וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן דין סטוקוול ("זינוק לאתמול") הלך לעולמו בגיל 85

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 10:10

מלבד הסדרות "זינוק לאתמול" ו"באטלסטאר גלקטיקה", דין סטוקוול שיחק בתפקידי משנה בולטים בעשרות סרטים של מיטב הבמאים, בכללם דיוויד לינץ', רוברט אלטמן ו-וויליאם פרידקין. על תפקידו בסרט "נשואה למאפיה" אף היה מועמד לפרס האוסקר

השחקן דין סטוקוול, 2004. VegasReport/Getty Images, GettyImages
"מת בשלווה". דין סטוקוול/GettyImages, VegasReport/Getty Images

השחקן האמריקני דין סטוקוול הלך לעולמו בגיל 85. סטוקוול, שמוכר בעיקר מתפקידו כאדמירל אל קלביצ'י בסדרה "זינוק לאתמול", על תפקידו שם היה מועמד ארבע פעמים לפרס האמי, וכן היה מועמד לפרס האוסקר על הסרט "נשואה למאפיה" לצד מישל פייפר. על פי הודעת משפחתו, סטוקוול מת בביתו בשלווה בנסיבות טבעיות.

את הקריירה שלו החל סטוקוול כבר כילד בשנות הארבעים של המאה הקודמת, תחת חוזה עם אולפני MGM, וכן שיחק בברודוויי בהצגות רבות. כשחקן בוגר בלט בסרט "מסע ארוך אל תוך הלילה" מ-1962, שזיכה אותו בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל קאן. לאורך העשורים הבאים הוא הופיע בתפקידי משנה בסרטים כמו "חולית" ו"קטיפה כחולה" של דיוויד לינץ' (ב-1984 ו-1987, בהתאמה), "פריז, טקסס" של וים ונדרס מ-1984, "לחיות ולמות בלוס אנג'לס" של וויליאם פרידקין מ-1985, "השוטר מבוורלי הילס מ-1987, "נשואה למאפיה" מ-1988 כאמור, "השחקן" של רוברט אלטמן מ-1992, וכן מותחן האקשן "אייר פורס 1" לצד הריסון פורד ב-1997.

במשך חמש עונות בין השנים 1989 ל-1993 שיחק בתפקיד אל בסדרה "זינוק לאתמול", שתפקידו היה לסייע כהולוגרמה לגיבור סם בקט, בגילומו של סקוט באקולה, בעוד הוא קופץ מתקופה לתקופה מדי פרק. עשור אחרי כן, בין השנים 2004 ל-2009, גילם את האח קאוויל בחידוש של סדרת המד"ב "באטלסטאר גלקטיקה". תפקידיו בסדרות הללו הפכו את סטוקוול לאורח מבוקש בכנסי מדע בדיוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully