וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכה שטרית ודנה מודן זכו בפרס מפעל הפיס לאמנויות ע"ש לנדאו

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 12:58

הזמר והמוזיקאי מיכה שטרית, התסריטאית והשחקנית דנה מודן, המשוררת אנה הרמן ואמנית המיצג עדינה בר-און הם הזוכים בתחום האמנויות בפרס מפעל הפיס לאמנויות ומדעים ע"ש לנדאו לשנת 2021, הניתן כהוקרה על מצויינות, תרומה והשפעה. כל זוכה יקבל 150 אלף ש"ח

החברים של נטאשה באולפן וואלה, אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"שייך לאמנים הבודדים, שנלחם על זכויות היוצרים בארץ". מיכה שטרית/ראובן קסטרו

מיכה שטרית, דנה מודן, אנה הרמן ועדינה בר-און הם הזוכים בפרס מפעל הפיס לאמנויות ומדעים ע"ש לנדאו לשנת 2021. הפרס ניתן כאות הוקרה והערכה לאנשי תרבות, מדענים ואנשי אקדמיה על מצוינותם, על תרומתם ועל השפעתם בתחומם. כל אחד מהזוכים יקבל ממפעל הפיס פרס על סך 150 אלף שקלים.

הזמר, היוצר והמוזיקאי מיכה שטרית הוא הזוכה בפרס בתחום המוזיקה. צוות השופטים כלל את המפיקה אתי אנטה, המוזיקאי אבי בללי ועיתונאי הארץ בן שלו. בנימוקי הזכייה צויין כי "שטרית הוא זמר-יוצר מהמוערכים והמשפיעים במוזיקה הישראלית, עם קול אשר השמיע אמירה נוקבת וכואבת, בלי גינונים, ישיר, מדויק ונוגע. קול שידע להטיח בנו מילים כמו אגרוף בבטן, מבלי שנראה את הזיעה, נקי וגאה. הוא יוצר רגיש ועוצמתי, אשף של מילים, שמספרות הכל, אבל לא מגלות דבר, שמתארות באור בהיר וחשוף את המציאות, אבל תמיד נוגעות בפיוט. פתח צוהר לאמנים צעירים רבים ושיתף פעולה עם מוזיקאים מכלל קצוות הקשת. מיכה שייך לאמנים הבודדים, שנלחם על זכויות היוצרים בארץ, ולא הסס להשמיע את קולו למען התרבות בישראל".

התסריטאית והשחקנית דנה מודן היא הזוכה בפרס בתחום התסריטאות. צוות השופטים כלל את שלומי אלקבץ, יוסף סידר ומאיה הפנר. מנימוקי הזכייה: "עשייתה של דנה מודן מעניינת ומקורית, היא מקפידה להביא מעולמה את הסיפורים ואינה מהססת לשאוב באומץ גם ממקומות כואבים הדורשים חשיפה. במהלכה של קריירה ארוכה ויציבה, דנה כותבת עברית מדוברת, חיה, נטולת מאמץ, שמצליחה להוציא מהשחקנים איכויות נדירות, דיאלוג שמחליק מפיהם בקלות מעוררת השתאות. היא לא חוסכת מהדמויות שום פגם, ועדיין גורמת לנו הצופים להתבונן בהן בחיבה, בהזדהות ובשעשוע סלחני".

ככה זה עונה 2, דנה מודן, אסי כהן. נטי לוי,
"היא לא חוסכת מהדמויות שום פגם, ועדיין גורמת לנו הצופים להתבונן בהן בחיבה, בהזדהות ובשעשוע סלחני". דנה מודן/נטי לוי

המשוררת אנה הרמן היא הזוכה בפרס בתחום השירה. צוות השופטים כולל את נוית בראל, שירי לב ארי ושירה סתיו. בנימוקי הזכייה צויין כי "הרמן מפרסמת מזה שני עשורים את שיריה המצוינים, יוצאי הדופן בדיוקם. מצוינות זו מציבה את הרמן בקאנון העברי המתחדש כאחת המשוררות המרכזיות והבולטות בדורה. הפואטיקה של הרמן מגלה קשב לרבדים של העברית, ומתקיימת כחוליה בשרשרת של משוררות עבריות מודרניסטיות, אך בה בעת נקראת כלשון יום יום".

אמנית המיצג עדינה בר-און היא הזוכה בפרס בתחום הפרפורמנס. השופטים הקטגורייה זו הם ארז מעין, דפנה קרון ואיציק ג'ולי. מנימוקי הזכייה: "עדינה בר-און מהלכת בעבודתה מתחת לכותרות, מעל לצלילים המזוהים ומעבר לצורות המוכרות. עשייתה רבת השנים של בר-און מאופיינת בנחישות והתמדה, בהתחמקות מתמדת מהגדרות ובמחויבות לבדיקה עמוקה של הפעולה העומדת במרכזה. יצירתה מתמודדת עם שאלות של זהות ומתכתבת עם האתוס הישראלי והשינויים החלים בו מעשור לעשור, מרובדת חומרים לוקאליים אך בד בבד, אוניברסלית ועל זמנית".

הזוכים בתחומי המדעים הם פרופ' אבי עורי לו העונק פרס מפעל חיים ע"ש לנדאו על תרומתו בתחום מחקר ויישום בתחום השיקום, פרופ' רועי קישוני זוכה בפרס בתחום חקר הביואינפורמטיקה, פרופ' עידו עמית זוכה בפרס בתחום חקר הביולוגיה של התא, פרופ' דוד אנוך זוכה בפרס בתחום חקר הפילוסופיה ופרופ' עמי וולנסקי זוכה בפרס בתחום חקר ההוראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully