וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור משעני, שמעון אדף ושירה כרמי: פורסמה "הרשימה הארוכה" של פרס ספיר לספרות

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 11:50

חבר השופטים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס בחר את "הרשימה הארוכה" של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2021, ביניהם "הלשון נושלה" מאת שמעון אדף, "אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו" מאת יניב איצקוביץ, "דיאנה ודויד" מאת שירה כרמי, "אמונה" מאת דרור משעני

דרור משעני. ינאי יחיאלי,
מועמד. דרור משעני/ינאי יחיאלי

חבר השופטים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס, בראשותו של גיורא רום, בחר את "הרשימה הארוכה" של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2021. מתוך שמות המועמדים ייבחרו חמישה ספרים שיהיו המועמדים הסופיים לפרס ("הרשימה הקצרה"), וזאת לצד הרשימה הקצרה בספר הביכורים. במהלך חודש דצמבר ייבחר מתוכם הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס. כל אחד מבין תשעת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הארוכה" יזכה למענק בסך 20 אלף שקל. חמשת הסופרים שספריהם ייבחרו ל"רשימה הקצרה", יזכו למענק בסך 40 אלף שקל.

המועמדים שנבחרו לרשימה הארוכה הם:

"הלשון נושלה" מאת שמעון אדף בהוצאת פרדס
"אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו" מאת יניב איצקוביץ בהוצאת כתר
"איך לאהוב את בתך" מאת הילה בלום בהוצאת כנרת זב"מ
"מקום" מאת ניצן ויסמן בהוצאת כנרת זב"מ
"תחנות ביניים" מאת בוריס זיידמן בהוצאת פרדס
"מחר אני יוצא מזה" מאת מתן חרמוני בהוצאת כתר
"דיאנה ודויד" מאת שירה כרמי בהוצאת אחוזת בית
"אמונה" מאת דרור משעני בהוצאת אחוזת בית
"בייבי בלוז" מאת מרים קוץ בהוצאת משכל

הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס יזכה במענק על סך 150 אלף שקל וספרו יתורגם וייצא לאור בערבית ובשפה זרה נוספת על פי בחירתו. בנוסף, ירכוש מפעל הפיס מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הקצרה" ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ.

שמעון אדף. רונן ללנה,
מועמד. שמעון אדף/רונן ללנה

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי מסר: "מפעל הפיס גאה להוביל את המפעל החשוב והיוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל - 'פרס ספיר לספרות', אשר הפך ברבות השנים למוסד יוקרתי ומוערך שזוכה להתעניינות רבה, הן בקרב קהילת הסופרות והסופרים בישראל והן בקרב הציבור כולו. מפעל הפיס ימשיך לפעול לקידום עולם התרבות בישראל ולהעלות על נס את תרומתם החשובה של הסופרות והסופרים בישראל לחברה".

דולין מלניק, מנהלת אגף התרבות של מפעל הפיס, הוסיפה: "מפעל הפיס ימשיך להוביל את פרס ספיר עוד שנים רבות וימשיך להשקיע משאבים רבים במטרה לקדם את הסופרים בישראל ואת הספרות הישראלית. זו הזדמנות מצוינת לכל אוהבי הספרים ליהנות מפירות היצירה המופלאים של הסופרות והסופרים בישראל ובכך גם לתמוך באחד מהעוגנים המרכזיים של עולם התרבות הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully