וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה הטרגית והתחקיר הראשוני: כל מה שידוע על מחדל הירי של אלק בולדווין

עודכן לאחרונה: 23.10.2021 / 22:50

בתצהיר שהוגש על ידי משטרת סנטה פה כדי לקבל צו חיפוש, נכתב כי האקדח ששימש כאביזר הובא מבחוץ על ידי עוזר הבמאי בסרט. מספר שעות לפני הירי עזבו מספר אנשי צוות את הסט בטענות על בטיחות לקויה. בולדווין הביע "הלם ועצב" על הטרגדיה ואמר שהוא בקשר עם משפחת המנוחה

בווידאו: סט הצילומים בניו מקסיקו/צילום: רויטרס

לאלק בולדווין נמסר מה שתואר כ"אקדח קר" בטוח לשימוש על הסט של סרטו "Rust", אך הוא הכיל כדורים חיים כאשר נורה, כך על פי פרטי חקירת המשטרה על הירי הקטלני שפורסמה ביום שישי.

הירייה פגעה בחזה של הצלמת הלינה האצ'ינס ובכתף של הבמאי ג'ואל סוזה שהיה מאחוריה, על פי תצהיר שריף המחוז שהוגש לבית משפט השלום בסנטה פה. האצ'ינס מתה מפצעיה וסוזה נפצע, אך מאז שוחרר מבית חולים מקומי. עוזר הבמאי שהעביר לבולדווין את האקדח לא ידע שהוא מכיל כדורים חיים, כך נכתב בתצהיר של בלש מחלקת השריף של סנטה פה, ג'ואל קיינו. הפקת הסרט הושבתה מיד.

בולדווין אמר אתמול (שישי) שהוא בהלם בגלל הירי בשוגג, בזמן שבמקביל פורסמו בארצות הברית דיווחים על עובדים שעזבו את סט "חלודה" מוקדם יותר השבוע בגלל תנאים לא בטוחים. כוכב "30 רוק" ו"המרדף אחר אוקטובר האדום" אמר כי הוא "משתף פעולה באופן מלא" עם הרשויות כדי לקבוע כיצד התרחש האירוע ביום חמישי. ממחלקת השריף נמסר כי לא הוגשו כתבי אישום והחקירה נותרה פתוחה. בולדווין מסר מרצונו הצהרה על הירי, אמרו במחלקת השריף.

הצלמת המנוחה הלינה האצ'ינס על סט הסרט "Archenemy", דצמבר 2019. Jack Caswell via AP, AP
הצלמת המנוחה הלינה האצ'ינס על סט הסרט "Archenemy", דצמבר 2019/AP, Jack Caswell via AP

התצהיר הוגש ביום שישי כדי לקבל צו חיפוש אחר "בגדים בסגנון מערבונים" שלבש בולדווין, שנראה כי יש בהם כתמי דם, יחד עם כלי נשק, תיעוד, תחמושת ומצלמות מהמקום. צו החיפוש אושר על ידי שופט סנטה פה. הבלש קיינו אמר שהתקרית התרחשה במהלך חזרה בחוות בוננזה קריק, דרומית לסנטה פה, ולא ברור אם צולמה.

לדבריו, האקדח ששימש כאביזר היה אחד משלושה על עגלה מחוץ לבניין. אחד מהם נלקח על ידי עוזר הבמאי בסרט, שנכנס פנימה ומסר אותו לבולדווין. "בזמן שעוזר הבמאי מסר את האקדח לשחקן אלק בולדווין, (הוא) צעק 'אקדח קר', מה שמצביע על כך שלאקדח-האביזר לא היו כדורים חיים", נכתב בתצהיר. במהלך החקירה הועלו שאלות לגבי תנאי העבודה על הסט של "Rust", מערבון בעל תקציב קטן שבו בולדווין כיכב וגם שותף להפקתו.

הלוס אנג'לס טיימס ודדליין הוליווד ציטטו כמה מחברי הצוות ומקורבים להפקה, שאמרו כי שישה או שבעה מפעילי מצלמה עזבו את סט "Rust" מספר שעות לפני הטרגדיה. שני האתרים דיווחו גם כי הייתה לפחות תקלה אחת קודם עם האקדח ששימש כאביזר.

"ציינו הכל, החל מחוסר תשלום במשך שלושה שבועות, המלונות שלקחו לנו למרות שביקשנו אותם בחוזים, היעדר של בטיחות קורונה, ומלבד זאת, בטיחות ירודה של נשק חם! בטיחות ירודה בסט, נקודה!", כתב אחד מחברי צוות המצלמות בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו, על פי דדליין.

אלק בולדווין הנסער מחוץ למשרד השריף בסנטה פה, אחרי שנחקר על הירי בשוגג בצלמת הלינה האצ'ינס בצילומי הסרט "Rust", ב-22 באוקטובר 2021. Jim Weber/Santa Fe New Mexican via AP, AP
אלק בולדווין הנסער אתמול מחוץ למשרד השריף בסנטה פה, אחרי שנחקר על הירי בשוגג בצלמת הלינה האצ'ינס בצילומי הסרט "Rust"/AP, Jim Weber/Santa Fe New Mexican via AP
חוות בוננזה קריק, שבה צולם הסרט "Rust", אחרי שהצלמת הלינה האצ'ינס נורתה למוות בשוגג על ידי אלק בולדווין. Roberto E. Rosales/Albuquerque Journal, AP
חוות בוננזה קריק, שבה צולם הסרט "Rust", אחרי שהצלמת הלינה האצ'ינס נורתה למוות בשוגג על ידי אלק בולדווין/AP, Roberto E. Rosales/Albuquerque Journal
השחקן אלק בולדווין. AP Photo/Seth Wenig, File, AP
"הלב שלי שבור". אלק בולדווין/AP, AP Photo/Seth Wenig, File

רויטרס ניסה לאמת את אמינות חשבונות הפייסבוק שבהם נכתבו הדברים, אך לא הצליח לעשות זאת על פי שעה. הפקת הסרט לא השיבה לבקשת תגובה ביום שישי, אך מסרה בהצהרה שהיא חוקרת. "למרות שלא הודענו על תלונות רשמיות כלשהן הנוגעות לבטיחות הנשק או האביזרים על הסט, אנו נערוך סקירה פנימית של הנהלים שלנו בזמן שהייצור מושבת", אמרה החברה בהודעתה.

בולדווין בן ה-63 הביע ביום שישי "הלם ועצב בנוגע לתאונה הטרגית שגבתה את חייה של הלינה האצ'ינס", ואמר כי הוא בקשר עם בן זוגה ומציע את תמיכתו לו ולמשפחתו. "הלב שלי שבור על בעלה, בנם, וכל מי שהכיר ואהב את הלינה", כתב. נציגי האצ'ינס מסרו בהצהרה כי הם "מקווים שהטרגדיה הזו תחשוף לקחים חדשים שיבטיחו טוב יותר את הבטיחות של כל איש צוות על הסט".

הלינה האצ'ינס היא ילידת אוקראינה. היא למדה עיתונות בקייב ולמדה צילום בלוס אנג'לס. היא הוכתרה כ"כוכב עולה" על ידי מגזין קולנוע בשנת 2019. יומיים לפני מותה העלתה תיעוד שלה באינסטגרם, רוכבת על סוס בסט הצילומים בסנטה פה לצד מספר אנשים נוספים בצוות. בסרטון ניתן לראות את פניה בעודה על הסוס, כובע קאובוי על ראש וצעיף מכסה את תחתית פניה, וברקע המרחבים של ניו מקסיקו. "אחת ההטבות של צילום מערבון", כתבה האצ'ינס בטקסט הנלווה, "היא שאת יכולה לרכוב על סוסים ביום החופשי שלך", וקינחה בסמיילי.

התאונה חידשה את הדיון בשאלה אם יש לאסור סוגים מסוימים של אקדחים כאביזרים על סטים של צילומים בטלוויזיה וסרטים. ברנדון לי, בנו של אגדת אמנויות הלחימה ברוס לי, הלך לעולמו בגיל 28 אחרי שנפצע אנושות בשנת 1993 מירי אקדח בתאונה על הסט, בזמן שצילם את "העורב". "אני לא מבין למה אנחנו עדיין משתמשים בכדורי דמה בתקופה שבה אתה יכול לדמות אותם", אמר במאי ומפיק סרטי האינדי בן רוק לרויטרס ביום שישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully