וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרים פנו לשר התרבות: "עודד יצירות העוסקות ברצח רבין"; שמו של אוחובסקי הוסר מהמכתב

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 17:12

עשרות אמנים, יוצרים ואנשי תקשורת פנו לשר התרבות טרופר בקריאה לעודד יצירות העוסקות ברצח רבין, במאבקים פוליטיים ובאי אלימות. בהם גילה אלמגור, מירי אלוני, יעל אבקסיס, דויד ברוזה ושלומי שבן. שמו של גל אוחובסקי הוסר מהפנייה לאחר פרסום התחקיר עליו

שולמית אלוני עצרת לזכר 25 שנה לרצח יצחק רבין. כיכר רבין, ת״א, 7 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מירי אלוני בעצרת לזכר 25 שנה לרצח יצחק רבין/ראובן קסטרו

לקראת יום השנה ליצחק רבין שיחול מחר, במלאת 26 שנה להירצחו, עשרות אמנים, יוצרים ואנשי תקשורת פנו לשר התרבות חילי טרופר בקריאה לקדם ולעודד יצירות העוסקות ברצח רבין, במאבקים פוליטיים ובאי אלימות. יוזם הפנייה הוא גיל פז, מבקר מוזיקה ומרצה בנושאי מוזיקה, חברה ותרבות. חתמו על הפנייה לשר גילה אלמגור, מירי אלוני, יעל אבקסיס, דויד ברוזה, קורין אלאל, דורית רביניאן, שלומי שבן, שלמה גרוניך, דני רובס, אחינועם ניני, גיל דור, אפרים שמיר, חמי רודנר, דליק ווליניץ, רננה רז, מיכל אדלר, דודו בוסי, רפיק חלבי, קוואמי, בועז כהן ואלדד יניב. על הפנייה המקורית שנשלחה לשר טרופר בתחילת השבוע היה חתום גם גל אוחובסקי. לאחר פרסום התחקיר בכאן 11 שהביא עדויות שטענו לתקיפות מצדו, ולאחר פניית וואלה! תרבות, נמסר מטעם יוזם הפנייה כי שמו הוסר ממנה.

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "שוחחתי השבוע עם יוזם ההצעה. מדובר בהצעה חשובה עבור החברה הישראלית ועבור זכרו של יצחק רבין ז''ל. קיימת מורכבות בכך שניהול פרויקט כזה יהיה בידי משרד ממשלתי, אך למרות זאת ובגלל חשיבות הפנייה סיכמנו כי נחשוב האם וכיצד ניתן לקדם את ההצעה ואף להוציאה לפועל".

גילה אלמגור ושלומי שבן. ראובן קסטרו
גילה אלמגור ושלומי שבן, מהחותמים על הפנייה לשר התרבות טרופר שקרא לעודד יצירות העוסקות ברצח רבין/ראובן קסטרו

בפנייה נכתב בין השאר: "אין חולק כי הרצח הפוליטי של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל הינו מהאירועים הטראומתיים והמכוננים של ההיסטוריה הישראלית. בחלוף 26 שנה, נדמה שהחברה והתרבות הישראלית ככלל טרם מצאו את הדרכים להתמודדות עם הרצח הפוליטי המתועב שהתחולל כאן ושינה את דרכינו. בעוד שיום הזיכרון הממלכתי מהווה לצערנו קרקע למחלוקות בתקשורת, בכנסת ובטקסים על עצם אופיו של יום קשה וטעון זה, רצח רבין כאירוע מכונן כמעט ולא היווה בסיס ליצירות תרבות ואמנות חשובות, ונדמה שניתן למנות על כף יד אחת את מספר יצירות התרבות המשמעותיות אשר רצח רבין ניצב במרכזן".

"יצירות תרבותיות יכולות להיות גשר. החברה שלנו זקוקה באופן נואש לגשרים כאלה. ורצח רבין, דווקא מפני שהוא פצע מדמם כל כך בלב ליבה של החברה שלנו, זקוק לטיפול וריפוי. ככל שהוא יודחק כך הוא ימשיך וייפול קורבן לשסע בין שמאל וימין. משכך, החתומות והחתומים, אנשי ונשות תרבות, רוח וחברה קוראות וקוראים לשר התרבות מר חילי טרופר להוביל מהלך רחב ורב שנתי בו משרד התרבות יוביל, בעשייה תרבותית אשר תעסוק באירוע רצח רבין ז''ל, רצח פוליטי על היבטיו השונים, וזאת מתוך חשיבותו ההיסטורית ומתוך ראייה שהתרבות היא כלי חשוב שאין שני לו בעיבוד ובעיצוב הזיכרון. לפעול מול כל הגופים השונים המתקצבים עשייה תרבותית בישראל כגון מפעל הפיס, קרנות, מועצת התרבות והאמנות וכיו"ב על מנת לתמוך בעשייה תרבותית ואומנותית בנושא רצח רבין ז''ל כדוגמת קיצון לאלימות חברתית ופוליטית. בראייתנו, ימים סמליים אלה, שבין יום הזיכרון הממלכתי שנקבע בי"ב בחשוון לבין ה-4 בנובמבר, הם הימים הנכונים להצהרה חד משמעית ופומבית של משרד התרבות לא לעמוד מנגד, לעודד, לתמוך ולהביא לשינוי אמיתי בכל הנוגע לעשייה התרבותית בנושא רצח רבין ז''ל למען החברה הישראלית כולה ולמען הדורות הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully