ואף ספר ילדים בשם "נחש הפלא ממראכש".

יצחק קינן, לשעבר ראש עיריית בית שאן. אלוני מור, מעריב
כתב את הלהיט הכי גדול של הגבעטרון. קינן/מעריב, אלוני מור

בריאיון שהעניק ב-2017 למעריב, סיפר קינן על השיר "ים השיבולים": "הוא נכתב לחבורת הזמר של בית שאן, שאותה הקמתי על משקל 'חבורת בית רוטשילד' - חבורת הזמר שהקים אפי נצר בחיפה. יום אחד בשנה ההיא סיפר לי חיים שאנשי הגבעטרון קיבלו אותו כמנהל המוזיקלי שלהם, בתנאי שיביא איתו את 'ים השיבולים' ואת 'עמק שלי', שכתבנו לחבורה בבית שאן. כמובן, לא התנגדתי לכך, ועל זה אני לא מצטער לרגע.

"אני כתבתי את השורות האלה, אבל המחמאות הן ראשית לכל של חיים, ידידי", הוסיף קינן בהתייחסו למלחין השיר חיים אגמון. "איך אמרתי בערב לזכרו? 'זה כמו פסל שנמצא בתוך סלע, והוא רק היה צריך פסל כמו מיכלאנג'לו כדי לגלות אותו. המילים שכתבתי נבעו בטבעיות מהלחן".

ראש העיר בית שאן ז'קי לוי ספד לו: "יצחק קינן היה סמל הישראליות. יליד מרוקו שיצירתו הייתה הישראליות במיטבה, איש חינוך ותרבות וראש עיר אהוב שלמרות שעזב את העיר כבר לפני שנים רבות, נותר נערץ ואהוב והתקבל כאן תמיד בסבר פנים יפות. נמצא את הדרך להנציחו באופן שיביא לידי ביטוי את עשייתו הציבורית, החינוכית והתרבותית".

הגבעטרון ספד לקינן בעמוד הפייסבוק של הלהקה: "הישנם שירים יפים יותר בעברית מאשר 'ים השיבולים' ו'עמק שלי'? קשה לנו לדמיין כיצד הרפרטואר של להקת הגבעטרון היה ללא שני השירים הללו, אשר כתב יצחק קינן ואשר כל כך מזוהים עם עמק יזרעאל וכל כך מזוהים עם הלהקה. ביום עצוב זה, להקת הגבעטרון, העמק שלנו וים השיבולים מרכינים ראשם על מותו של יצחק קינן ומשתתפים בצער המשפחה. איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא? יהי זכרו ברוך".

  • עוד באותו נושא:
  • הגבעטרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully