וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטפליקס בדרך לת"א? כך מתכננת הממשלה לעודד הפקות זרות לצלם בישראל

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 15:46

פרסום ראשון: נוהל עידוד הפקות זרות צפוי לעלות בראשון להחלטת ממשלה. במסגרת הנוהל, שמטרתו לעודד הפקות מחו"ל להגיע לצלם בארץ, כל הפקה זרה אשר תגיע לצלם בישראל תזכה להחזר הוצאות בגובה של 25 אחוזים. לצורך כך יוקצו 24 מיליון ש"ח בשנת 2022

פאודה. אוהד רומנו, באדיבות yes,
"פאודה"/אוהד רומנו, באדיבות yes

פרסום ראשון: נוהל עידוד הפקות זרות צפוי לעלות ביום ראשון להחלטת ממשלה. במסגרת הנוהל, שמטרתו לעודד הפקות מחו"ל להגיע לצלם בארץ, כל הפקה זרה אשר תגיע לצלם בישראל תזכה להחזר הוצאות בגובה של 25 אחוזים. לצורך כך יוקצו 24 מיליון שקלים בשנת 2022, ובשנת 2023 יוקצו 21 מיליון שקלים.

את קידום הנוהל מובילים משרד התרבות והספורט ומשרד הכלכלה בשיתוף פעולה עם משרד החוץ, משרד האוצר ומשרד התיירות, שסיכמו כי ביום ראשון יעלה להחלטת ממשלה. גורמים ממשלתיים מצפים שהצעד יכניס למשק מיליוני שקלים, יתרום לתדמית של ישראל ויעודד את התיירות, ובהפקות שיצולמו בארץ על פי הערכתם יעבדו עשרות ישראלים.

אם הנוהל יעבור בממשלה, ישראל תצטרף בכך למדינות רבות בעולם שכבר מעודדות בהטבות מס הפקות זרות שמצטלמות בהן, כולל שכנתנו בירדן בה מצולמות הפקות רבות. כך, למשל, ביולי שנה שעברה, הפרלמנט האוקראיני אימץ חוק שמטרתו לקדם הפקות סרטים באוקראינה על ידי הענקת תמריצי מס למפיקי סרטים זרים ומקומיים. החוק באוקראינה הוא המשך לחקיקה המזכה יוצרי קולנוע זרים בהחזרי הוצאות שבין 4.5 ל-25 אחוזים.

איגוד המפיקים קידם את המהלך לאורך חודשים. צביקה גוטליב מנכ"ל איגוד המפיקים אמר לוואלה! תרבות: "זו בשורה גדולה מאוד לתעשייה בישראל, צעד שיספק אלפי מקומות עבודה לישראלים ועשרות מיליוני שקלים שיגיעו למשק הישראלי כתוצאה משימוש בשירותים כמו טיסות, בתי מלון, קייטרינג, הסעות ועוד. אני רוצה להודות למשרדי הממשלה שהתגייסו לכך".

המפיקה ליאת בנאסולי, שחתומה בין השאר על הפקות "פאודה" ו"חטופים", אמרה לוואלה! תרבות: "נוהל עידוד הפקות זרות מתכתב עם מה שקורה בעולם, ונותן תמריצים להפקות זרות להשקיע כסף בהפקות בישראל. זה קיים בין השאר במרוקו, ירדן, יוון וקפריסין, שם החזרי המס נעים בין 20 ל-30 אחוזים. הנוהל יגרום למדינת ישראל להיות תחרותית יותר. אנחנו מדברים עם הרבה הפקות זרות שרוצות לצלם בארץ, אבל ברגע שהן שומעות שאין תמריצי מס - חלקן מעדיפות לפנות למדינות אחרות. זה יעודד יותר הפקות של נטפליקס ושאר ענקיות הסטרימינג להגיע לארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully