וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני ציפר על פרשת אוחובסקי: "גבר הוא לא כמו אישה - הוא יכול להתנגד"

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 8:17

עורך מדור הספרות בעיתון "הארץ" התייחס לפרשת גל אוחובסקי בריאיון לאיריס קול ב-103fm וטען: "מרגיש שמחפשים בכוח משהו שהוא מתחת לאדמה. אני מרגיש שאנחנו מגיעים פה לתחתית החבית של תנועת ה-MeToo"

פרומו "בואו לאכול איתי" עונה 5/כאן 11

האזינו לריאיון המלא עם בני ציפר:

בני ציפר, עורך מדור הספרות בעיתון "הארץ", התראיין אמש (שלישי) לאיריס קול ב-103fm וביקש להסביר מדוע הוא אינו חושב כי ראוי להשוות התקפה מינית כלפי גבר להתקפה מינית כלפי אישה. "תמיד הייתי ביחסים לא כל כך טובים עם גל אוחובסקי, כי לא אהבתי את הדרך שלו לכפות לאנשים לצאת מהארון, לכן דעתי בנושא לא משוחדת - אלא אובייקטיבית מאוד. בעיניי יש הבדל תהומי בין התלונות שתנועת ה-MeToo מוציאה לאור, כשמעלה על פני השטח דברים שעד היום היו מושתקים, לבין אירוע שבו מעורבים שני גברים. גבר הוא לא כמו אישה, הוא יכול להתנגד. אני אומר זאת כי חשוב לי להבדיל בין מישהו שהוא חזק לבין מישהו שהוא חסר ישע, הרי הפגיעה היא לא אותה הפגיעה".

בהמשך טען ציפר: "אני מרגיש שאנחנו מגיעים פה לתחתית החבית של תנועת ה-MeToo, כמו מדורה שצריך לפרנס כל הזמן. יש הבדל באירוע שהוא בין גבר לגבר, מאירוע שהוא בין גבר לאישה - יש פה משהו בסיסי שהוא שונה, אין פה את אותם יחסי הכוח. במקרה של אוחובסקי נראה שמחפשים בכוח משהו שהוא מתחת לאדמה, יורדים למשהו שהוא השאריות של השאריות".

על הסיקור התקשורתי של הפרשה, אמר: "התקשורת סלחנית מאוד כלפי אוחובסקי, ויש פה צביעות - כי אם זה היה קורה למישהו מהימין, התקשורת הייתה מתנהגת אחרת. זה דבר מגוחך ומעציב מאד".

בני ציפר. באדיבות המצולמים
תחתית. ציפר/באדיבות המצולמים

אתמול הודיעה המשטרה כי תפתח בחקירה בעקבות תחקיר כאן 11 לפיו אוחובסקי הטריד מינית שני גברים. בפוסט שפרסם אתמול בפייסבוק כתב: "לא העליתי בדעתי לפגוע באיש או אשה, לא העליתי בדעתי שפגעתי. מסתבר שטעיתי. כאשר קיבלתי את הטענות כלפיי להתנהגות לא ראויה, התכווצה לי הבטן. חשתי תחושה קשה של אכזבה אישית, מכך שלא הבחנתי בכך בזמן אמת, ובעיקר מועקה גדולה על כך שחברים יקרים שלי לקהילה נפגעו ממני. מיד כאשר נודע לי, בחרתי להתנצל, כי זו הדרך הראויה, ובחרתי להתפטר מתפקידי כי זה חלק מחשבון הנפש. בשנים האחרונות הבנתי והפנמתי שהאחריות המוטלת עלי היא כפולה ומכופלת. מעולם, מעולם, לא התכוונתי לפגוע באיש ואני מבקש סליחה ישירה, כנה וטהורה ממי שחש אי נוחות או מבוכה או אכזבה ממני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully